/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvor skaffer vi reservedele...
Fra : Ammitz
Vist : 1261 gange
100 point
Dato : 21-11-05 19:52

Erder nogen der ved, hvor på nettet man kan købe reservedele til diodelyskæder. Vi har een på 25 m, som er gået ved stikket i den ene ende. Det ville være rart, om man kan købe reservedele til at udbedre skaden, evt. ved at klippe et led af, og sætte en ny ende på.
Ammitz

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 21-11-05 20:07

Hej Ammitz,

Jeg ved godt, at det ikke er det svar du ønsker; men jeg tror desværre ikke du kan få reservedele til en juletræskæde.
De er så billige at det vil uforholdsmæssigt dyrt at lave reservedele til disse.
Hvis det er et nyt stik du mangler kan du prøve RS components, de har tusindvis af forskellige stik, måske også det du mangler.
MVH MIchael

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-11-05 06:42

Det bliver nok meget svært. Du kender vel ikke fabrikat/importør???
Prisen for en ny, er jo ikke særlig høj, især i januar.
Den bedste chance er nok, hvis du kender en elektonikfyr/elektrikker, og så skifte både han & hun stik til en type der er alm. og billig.

MVH

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-11-05 08:47

RS-components sælger ikke til private.

Du skal have fat i Århus radiolager (slå dem op på nettet) de har med garanti alle de reservedel som du skal bruge, og de er også gerne behjælpelige med at finde de rigtige dele, og give gode råd.

Men som MichaelHolm skriver så er det ikke sikkert at det kan betale sig, man kan idag få en lyskæde med 40 lys i 3 farver som kan 10 forskellige kombineret "løb" til under 200,- kr.

Man få hurtig brugt 200,- kr i reservedel, inden man får startet bilen, og loddekolben er 200,- kr hurtig væk.

Har du ikke mulighed for at komme til Århus radiolager, ligger der med garanti en radio forhandler i din egen by, som kan bestille de reservedel hjem til dig som du står og mangler.
Han vil med stor sandsynlighed bestille hos RS- components hvor du ikke kan bestille.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-11-05 13:31

OK, - men det er altså en diodeslange der sidste år kostede 600 kr.
Den kan ikke noget andet end at lyse fint op i den mørke tid.
Ammitz