/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
 
Top 10 brugere
Sexualitet
#NavnPoint
dova 2573
Sannie 1393
Nordsted1 1345
briani 1186
skingur 1004
ThomasG 918
ans 861
refi 860
creamygirl 831
10  piaskov 789
16 og 20-årig.
Fra : corpse
Vist : 532 gange
20 point
Dato : 21-11-05 13:45

I går snakkede jeg med min veninde om aldersforskel. Vi kunne ikke rigtig finde ud af hvorvidt det er ok, hvis en 16-årig knøs og en 20-årig kvinde dyrker sex... Det virker sådan mere ok, hvis det er den anden vej rundt (altså når pigen er yngst). Piger modnes hurtigere - både på den ene og den anden måde. Er en 16-årig dreng overhovedet fuldt udviklet?
Hmm... Roder vist bare lidt rundt i det. Hvad synes I derude?

 
 
 
Kommentar
Fra : Tordenkalven


Dato : 21-11-05 13:50

Hyg jer da....

lad være at have skubler med det.

Intet er jo ulovligt...

den tanke vil I ikke have om 30 år... tænk på det...

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 21-11-05 14:01

Det vigtigste er ikke alderen - men om i kan li' hinanden.

Kommentar
Fra : bublebee


Dato : 21-11-05 14:06

SS giver jer ret i, at det virker underligt når det er den anden vej rundt og pigen er ældst.
Men det er jo op til dem, en dreng på 16 kan jo sagtens være udviklet. der er jo masser af unge i den alder der dyrker sex.....

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 21-11-05 14:09

Hvorfor mener I, det virker mere rigtigt, hvis aldersforskellen går "den anden vej"???
Er det fordi, I har hørt andre synes det - eller er det en erfaring, I selv har gjort jer??

Hvis det er fordi, I har lyttet til andres "klÅÅÅWe ord" ... så drop det!!
Jeres opfattelse (og erfaring) tæller lige så meget!

Nyd hinanden - og lad alderen ligge dér, hvor dåbsattesterne ligger!!
Det er kun papir!

Jeg er næsten 10 år ældre, end ham jeg "deler fritid" med - og dét fungerer rigtig godt!

Kommentar
Fra : epidedymittis


Dato : 21-11-05 14:11

Ja, skide være med det! Så længe begge parter er over den sexuelle lavalder er det KUN fantasien der sætter grænser.

Det er meget muligt, at aldersforskellen virker stor nu, men bare vent 5-10 år, så betyder det intet!

Kommentar
Fra : corpse


Dato : 21-11-05 14:14

Hvor gammel er du, Sannie. (Hvis man må spørge...) :0)

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 21-11-05 14:24

Det må du gerne - jeg er 56.

Må jeg spørge, hvorfor dét er vigtigt?


Kommentar
Fra : corpse


Dato : 21-11-05 14:27

Det er det heller ikke. Blev da bare nysgerrig.

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 21-11-05 14:29

OK!

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 21-11-05 14:29

Da jeg var 15 var jeg sammen med en mand på 25. Det var helt bestemt for meget - også selvom jeg er en pige - den aldersforskel er for stor i den ende af livet, og det er i mine øjne ligegyldigt fordelingen af køn

I min familie har vi et par, hvor kvinden er 9 år ældre end manden. De mødtes da han var i midten af tyverne, hun i midten af trediverne. Det virker fuldstændig naturligt. Var det sket ti år før, ville jeg have betænkeligheder, tror jeg.

På den anden side.... Kærlighed har ingen alder... Resten er jo moral og etik, som især den ældste må have med i overvejelserne.... En svær en...

Vaxen

Kommentar
Fra : dova


Dato : 21-11-05 15:54

Altså bare det at dyrke sex, kan sagtens fungere med en fyr på 16 og en kvinde på 20, det kan endda være, hun ka' lære ham noget, grundet hendes sandsynligvis større erfaring, på det område.

Men så langt så godt.

Et decideret fast forhold (kæreste) mellem fyr på 16 og kvinde på 20, vil ikke fungere, medmindre hun ikke er særlig moden ( læs: ikke vokset fra 14-15 års stadiet).
Han er som 16 årig ikke modnet nok til at leve et "voksenliv" med en voksen person.

Der er aldersforskellen virkelig noget der betyder noget i den henseende.

Hvis bare han så var omkring 20 og hun de 4 år ældre, kunne det bedre gå.

mvh dova

Kommentar
Fra : epidedymittis


Dato : 21-11-05 15:54

Her kommer opskriften JEG bruger:

Ingredienser:
530 g. brombær
170 g. sukker

Blend 330 g brombær med sukkeret kort tid og sigt derefter denne bærcoulis så de små uinteressante kerner skilles fra frugtpuréen.

Del 200 g brombær i halve og vend dem i brombærpuréen så du får en brombærkompot.

Velbekomme!

Kommentar
Fra : corpse


Dato : 21-11-05 18:08

Hvad for nog't?

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 21-11-05 18:14

Nu er brombærkompot jo også meget meget sjovere end sex

Vaxen

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 21-11-05 18:33

*LOOOOOOOOL*

Meget avanceret må jeg sige!!
Men ér dén farve til at vaske af bagefter???

Kommentar
Fra : calista


Dato : 21-11-05 18:54

Jeg er gift med en gut, der er 7 år yngre end mig sæææææl.
Jeg er i starten af 30'erne og han er midt 20'erne. Vi har været gift i 7 år. Med andre ord, så var han en bette knejt på 18, da vi startede vores forhold.
Der ER forskel på en 16- årig og en 18- årig.. Men som alle andre har skrevet, så er det kun fantasien (og omgivelserne) der sætter grænserne.
Og var det omvendt, så var der ikke en kæft, der så meget som løftede et øjenbryn

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 21-11-05 19:13

Børn...
En 16-årig dreng er næppe interesseret i at få børn allerede. Og han er måske slet ikke begyndt at tænke på uddannelse..
--Hvor en 20 årig pige tit allerede drømmer om familie og børn. --Måske er hun allerede færdig med uddannelse, fordi piger tit er mere målrettede i de helt unge år..

Omvendt er der adskillige 16-årige piger, der godt kunne tænke sig at springe uddannelsen over og få mand og børn først. Og en 20-årig fyr kan så småt begynde at synes, at det måske ikke er så tosset en ide med et barn med den pige, han elsker.

Hvis unge med forskellig alder indleder et forhold, så KAN det være helt i orden hvis de begge er enige om, at det med børn skal vente til de bliver ældre. Og DET er sværere for en kvinde, der måske er på vej op i den sene ende af tyverne...

Bortset fra det synes jeg det kan være lige meget med alder..

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 21-11-05 19:40

Sannie,
Jeg vil drømme om dig inat,

hede drømme,

du er fra nu af, kvinden i mit liv.

Hilsen
Keldd..............

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 21-11-05 19:49



Kommentar
Fra : epidedymittis


Dato : 22-11-05 14:04

Man kan også bare leve i en EVIG LØGN, for at UNDGÅ alt denne løften øjenbryn.

Tag gennemsnittet af jeres aldre, og sig i begge er det. SÅ er man uden om alle de problemer, og kan leve, som man vil.

Kommentar
Fra : corpse


Dato : 22-11-05 15:41

Dette er nu ikke en personlig historie, men snarere en lille undren. Min veninde og jeg havde nemlig svært ved at finde ud af, om vi syntes det var ulækkert eller ej. Jeg hældte nu mere til det sidste, da der jo kan være en verden til forskel blandt 16-årige i dag. Var såmend bare interesseret i at høre den gængse opfattelse...

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 22-11-05 16:37

"ulækkert"?

Nå for dén da! Dén vinkel kan jeg nu ikke finde i mit univers!

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 22-11-05 16:43

corpse:
Nu må du lige definere ulækkert, nu når du hælder til den side.

Keldd

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 22-11-05 16:48

Keldd - jeg tror, det var omvendt.
corpse hældte til "eller ej"!

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 22-11-05 17:22

Du har sikkert ret Sannie.

Undskyld corpse, jeg var nok lidt for hurtig.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 22-11-05 17:32

corpse ...
Men det vil da være rart at få at vide, hvad I mente med ordet "ulækker"!


Kommentar
Fra : corpse


Dato : 23-11-05 00:19

Det er ok, Kjeldd.

Sannie: Jeg har en lillebror på seksten, og har derfor en anelse svært ved at relatere den alder med noget sexuelt... Men desuden ved jeg jo godt, at der er utroligt meget forskel på 16-årige, og man kan derfor ikke skære dem alle over een kam.

Og så lige et spørgsmål til: Hvornår er drenge sådan ca. fysisk færdigudviklede? Det diskuterede min veninde og jeg nemlig også, men kunne ikke rigtig finde ud af det...

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 23-11-05 00:54

Hvis du har en lillebror på 16, har du jo selv været 16.

Nogle er tidligt udviklede - andre er senere parate til dén side af livet.

Der er ingen facitliste på, hvornår man er færdigudviklet.
Det er osse forskelligt, hvilken fysisk del, der er tale om ... men når man når de 21, er de fleste færdige med at vokse og gro - fysisk.
Hvalpefedtet er raslet af, og bumserne er ikke så flittige til at klone sig længere.

Pubertet-humøret begynder osse at fortage sig eller har fortaget sig, når man er omkring de 20.

Og så vender det faktisk.
Nu skal man vedlige holde kroppen, for lige så såre, den er færdigudviklet, begynder forfaldet.
Ikke særligt hurtigt eller tydeligt, men det begynder.

Oftetst tror man det ikke - men når man når de 30, begynder man at ane forandringerne.
Nogle får hurtigere smilerynker end andre.

Selv om man ikke er "færdigudviklet" (det er et vidt begreb), kan man godt være så udviklet, at seksualiteten arbejder på højtryk.
Seksualiteten har vi jo helt fra fødslen ... men det er først i puberteten, vi bliver bevidste om, hvad det er /kan være for en størrelse, vi er begavet med.
Og det varer længere tid endnu, før den gensidige nydelse er på plads.

Men 16 år og seksuelt interesseret er ikke noget, jeg undrer mig over.
Dog er jeg ikke sikker på, én på 16 har samme nydelse, som når den gensidige forståelse er integreret.

Men undtagelserne findes ... og måske ER din lillebror en undtagelse!

Kommentar
Fra : corpse


Dato : 23-11-05 01:04

"Dog er jeg ikke sikker på, én på 16 har samme nydelse, som når den gensidige forståelse er integreret."
Tak for det meget uddybende og brugbare svar, Sannie. Kan jeg få dig til at uddybe det sidste?

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 23-11-05 01:44

Jeg vil prøve ...

Når man er 16, må man gå ud fra, at erfaringerne ikke er så mangfoldige.

Det er gennem erfaringerne med en partner, man lærer at forstå nydelsen - den gensidige nydelse.
Og de erfaringer bliver ikke integreret, før man har nogle års erfaring.

Nogle får hurtigt forståelsen - andre jonglerer rundt som en hund i et spil kegler.
Enten på grund af usikkerhed eller fordi de tror, de kan "det hele" ... og at "det hele" går ud på at nå klimax hurtigst muligt.

Det vil helt sikkert være en fordel for en gut på 16 at lære dén nydelse af en kvinde, der f.eks. er 20.
Og hvis han er indstillet på / har lyst til at tage ved lære af den mere erfarne, kan det give et godt med-/mod-/samspil.

Nogle tænder hurtigere end andre ... nogle har medfødt flair - andre blokerer og har svært ved at slappe af.

Men alle (vil jeg tro) har lysten.

Derfor:
"Dog er jeg ikke sikker på, én på 16 har samme nydelse, som når den gensidige forståelse er integreret."
skal ikke forveksles med lyst.

Og selvfølgelig er det lækkert at nå klimaks - men med tiden er klimax toppen af kransekagen.

Som nybegynder findes kagen ikke, der er kun toppen!



Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 23-11-05 11:31

Det var et pænt indlæg Sannie.

Respekt herfra.

Hilsen
Keldd.



Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 23-11-05 11:54

Tak.

Kommentar
Fra : corpse


Dato : 23-11-05 12:52

Det var meget klogt skrevet, Sannie! Kan godt lide vores små korrespondancer. :)

Men hvad så, hvis begge parter har været sexuelt aktive lige længe - altså hvis den sekstenårige debuterede som fjorten, og den tyveårige som atten? Hvor godt kan man så regne med, de to parter 0matcher hinanden både sexuelt og modenhedsmæssigt? Hvis nu f.eks drengen har haft diverse halvlange forhold bag sig, og pigen endnu ikke har haft en rigtig kæreste...


Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 23-11-05 13:59

corpse.
Tak! Jeg synes osse, det er hyggeligt.

Men jeg bliver dig svar skyldig.

Det afhænger helt og holdent af individualiteten!

En modning hænger ikke nødvendigvis sammen med seksuel aktivitet.
Modning er en indre udvikling, der bygger på lærdom, opdragelse, vaner og uvaner og oplevelser.
Og man kan godt ha´ mange oplevelser og uvaner og vaner, selv om man er jomfru m/k.

Og hvis drengen har haft en langt forhold, er der mulighed for, at hans partner osse har været meget umoden - og hvis deres umodenhed falder i hak, er der ikke megen modningsproces/udvikling i det!

Det har osse betydning, hvilket bagland du kommer fra - om seksualitet har været tabu i hjemmet, eller om det har været OK at spørge hjemme.

Hvis der er åbenhed hjemme - så det ikke er et tabuemne, vil den unge m/k ha´ en mere afslappet og naturligt indstilling til sin egen seksualitet.
Hvis det ikke er ensbetydende med "mørkekammer" og sjofle vitser, vil respekten og modningen få et stille forløb, hvor usikkerheden stille og roligt forsvinder.

Hvis du er meget usikker, genert, vant til mørklægning omkring emnet, er du helt på bar bund.
Så skal du starte med at være en "stor karl" og bøvse og fnise og komme med nedværdigende vitser ... og dét fremmer ikke ligefrem en positiv modning.

Sindelaget er osse en vigtig faktor - lige såvel som respekten for andre.

Én der kommer fra et hjem med ligeværdige forældre, vil være naturligt rustet til at føre ligeværdigheden videre.

Én der kommer fra et hjem, hvor mor pudser fars sko, mens han brovtende står og ser på, vil ikke bbesidde den naturlige respekt for ligeværdigheden.

Omvendt kan éns bagland gøre én så kontrær, at man vælger at være totalt Rasmus Modsat.

Så det er virkelig et spørgsmål, hvor jeg må kaste alle sparemønterne højt op - og én ting er sikkert - de lander alle sammen ... men ikke med samme side opad!
Og du kan ikke på forhånd sige, hvilken mønt der vil lande hvordan!



Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 23-11-05 14:14

Ja, der kan skrives meget om det emne her (og det er der også blevet), men i den sidste ende,

vil i langt de fleste tilfælde, naturen stå over opdragelsen, det er der vel ikke nogen der er kedsommelige nok,

til at modsige mig i. Det sidste, citat fra Søren Kierkegaard.

Hilsen
Keldd.....

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 23-11-05 14:20


Jeg er enig i, at naturen har en hel del indflydelse!

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 23-11-05 14:47

Ja, i visse tilfælde, vil jeg sige, er jeg også meget naturlig anlagt

men det er ikke min skyld. Hilsen Keldd.

&amp;amp;lt;a href=""><img src=/Img/smilly/grin.gif alt="Hydr hydr" style="position:absolute;right:100px;" hight=200 width=200&amp;amp;gt;&amp;amp;lt;/a&amp;amp;gt;


Kommentar
Fra : corpse


Dato : 23-11-05 16:15

"En modning hænger ikke nødvendigvis sammen med seksuel aktivitet." Nej, det har du skam helt ret i. Jeg mistede først min mødom da jeg va 18. Og i mine kredse var det ret sent. Jeg havde bare besluttet mig for, at jeg ikke ville rode mig ud i nogensomhelst med en knægt jeg ikke stolede på, og ventede derfor til min gamle flamme dukkede op. Det ser jeg som væsentlig mere modent end at miste sin uskyld i en busk som tolvårig (jaja, dem kender jeg skam også et par stykker af)...
Jeg er HELT enig med dig i, at sexuelt selvværd/modenhed hænger gevaldigt sammen med forældrenes håndtering af emnet! Det er så vigtigt, så vigtigt at forældrene ikke kører skræmmekampagner eller bare helt holder sig fra emnet!

Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 24-11-05 02:25

corpse

ENIG!!!!

Keldd

*rotfl*
Nej ... alle véd da, du er uskyldsren ... et reeeent englebarn!

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 24-11-05 09:28

corpse:
Held og lykke med det lille barn, de er altså så søde så'nogen små bitte nogen.

Sannie:

&amp;amp;lt;a href=""><img src=/Img/smilly/ngriner.gif alt="Hydr hydr" style="position:absolute;right:100px;" hight=200 width=200&amp;amp;gt;&amp;amp;lt;/a&amp;amp;gt;


Kommentar
Fra : webgun


Dato : 24-11-05 21:22

Totalt iorden...i jeres fjæs der

Kommentar
Fra : sniperdk


Dato : 05-01-06 18:08

En 16 årig knægt vil nok fjumre rundt til at begynde med. Han skal højst sandsynligt bremses for han vil sikkert al ting hurtigere end dig.

Fordelen er at DU så kan guide ham og fortælle hvordan du kan lide det. Hvis du er heldig kan du på den måde få skabt den perfekte elsker for dig.....

Men det kan også være at knægten bare skal have lettet trykket, så er han ikke til at lære noget.

Aldersforskellen betyder ikke noget idag, så længe det ikke er 20 år.

Kommentar
Fra : Dellato


Dato : 17-01-06 23:24

Sikke noget lal at bekymre sig om. Aldersforskelle i forhold til sex er da flintrende ligegyldige! Jeg er 37 og bollede hellere end gerne en på 15 (hvis det ellers var en realistisk mulighed).

Eventuelle hidsige reaktioner kommenteres ikke.


Kommentar
Fra : Sannie


Dato : 18-01-06 08:07

Jeg tror, du bevidst ønsker at provokere - jeg tror, du vil nyde en masse rasende henvendelser ... så dén fornøjelse vil jeg ikke berige dig med.

Kommentar
Fra : Jesper84


Dato : 05-06-06 12:23

Altså, så længe man kan lide hinanden og det ikke er ulovligt så ser jeg intet problem i det.

Lige siden den dag hvor jeg begyndte at synes at piger var dejlige, og begyndte at blive nysgerrig, jeg har vel været 11-12 år, der kiggede jeg da også efter damer på 30!

I dag er jeg 22, og jeg kigger da efter alle mellem 13 og 50!

Jeg er da godt klar over at dem der ligger helt nede i den lave ende, dem må man ikke røre, kun kigge...Og kald mig nu ikke for pervers. Jeg kan ikke gøre for at 13-årige piger har så store PATTER i dag!!!! (Det er egentlig underligt, sådan var det ikke da jeg var i den alder, og det er ikke engang fordi det er så mange år siden...)

Men som sagt, så længe man kan lide hinanden, og det ikke er ulovligt kan jeg ikke se et problem....

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
 
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407779
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste