/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ang. At kører tør
Fra : Pornsim
Vist : 376 gange
30 point
Dato : 22-11-05 19:40

Hej jeg kørte i dag tør på min scooter, jeg fik så nyt benzin på, og fik startet den efter lang tid, men så lød den underlig. så prøvede jeg at slukke den, og ville så tænde den igen, men så var den lige så svær at starte som før.. Hvad kan det være, den plejer ikke at være svær at starte?

Med venlig hilsen Simon.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-11-05 19:59

Du har højs sandsynligt fået en smule skidt eller lidt vand med i karburatoren ............Det at der på denne årstid kommer lidt vand med er fordi du kører med for lidt på tanken og der kan komme lidt kondens i tanken som så samler sig og går med ned ....Før du renser karburatoren kan du prøve at hælde lidt karburator sprit på tanken og se om ikke det hjælper..

Mvh sverola

PS biler kan have samme problem som du har haft

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-11-05 20:02

Hvis du er løbet tør med høj fart, så kan det være varme som har skadet dine stempelringe.
Blandingen er jo blevet knas tør, og så stiger temperaturen.
Det er rent teoretisk set, for jeg har aldrig oplevet det selv.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 22-11-05 20:07

Hej pornsim
Jeg hælder ca. 1dl. alm. husholdningssprit i benzinen hver gang jeg fylder op på min scooter. Det holder den fri for irriterende vand i karburatoren her om vinteren.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 22-11-05 20:31

På nogle scooteres karburator sidder der en lille slange helt nede ved bunden. Ved siden af, sidder der en skrue som er skruet helt i bund. Denne skrue kan løsnes temmelig meget, og når du gør dette vil der rende vand+benzin ud af slangen når knallerten kører i tomgang. Husk at stramme skruen igen når det har løbet tilstrækkeligt.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 30-11-05 18:26

vel sige at jeg godt kan li når min fz50 løber helt tør for så gasser den volsom op (fra 45 km/t til ca 65 km/t) men dov kun i ca 1 min så dør den helt ud

Kommentar
Fra : kasper_21

Dato : 27-04-06 10:20

hey du kan prøve at komme en smule kaburatorsprit i tanken det gør sådan at hvis der er konstend vand i kaburatoren så bliver det blandet sammen med benzinen så er du ozze fri for at skille den ad men ellers mangler den olie
mvh kasper_21