/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Brænding i Nero slideshows
Fra : akle
Vist : 397 gange
150 point
Dato : 22-11-05 02:38

Jeg har lavet 4 slide shows-klip med billeder og underliggende musik, samt pyntet med mindre video-overgange mellem billederne, dette fylder sammenlagt ca. 250 MB, som jeg ønsker at brænde på en cd-r skive med Nero brændeprogram. Nero vil åbenbart kun brænde i image.nrg format, hvilket ikke kan afspilles hverken på pc-en eller dvd-afspiller. Hvad gør jeg event. forkert? Skal der bruges dvd-skiver til dette? Synes det er lidt spild at bruge en dvd-skive til kun 250 MB, men det er måske påkrævet når der er animeringer med? Har foreløbigt prøvet at brænde i cd-mixed mode.
Håber der er hjælp at få.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 07:22

Du skal lave dem om til jpg filer, for at de kan vises i en DVD-afspiller. Du kan også prøve at brænde dem ned som

datafiler, men de kan så ikke ses på en DVD-afspiller, men kun på en pc.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-11-05 08:47

Hejsa
lyder som om du har valgt "image Recorder" istedet for din brænder.....

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-11-05 14:27

dk>> Nej, jeg har ikke forsøgt at brænde i valget "image recorder", men der i mod brugt Nero Burning ROM SE, og her valgt Mixed Mode Cd, den ene gang og Video CD den anden gang. Begge gange blev "filmene" brændt i image nrg. format, og samtidigt gemt (anbefalet i programmet) i samme format på pc-en (beskrevet i programmet som midlertidig fil der bør gemmes). Ingen af delene kan afspilles eller åbnes/ses på pc-en. (For øvrigt bad Nero-programmet ikke om at ilægge en cd-skive, som jeg tidligere var vant til).

Dét jeg primært var interesseret i at få at vide var, hvad man skal vælge i Nero Brændeprogram, når man vil brænde et SlideShow med animeringer (dvs. stillbilleder med animerede overgange), samt hvilke cd-skiver (skrivbare), der kan bruges hertil, så det hele kan ses i en dvd-afspiller, og om man er tvungen til at bruge dvd-skiver, fordi der er "bevægelser"/animeringer, - med i "filmen". Fra start af, er naturligvis alle billeder lagt ind som jpg-format, og lydfiler som mp-3 format. Selve "filmen" bliver ved færdiggørelsen i Windows Movie Maker-programmet, automatisk lavet om til wmv.-format. Det hele skal kunne ses i en dvd-afspiller, da skiven skal sendes til familie i udlandet.
Foreløbige svar har ikke rigtig hjulpet endnu, så jeg håber på præcise kommentarer vedr. mit spørgsmål.
MVH Akle

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-11-05 19:09

hmm, underligt
når jeg laver et foto slideshow og kommer frem til "brænding" er min brænder valgt....
hvilken ver. nr af nero bruger du ??
udover det hedder "Nero Burning ROM SE"

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-05 10:58

Jeg bruger Nero version 6, og den er opdateret indenfor indeværende måned, samt installeret dansk sprogpakke.
Skulle jeg event. prøve at brænde i Windows Media Player? da slideshowet er gemt på pc´en i wmv-format.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-11-05 11:23

har du også "nero vision" ??

seneste version af nero er 6.60.18 og nero-vision 3.1.0.21
hvis du har disse versioner er der understøttelse af wmv formatet
ellers kan det hentes her
http://www.nero.com/nero6/eng/download_other.php?pak=wma

seneste nero hentes her (husk at fjerne flueben ved Yahoo toolbar...." hvis du ikke vil have den med)
http://www.nero.com/nero6/eng/nero-up.php

og så er der ver. 7

ellers kan dvdsanta også gøre det
www.dvdsanta.com

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-05 17:19

Hej dk.
Jeg er ikke altid online, da jeg lukker for pc´en i perioder, men svarer så snart jeg har tid og mulighed.

Ved Nero Info Tool under fanebladet Software står følgende:

Nero Burning Rom 6.6.0.16
Nero Start Smart 2.0.0.26
Nero Vision 3.1.0.16
Nero Show Time 2.0.0.44
Nero Recode 2.2.6.17
Cover Designer 2.3.0.47
Nero BackItUp Application 1.2.0.54
InCD 4.3.20.1
Aner ikke om det er generel information vedr. Neros Programpakke, eller om det er dét jeg vitterlig har på pc´en vedr, Nero-programmet, - dog kan jeg ikke finde Nero Vision hverken under Programmer eller ved at søge filer ved dette navn. Der findes en mappe under Dokumenter, med dette navn, men mappen er tom da jeg aldrig har lagt noget ind her.
Skal jeg downloade Nero Vision?
Foreløbig tak for dine svar.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 150 point
Dato : 26-11-05 19:34

hejsa
det er bare helt ok....

prøv lige og tjek dette her

start nero burning rom (fra startsmart menuen)
klik på "optager" >> vælg brænder >>hvilke muligheder har du så ??
image brænder og navnet på din brænder ???
den skal stå til din brænder

tilsynladende har du nero-vision
ellers kan den hentes her
http://www.nero.com/nero6/eng/nero-up.php
og vælg
Update-Package 2 <- husk også sprogpakke

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-11-05 15:28

Der står:
Linie 1: Image Recorder Virtual Device (Status) OK
Linie 2: DVD+RW RW8160 atapi 1 " OK

Længere nede står der: Disktyber DVD+R/RW; DVD-R/RW; DVD-RAM; DVD-R DL; DVD+R DL; CD-R/RW (Linie 1)
Ligeledes: Disktyber DVD+R/RW; CD-R/RW (Linie 2)

Jeg har opdateret med pakke 1 og 2. Sprogpakken på dansk downloadede jeg for ca. 1 mnd siden, skal det gøres igen?
Jeg har NeroVision nu, men tilsyneladende har Nero lagt sig ind en ekstra gang i programoversigten.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-11-05 15:56

Sprogpakken til Nero Vision er nu downloadet. Så vidt ... så godt!
Prøver i aften om jeg kan brænde mit slideshow på den rigtige måde.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-11-05 15:58

Linie 1: Image Recorder Virtual Device (Status) OK
Linie 2: DVD+RW RW8160 atapi 1 " OK <<-- denne skal være márket og valgt

hvis du ikke kan vælge denne skal du have en ny nøgle hos nero.com

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-11-05 16:29

Hej dk!
Jo, jeg kan markere "Linie 2" da det er dér disktyber fremgår (se tidl. kommentar) alt efter hvad jeg markerer.
Tidligere, har jeg brugt en anden indgangsvinkel ved Nero Burning Rom/Ny Kompilering/MixedMode eller /VideoCD.
Prøver igen i aften - er spændt på resultatet.
Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-11-05 22:05

Hej dk.
Alt gik fint. Tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 29-11-05 22:08

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-11-05 22:10

oki
selvtak
og go fornøjelse