/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
krops behåring klamt ?
Fra : Trine08
Vist : 4657 gange
50 point
Dato : 22-11-05 19:43

Hej
Hvad er jeres menning om krops behåring ?
Skal kvinder eks være fuldt ud baberet under armene osv ?
Hvad med forneden ? Skal mænd også babere sig for neden eller hvad ?
Er der i dagens denmark tale om hysterri ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-05 19:47

Tjae

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-11-05 19:54

Tjaaaeeee det var lidt et spørgsmål som sikkert kan få mange kommentarer Er kropshår klamt???? Jeg synes det er ok at kvinder barberer benene og under armene....Det virker på mig virkeligt feminint,,,At ens kæreste er barberet "forneden" kan jo i perioder være med til at pifte sexen lidt op....Men det er en smags sag...
Så er det mænds behåring....Hårene i næsen skal jo væk.....Så er det for og imod med skæg (jeg er for ) jeg har selv fuld skæg hårene i ørerne og rundt skal væk....Hårene på brystet HHMMMM det bliver vel igen en smags sag...?? Men at mænd barberer benene synes jeg stadig er feminint ...
Barbere sig forneden ikke jeg....Men at nogle gør det bliver vel i bund og grund deres sag...........Og så er der jo det at de kære hår gror jo ud igen.... Så der er da fortrydelses ret

Sverola

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 19:55

[hør] Det ska' ik' vær' no'en hemlighed :
..at jeg er barberet under armene, bollerne (..forfængelighed; for jeg synes det er pænt)

..og røvgardinet (..praktisk; når man 'tørrer' sig bagi) er væk og skyllet ud i tønden

Glat i hovedet om sommeren, hageskæg og ballade om vinteren (..luner om hagen, når der cykles i frostvejr!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 19:59
Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-11-05 20:01

Var blot på et andet forum hvor jeg nærmest stemplet som værende direkte unomal og klam, efter jeg udtalte at at jeg ikke mente at piger behøves at babere sig under armene i tide og utide.
Er da forstågeligt nok hvis man skal være omklædt i fin kjole at man lige fjerne de væreste hår.
Men sådan rent dagligt.
Så er det bare jeg spørger... hvad er der nu galt med naturlighed ?
Skal så lige siges at det var på sådan en dating side at disse udtagelser kom,,,,,,,måske derfor ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-11-05 20:06

er et dig molokyle ?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-11-05 20:06

SS
Tja jeg sys det er klamt hvis en mand har vildt meget hår på brystet eller på ryggen. Men altså. Jeg sys det er en smags sag. Min mand har kun skæg på hagen, for sys det er ubehageligt at kysse en med skæg.

Det med kvinder er også en smags sag. Men sys det er pænest hvis kvinder barberer ben og under armene. Og så evt også forneden....

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 22-11-05 20:11

Trine - jeg forstår dig så ganske udmærket.

Mine veninder sidder med rædslen malet i deres øjne, når jeg fortæller, at jeg ikke vil - og heller aldrig har ønsket at barbere mig.

Ganske vist er jeg ikke særligt pelset, men for det første hører det til dét at være mig.
For det andet - så mindes jeg, hvordan det kløede og kradsede, da hårene skulle vokse ud igen, efter jeg havde født.
Dét har jeg absolut ikke lyst til at udsætte mig for - frivilligt.

Jeg vil hellere spørge, hvorfor det er blevet så IN at kvinder skal barbere sig alle vegne??

Jer, der mener, kvindelig behåring er ulækker, kan I ikke fortælle, hvorfor I synes dét??

Jeg har intet imod, at en mand ikke er barberet ... bare han er velsoigneret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 20:16

Piger/kvinder skal da ik' selv fjerne 'uønsket' hårvækst ?

Det er da hyggeligt at 'lege' lille barber, når hun har været i bad

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-11-05 20:32

Ja, jeg barberer også under armene og ben om sommeren..synes også at man skal have lov at være naturlig. Synes også man mærker og hører at mændene gerne vil have behåringen tilbage, ihvertilfælde forneden.
Det er jo også såen lidt baby-agtigt at barbere sig forneden..er det ikke?
Vi er jo voksne mennesker, trods alt!
Skal man lege lillepige, kan det jo så være på sin plads

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-11-05 20:40

Jeg er med på det hele *LOL*..Ben, under armene og forneden..Jeg føler mig ren, pæn og velsoigneret efter at have været hele møllen igennem...Længere er den ikke.

Og så tror jeg holdningen til kropsbehåring i den grad handler om i hvilken tid man har udlevet sine ungdomsår - og hvad der var mest almindeligt/brugt i de omgivelser man nu befandt sig i..
Det er helt naturligt idag, at både mænd og kvinder intim barberer sig - og det fatter "de gamle" ikke

Samtidigt med at jeg synes det ser grimt ud med hår på benene og under armene til en pige, så synes jeg også det er umådeligt ulækkert, når/hvis jeg om sommeren støder på en ellers køn pige i sandaler - og hun så har tre centimeter hård hud under hælene.. Det signalerer til mig, at hun ikke kommer rundt i alle hjørner, under den daglige rengørring.. Dette gælder ligeledes for mænd *S*

Ja ja...Jeg er sart, men har det fint med det

ps. Molo, nu må du snart skifte dine billeder ud. Lad os se dine boller! *GG*

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 60 point
Dato : 22-11-05 20:44

Jeg synes på igen måder, der er ulækkert når kvinder er ubarberede - synes ikke ordet er særlig relevant i denne forbindelse... En hundelort under skoen er ulækker... Ikke hår...
Ikke desto mindre synes jeg, der er pænest med barberede ben og armhuler, når disse steder er synlige - altså mest om sommeren. Bikinilinjen synes jeg også ser fin ud, hvis den liiiige er studset inden for kanten af badedragten/trusserne....
Fuld barbering for neden synes jeg minder for meget om et barn - og det synes jeg ikke er et hit. Kvinder skal være kvinder.

Vaxen - Der absolut IKKE gider at barbere sig, når den står på lange bukser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 20:46

creamygirl -> [hør] Går ikke! Min ledning er ik' lang nok. Scanneren står inde i mit skab !!!

..hvilket måske ville give vendingen : 'Lange nosser...' en helt ny betydning ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 22-11-05 20:48

Jeg finder det klamt hvis der er hår under armene, og har pigen en stor måtte, skal jeg ialfald ikke ned og slikke i revnen. Derudover er det meget lidt sexuelt med en uhæmmet urskov, og rent hygienisk virker det heller ikke særlig befordrende med alt det hår.
Så vil pigen gerne slikkes, så må der været fri adgang til herlighederne
En mindre pikant dusk kan dog virke ophidsende

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-11-05 21:00

creamygirl rules!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-11-05 21:08

Thumps up and

Det er også min opfattelse, at mænd godt kan lide en hårfri revne *G* ...Fatter simpelthen ikke, hvorfra Mango "hører og mærker" at mænd gerne vil have håret tilbage....Det må være håret på deres egne hoveder de har ment

I øvrigt kan jeg fortælle, at det de færreste piger der rager dele molevitten af forneden. Brazil barberingen er stadig dén mest brugte (ifølge diverse samtaler med veninder, mandlige bekendte og skønhedssaloner)

Jeg forlanger skam ikke, at manden skal være glatbarberet forneden, men en trimning er sq at foretrække..

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 22-11-05 21:09

Kropsbehåring, er en del af vores genetiske arv. Den er aftagende gennem generationerne. Så der er kun den mulighed: At blive "bollet" om, så mange gange,
som nødvendigt indtil de forsvinder.
Risikoen er, at hovedhårene forsvinder først. -men det må vi så leve med.
Helt ærligt, der er ingen der i hverdagen mærker noget til sine kropshår. De er alene i vejen af forfængelige årsager. Der er i tiden en hysterisk trang til at følge med strømmen og gøre det andre gør, at ligne det andre ligner. Selvom man bruger oceaner af tid og penge på at være anderledes. Med det resultat, at alle bliver nærmest ens i denne bestræbelse på at være unik.
Gør med dine kropshår, hvad der passer til dig! Klip dem, studs dem, riv eller brænd dem, lad dem vokse vildt om du vil. Blot det er dig der vælger!- Fakta er det der ikke er der af naturlige årsager. Koster det tid og arbejde at få eller at komme af med.
Naturen vinder alligevel til sidst. Når du ikke længere orker at rive dem ud, så kommer de såmænd igen, og alt er så tilbage på plads igen.
Husk!- Menneskers værd, ligger ikke i overfladen. Men man kan desvære ikke se andet.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-11-05 21:11

Ja, det handler meget om hvilken alder vi taler om. Jeg voksede jo op i den tid hvor naturlighed var en dyd. Hvad andre gør eller synes er mig ret uvedkommende..hver har sin smag, og så må vi jo håbe at and_uden_tænder(hår) møder en pige som er med på at bruge tid hver dag i bruseren på at barbere diverse hår væk..ellers..ingen sex!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 22-11-05 21:46

creamy ...

Nu formoder jeg, at du ikke nødvendigvis har "prøvet" og talt med alle mænd og kvinder i hele verden ... og det kunne jo være, at de få, du ikke har talt med, lige netop tilfældigvis er dem, "vi andre" har talt med!

Ærgerligt, at du skal nedgøre, når nogle har en anden mening end du har!

Det var lige en offtopic ... SORRY

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-11-05 21:47
Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 22-11-05 21:53

Jeg må ærlig indrømme, at jeg om vinteren ikke barberer mine ben. Synes det er nonsens...

Jeg barberer mig under armene en gang eller to om ugen, men det er fordi jeg ellers sveder langt mere hvis jeg ikke gør det, så det er mest praktisk.

I skridtet... Ja der barberer jeg mig ikk. Det bryder jeg mig ikke om. Jeg har forsøgt nogle gange, men for mig føltes det ikke naturligt !

Med mænd... tja... igen, det skal sgu føles naturligt ! Skæg er OK, men det skal være passet... Ellrs er det et mareridt. Hår de andre steder, ja det synes jeg er ganske naturligt !!!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-11-05 22:05

Det er vist meget forskelligt, hvad man er til....
Selv barberer jeg mig under armene og på benene hver eneste dag; jeg kan godt lide at føle mig glat på huden, og jeg synes at det er pænt. Bikini-linjen trimmer jeg også.
Min mand elsker lidt mere end "trimning", så en gang imellem kommer "kusse-frisøren" på besøg, og det hygger vi os begge med. Dagene efter er dog knap så sjove...for det er som at få smidt en pose klø-pulver ned i trusserne!

Jeg havde en meget smuk kæreste engang, som havde været top-model i Milano, Paris, Tokyo og New York. Han var vant til at blive fotograferet med meget smukke piger med masser af make-up, så han elskede mest, når jeg var naturlig. Han havde ikke noget imod, at jeg gjorde noget ud af mig selv, men han understregede, at jeg hverken behøvede at barbere mig nogen steder eller bruge make-up for hans skyld.

Min erfaring er, at nogle mænd (de færreste) elsker en væg-til-væg kønsbehåring, mens andre (de fleste af dem JEG har mødt) elsker mere sparsom behåring. Trimmet og evt. næsten glatbarberet.

Selv synes jeg at det er ok og hygiejnisk, når en mand studser hårene på "bollerne", men ellers bryder jeg mig ikke om, at mænd barberer sig andre steder end på hagen.
Det er vist i høj grad en smagssag!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-11-05 22:06

Uha, creamygirl...det var dog et uhyggeligt billede!!!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-11-05 22:28

flødepige.
Hold kæft for et billede!!!!.Kom straks i tanke om en reklame for buskryddere!!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-11-05 22:36

Ja, nu er det jo nok også manipuleret (øøh staves det sådan *GG*?)

og jo, det er nok liiige i overkanten

Men se nu her, det er det jeg mener med at vi bliver for meget: http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=321879

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-11-05 22:36

Jep, det er et skræmmende syn ..Forstår sq udmærket, at nogle mænd bliver turned off mht oralsex, med sådan en måtte *G*

_________________________

Of topic!

Først! ...Nej selvfølgelig har jeg ikke talt med "alle" Sannie, men jeg har talt med en meget lille gruppe fra min egen aldersgruppe, hvilket jeg formoder er den gruppe der er vokset op med den opfattelse, at det er almindeligt at intim barbere..

Dernæst....Hvor fanø ser du at jeg nedgør nogen for at have en anden mening end jeg?! ...

Nope Sannie, som sædvanligt er du på jagt efter en eller flere profiler du kan pukle på for at hetze andre, men denne gang gik du galt i byen..

Har lige set mine indlæg igennem -
og kan helt og aldeles IKKE se noget som helst, der kan kategoriseres som nedgørelse af andres mening

Så dit indlæg 22-11-05 21:46 vælger jeg du kan betragte som en om'er. Bemærkningen er ganske enkelt for langt ude - og vist mere et ønske om at få en et egentligt mudderkast i gang..

Glem det!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-11-05 22:38

Mango, du bevæger dig udenfor emnet *G*

Det er ekstremt, at gå så vidt...Selv i min verden

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-11-05 22:47

ja, jeg ved det creamy..men da jeg var ung, var det ekstremt at intimbarbere sig. Ved godt at de i forhold til evt. farlighed ikke kan sammenlignes, men det er retningen jeg mener er for langt ude. Du ved godt at vi bliver mere og mere tolerante overfor det vi synes var forfærdeligt for bare 10 år siden.
Jeg husker da det første reagensglas-barn blev dannet..jeg var forfærdet. Idag taler jeg med mennesker som har fået et barn på den måde, og jeg er ikke længere forfærdet...dog synes jeg stadig ikke det er den rigtige måde at yngle børn på
Så grunden til at jeg ihærdigt holder på, at det er ok at være naturlig, også i sin behåring, er at jeg frygter hvad vi bliver tolerante overfor..jeg kunne skrive lange indlæg om det...men det gider jeg ikke

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-11-05 22:53
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-11-05 22:55

Næ det gider jeg heller ikke Mango*G*. Men jeg undres dog over, at mange vælger at bruge ordet "naturlighed" når det kommer til kropsbehåring?!

Jamen hvis det er ens overbevisning, så bør mænd jo heller ikke barbere skægget af?! ...Og vi burde ikke gå til frisøren, idet håret på hovedet og i ansigtet vel også er naturligt?! ..Og hvorfor er det ok at barbere ben og armhuler, men nedenom!! uha, så stritter det hele i forsvaret på vores naturlighed....I don't get it?!

Skal op klokken kvart i kvalme, så jeg natter og overlader den videre debat til natteravnene..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-11-05 22:56

ja ja Webgun...Overdrivelse fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-11-05 23:09

Ja jeg kan nu ikke holde ud at have noget dernede. så det ryger hver 2 dag når man er i bad nå! Både på ben, under armene og dernede - det hele :)
Ellers sys jeg det klør øv øv.

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 22-11-05 23:31

Tak for svaret vaxen.

Kunne ikke være mere enig.

Og tak for alle de andre gode svar.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-11-05 23:43

Ja, ordet ulækker, hører gudskelov ikke hjemme i den forbindelse. Det er nok at overdrive.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-11-05 18:50

Og skal vi så lige for god orden skyld runde debatten af, ved at synliggøre hvem der bragte ordet "ulækker" op i forbindelse med kropsbehåring!!

Ta daaa...Tillykke, det blev sannie

Citat
Fra : Sannie Dato : 22-11-05 20:11

Jer, der mener, kvindelig behåring er ulækker, kan I ikke fortælle, hvorfor I synes dét??

Kun EN udover Sannie bruger ordet ulækker i denne debat - og det er vaxen, men hun pointerer dog, at hun ikke finder ordet relevant..

Citat
Fra : vaxen Dato : 22-11-05 20:44

Jeg synes på igen måder, der er ulækkert når kvinder er ubarberede - synes ikke ordet er særlig relevant i denne forbindelse...

Sjovt, og ikke mindst tankevækkende, at OS der trods alt fjerner kropsbehåringen jævnligt, ikke beskriver behåringen som ulækker, ik?! *L*

Det er hvad man kalde for en twist...Et negativ ladet ord ...her "ulækker" kan flere indlæg længere nede fremstå som et ord, der er ment, skrevet og brugt af de profiler der ikke bryder sig om kropsbehåring. Her var det så bare ikke tilfældet..

ROFL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-11-05 20:51

Og til aller sidst, så lad mig fortælle, at jeg på ingen måde overså denne lille bemærkning fra dig Sannie..

Citat
Fra : Sannie Dato : 22-11-05 21:46

creamy ...

Nu formoder jeg, at du ikke nødvendigvis har "prøvet" og talt med alle mænd og kvinder i hele verden ...

Det er da bare så flot Sannie, at samtidig med du anklager mig for at nedgøre andre, så får du lige klemt en bøvs ind, hvor du antyder, at jeg skulle have udtalt mig om, hvor mange jeg har "prøvet" ..Jeg udtalte mig ingenlunde om, hvor "mange" eller hvor "få" jeg har været i samspil med på et lagen, men udelukkende om diverse samtaler angående fjernelse af kropsbehåring...

Hvor gammel er det lige at du er?! ...Shame on You

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-11-05 22:14

Sorry - jeg brugte ordet ulækker - det jeg egentlig ville have brugt var det, Trine selv skrev, nemlig Klamt... for mig dækker de to ord det samme.....

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-11-05 11:09

Nej nu må man dælme stoppe. Så lige Mangos link, og kan ikke lade være at tænke, at nu har pigerne kæmpet siden stenalderen for officielt at have en Tissemarie. Hvad sker..... Ikke så snart vi har vænnet os til at kvinder officielt er i besiddelse af et kønsorgan, så skal det møbleres om.

Okay... hvis man er udstyret med et design der til forveksling ligner saddeltaskerne på en Harley Davidson, kan det af praktiske grunde være hensigtsmæssigt at få den reduceret til en lidt mere brugervenlig udgave.

Men under normale omstændigheder skal man ikke bare fordi det er teknisk muligt lave en strømlinet sportsudgave....Hallå doktor, lav den hulkort og mal den blå.... nej vel?? Det er i mine øjne lidt sygt, og glem ikke.... Allahu akbar og hvad han har skabt skal man ikke bare lige lave om på.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-11-05 14:29

ROTFL

Klumme for dælen da! ..En brugervenlig udgave LOOOL

Lyder en anelse "klamt" if you get my point?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-11-05 14:40

Brugervenlig hmmmmm - Jahhh okay, ikke særlig romantisk...... du har ret, men så kan alle forstå det.

Hvis man har det bedst med at alle piger ligner Andersine i bunden.... hvid, rund, ens og komplet blottet for sex, så skal man da bare få lagt den lidt op og ind, og så kan man jo samtidig be ham/hende Kigicutten om at få en der dufter af blød nougat. Så er den standardiseret, så der ikke kommer ubehagelige overrraskelser - GAAAAAAAAAAAB hvor kedeligt