/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern HDD
Fra : marcussen1
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 21-11-05 20:33

Jeg har problemer med hastigheden på min externe HDD og får at vide, at jeg skal tilføje en værtscontroller med USB-højhastighed. Er det noget, der kan gøres via indstillinger, eller er det et stykke hardware, der skal købes.
Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-05 20:45

Det jo helt klart hardware! Du kan jo ike lave usb2 ud af et usb1 kort!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-11-05 20:57

Når jeg åbner EVEREST står der bl.a. under 'Ydre Enheder':
USB 2 kontroller ..... SIS 7002 USB 2 enhanched host controller.
Betyder det, at der USB 2 på PC'en? Og i givet fald hvad kan jeg så gøre?
Niels

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-05 21:19

Har du lagt den driver ind som passer til din USB-port.
Hvis USB er indbygget i dit motherboard så er det den CD som fulgte med, som du skal bruge.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-11-05 21:29

Eyvind.....
Når jeg lægger CD'en til bundkortet i o gklikker USB-driver fortæller den kun, at hvis jeg har WIN SP-1 er den driver OK. Jeg har SP-2, jeg skal vel ikke yderligere inst SP-1?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-11-05 21:38

SP2 indeholder også sp1
Men det er en helt anden CD jeg tænker på som du måske har.
Der står som regel navnet på dit motherboard på den CD.
Men ellers koster et USB2 kort kun ca. 100 kr. med driver og det hele.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 22-11-05 07:54

Hej Marcussen1

Du har USB 2.0 i din maskine, men du har ikke aktiveret USB 2.0

En USB 2.0 enhed kan køre i 2 modes 1) = full speed og 2) = high speed, og det er kun High Speed som giver den "ægte" 2.0

Når du kører full speed så kører du USB 1.1 standard overførselshastighed, og jeg tror at det er det som din harddisk "øffer" over

Lars

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-11-05 10:54

larsfrohn........
kan du evt. forklare mig, hvordan jeg aktiverer USB 2

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-11-05 19:34

Jeg har fået løst mit lille problem fra anden side, men tak for for de forskellige indlæg.
Niels