/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Er udlændinge en ugift eller en indtægt?
Fra : CamillaPigen
Vist : 362 gange
119 point
Dato : 21-11-05 12:27

Hej.. jeg er ved at skrive en opgave om indvandere og økonomi.

Jeg vil gerne høre om der er nogle der ved om samtlige udlændinge i DK samlet er en udgift for samfundet eller om de tjener sig selv ind.

Er der nogen der kan henvise til nogle kilder

Camilla

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-05 12:43

http://www.dendanskeforening.dk/side112.html ikke at det formentlig er specielt seriøs

ellers surf i www.dst.dk (danmarks statistik)

http://arkivwww.da.dk/nyhed/agenda/frontpageagenda/2000/20-2000/agenda20-net.pdf væsentlig mere seriøst.

Emnet er en uhyggelig varm kartoffel, hvorom du får svært ved at få seriøse og uvildige kommentarer. Det har i mange år været sådan, at ytrer du dig kritisk imod mennesker af udenlandsk herkomst, får du straks den samlede venstrefløj + de radigale på nakken, idet disse anser enhver form for "stillen spørgsmål" i disse sammenhæng, som rendyrket nazisme og racediskrimination. Det er dog efterhånden blevet således, at man nu kan fremvise et par krimanalstatistikker og lidt ledighedstal, uden at blive sammenlignet med ham Adolf dernede sydfra.

Men prøv da at søge på google og sorter godt idet. Husk tydelig kildehenvisning, så det fremgår hvor du har tingene fra. Det kan "redde" lidt, hvis der ryger et råddent æble i kurven.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-05 13:08

Hvordan skulle de "tjene sig selv ind" ?

Bortset fra ganske få der har været her tilstrækkelig længe, så de arbejder, tjener deres egne penge til forsørgelse og betaler deres skat, er udlændingene ren udgift....mange milliarder hvert år.

Og det er på alle områder.
Sociale udgifter til forsørgelse.
Ekstraudgifter til institutions og fængselspladser grundet indvandrernes høje placering på Kriminalitetsstatistikkerne.
Øgede udgifter til skoler, integrations"programmer" (sprogkurser m.v.) o.s.v. o.s.v.

Men som 3773 også skriver, er det ikke noget der må tales for højt om.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-11-05 13:14

Dova har ret.........................men det har jeg ikke sagt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-05 13:14

Nu skal I to passe på. I står og læner jer op af SL § 266 b. Man må ikke sige sådan noget, for det er ikke god tone i visse kredse, selvom det er almindeligt kendt i befolkningen LOOOL

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 21-11-05 13:38

Mon ikke disse dokumenter kan hjælpe dig:

Indvandringens betydning for den offentlige økonomi: http://www.dreammodel.dk/pdf/A20030903.pdf

Indvandrere, offentlige udgifter og finanspolitisk holdbarhed: http://www.dreammodel.dk/pdf/R20041001.pdf

Indvandring og integration Betydning for samfundsøkonomi og det offentlige budget: http://www.dreammodel.dk/pdf/A20031211.pdf

Mvh Sonja

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-11-05 16:44

Taler vi om sorte eller hvide penge???

Mvh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-05 16:55

Herovre kaldes det vist Uganda-dollars!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 17:06

Måske du kan kontakte Socialforskningsinstituttet? Det kan være at de kan oplyse dig om nogle tal.
Som andre har nævnt, så er emnet jo en varm kartoffel, og det er ikke sikkert, at der er lavet helt specifik statistik på det. Men der er vel tal på, hvor mange der er arbejdsløse og modtager bistandshjælp eller anden social ydelse. Og så er der nok nogle tal på, hvor stor en del af Danmarsk befolkning, som modtager disse ydelser, der er udlændinge.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 21-11-05 17:07

Endnu et eks. på, at vi som samfund er mislykket totalt, hvad integration angår.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-05 17:48

Hvorfor er det liiiige at det er OS det er galt med Pims? Det er ikke udlændingene der ikke VIL lade sig integrere? Hvorfor er det danskerne der er racister? Mig bekendt lyder nogle af øgenavnene der kommer fra hoben af mørklødede unge mænd til de lyslokkede piger temmelig racistiske og diskriminerende! Desværre kniber det med dialog og hensyntagen fra BEGGE sider. Jeg vil medgive at det danske samfund kunne have gjort nogle ting anderledes, men lysten til at lade sig integrere skal også være der. Og det er vist bevist med al tydelighed at det er den mange steder ikke.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-05 18:22

Det er sjovt, at folk med meget kritiske holdninger i forhold til flygtninge og indvandrere altid klager over, at de ikke må sige noget, at de får at vide, at de er racister.... Min oplevelse er, at dette vist gælder begge veje... Pims skriver et lille indlæg med en kort tilkendegivelse og får derefter skudt i skoene, at han/hun kalder nogen racister..... Verden er en sjov en...
Nogengange er det en god ide at kigge lidt ud over sin egen næsetip og måske reflektere lidt bredt inden man farer i flindt

Vaxen

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 21-11-05 18:33

Hvordan er udlændinge blevet det samme som integrations vanskeligheder, glemmer vi ikke alle de andre udlændinge?

Europæere, skandinaver, amerikanere, og alle de andre der bliver importeret på grund af en special viden?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 21-11-05 18:38

Hvornår sagde jeg racist??? Jeg sagde bare, at vi som samfund var mislykket totalt, hvad integration angår. Jeg mener bare, at vi ikke har været gode nok. Jeg taler da også på mine egne vegne, jeg anser ikke mig selv som racist men har da fra tid til anden udtrykt utilfredshed med den uro som er skabt af 2. generations-indvandrere. Men hvor f... skal integrationen komme fra, når vi sender dem alle ud i et betonbyggeri, hvor der stort set ingen danskere er, nægter dem arbejde hvis de hedder Achmed(undtaget det arbejde som vi ikke selv gidder) og ta'r vores børn ud af skolen/børnehaven hvis der er for mange indvandrere?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-05 18:39

Pokkers, nu kom jeg i kridthuset... hader ellers denne evindelige diskussion....

Der er en definitionsproblem i dette land, når vi taler om integration.

Det, jeg altid høre i disse diskussioner er, at udlændinge ikke vil integrere SIG.... Nu er det sådan, at definitionen på ordet er, at begge parter rykker sig, at der er plads til at hver især beholder sine "specialiter" men vi mødes på fælles grund.
Men - det, jeg hører danskere i reglen vil have, er, at udlændinge assimilerer sig. Det vil sige, overtager - kopierer danskerne og lever fuldstændigt som os på alle niveauer.
Når udlændinge ikke ønsker denne assimilation, Ja, så er det at danskere bliver superkritiske og mener, at de ikke gør en skid selv - alle over en kam, det er klart.

Der er i dette land 14 % indvandrere, der er arbejdsløse - det vil sige, at der er 86 % der har arbejde...
Det er klart, at det er noget rigtig skidt, at der procentuelt er flere indvandrere end danskere, der står uden arbejde. Og ja, det er noget rigtig skidt, at der procentuelt er flere indvandrere, der begår kriminalitet end danskere... Men at have en generel negativ holdning til hele samfundsgruppen hjælper ingen på vej.

Og lad mig så lige minde om, at vi som samfund tæller alle indbyggere... Og at vi som samfund alle er ansvarlige for god integration - og det gælder selvfølgelig både dem og os.... og at de skal arbejde lidt hårdere på sagen end vi behøver, det er der heller ingen tvivl om - men en mindre negativ holdning er sgu nok mere motiverende end den, der er normen i dette land.

Og lad os så se, hvilken holdning det er i orden at have......Hvad er egentlig politisk korrekt i disse tider - det får vi se lige om lidt

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-05 18:41

Du har lige præcis ret Backtee....Også mit første indfald i denne diskussion... Udlændinge er jo mange ting, og jeg tror da, at der er flere der bidrager end der ikke gør - i det der faktisk er mange, der bliver hentet hertil som højt kvalificeret arbejdskraft. Og det fra hele verden

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-05 18:43

Undskyld Camilla.... Dette kan du ikke bruge til en pind i din opgave... Håber du kan og vil sortere i det

Vaxen

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-11-05 19:13

Hej,

Jeg har læst et sted at vi danskere er en udgift på (i gennemsnit i vores levetid) 19000,-

Så en udlænding der kommer til Danmark, som voksen, skal have sprog undervisning, bolig henvisning og lign. de har ret til frit hospital og andre frønsegoder i Dk fra de ankommer, så mon ikke udgiften til dem er lidt højere...

Men man kan så sige de ikke tager 10-15 års skole gang, men mange af dem har jo set mere skidt end vi andre kommer til, så en phykolog også skal på...

Men som sagt har ikke lige kunnet finde et link du kan henvise til..

Peter.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-11-05 19:14

Hej,

Jeg har læst et sted at vi danskere er en udgift på (i gennemsnit i vores levetid) 19000,-

Så en udlænding der kommer til Danmark, som voksen, skal have sprog undervisning, bolig henvisning og lign. de har ret til frit hospital og andre frønsegoder i Dk fra de ankommer, så mon ikke udgiften til dem er lidt højere...

Men man kan så sige de ikke tager 10-15 års skole gang, men mange af dem har jo set mere skidt end vi andre kommer til, så en phykolog også skal på...

Men som sagt har ikke lige kunnet finde et link du kan henvise til..

Peter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-05 08:59

Nej nej nej Vaxen. Læs nu først, inden du ryger på tastaturet. Det jeg skriver er: Hvorfor er det liiiige at det er OS det er galt med Pims?

...fordi Pims skriver: Endnu et eks. på, at vi som samfund er mislykket totalt, hvad integration angår.

Jeg er ikke ubetinget enig med Pims i den påstand. Det jeg videre skriver i mit indlæg er helt og aldeles for egen regning og uden specifik modtager. Men ganske som jeg oplever tingene.

Vaxen, jeg har oplevet det tit. Man behøver ikke påtage sig nogen fremmedfjendsk holdning, men kun en lettere kritisk holdning til tingene. Så ryger den helt op og ringe. Se nu bare Mimi Jakobsen! Alle der ikke var ubetinget enige med hende kaldte hun jo dumme og uvidende, hvilket vælgerne gudskelov belønnede hende for.

Som udgangspunkt har jeg intet udestående med "ikke-danskere". Men ting generer mig, når det flytter ind i "baghaven". Bandeoptøjer med mange mørklødede unge mænd. De kan ikke få deres vilje med pigerne. Så er pigerne lige pludselig "dansker-ludere" og hvad de der hvalpe nu kan finde på. Og den danske kæreste passer man op og lover klø - selvfølgelig igen talstærkt. I avisen læser man om massive problemer på natrestaurationerne og alt muligt andet uvæsen.

Så man kan ikke undgå at få den tanke, om de mennesker virkeligt har et latent ønske om at indordne sig under de regler vi nu en gang forsøger at leve efter, eller hvad? Om ikke andet, ser der ud til at man indenfor visse folkeslag åbenbart har et stygt problem med at opdrage sine unge mennesker, i hvert fald hvis man vurderer ud fra den opførsel der fremvises her i landet. Læg mærke til hvilke folkeslag der samler opmærksomheden på sig, og hvem der stille og roligt smelter ind i den store gryde!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 10:34

Vaxen.

Lad være at smide tal ind, som ikke har noget med virkeligheden at gøre, bare for at undsrstøtte din egen holdning

Citat
Der er i dette land 14 % indvandrere, der er arbejdsløse - det vil sige, at der er 86 % der har arbejde

Læs f.eks. her
http://arkivwww.da.dk/nyhed/agenda/frontpageagenda/2000/20-2000/agenda20-n et.pdf hvor der bl.a står

Citat
Det er en vigtig forklaring på, at det i dag er hver anden – 49 pct. – af de
16-66-årige indvandrere fra de traditionelle indvandrer- og flygtningelande, der
står uden for arbejdsstyrken. I alt drejer det sig om næsten 78.000 personer i den
arbejdsdygtige alder.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-11-05 11:20

3773, Samfundet lig med ALLE... Altså danskere, indvandrere, efterkommere... Alle...
Når vi som samfund har spillet fallit er det ALLE, der har spillet fallit.

Diskussionen om udlændinge i DK er så ophedet, at ingen tolererer en anden holdning end sin egen. Vi klapper alle vores holdnings-fæller på skuldrene samtidig med, at man sætter mærkater på de andre.
Kritikere lig med racister
Mindre kritiske lig med voldsomt venstreorienterede/sovjetkommunister.
Det kunne nu være fedt med en dialog, hvor disse mærkater blev sat lidt til side og temperamenterne kølnet lidt.

Klumme, hvorfor hulen skulle jeg sætte et tal ind, der ikke underbyggede min påstand? Det ville da være helt towligt....
Ikke desto mindre bekræfter dine tal også min pointe. (Tal kan jo læses som man vil). Hvis der i følge dine tal er 49 %, der ikke arbejder, ja, så er der jo 51 %, der gør. Nej, dem taler vi heller ikke om.... Vi VIL have fokus på skidtet, og derefter generalisere det ud på resten af denne samfundsgruppe....
Det er faktisk hovedparten, der klarer sig fint, arbejder, holder sig inden for lovens rammer og opfører sig ganske aldelels civiliseret og ordentligt. (Lidt mere end os andre, for ellers for de på hattepulden )
I forhold til udgifterne - jeg aner ikke en dyt om det, men med dine tal som udgangspunkt kan man måske spørge om det er alle, der modtager overførselsindkomst fra DK. Der er jo forsørgerpligt ved familiesammenføring.... Har ingen anelse om det, men ved, at tal er taknemmelige og der altid er en milliard faktorer, der spiller ind.

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 12:36

Vaxen

Du er for lille et forum til at jeg gider at finde elle de tal frem der med al tydelighed viser at indvandrere er en belastning for det danske samfund, såvel økonomisk, kriminelt som kulturelt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-11-05 12:49

Det var da synd - det er jo lige præcis det, CamillaPigen efterlyser i denne tråd...
Det ville være en god hjælp. Og personligt ville jeg også rasende gerne se de tal...

Vaxen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-05 13:54

For nu at vende tilbage til det oprindelige, burde man vel opdele indvandrerne i grupper ifald nogen former for sammenligning/opvejning af tingene skal være gennemskuelige. Vi har gennem tiderne fået en del nye medborgere fra de nordiske lande, østeuropa og ikke mindst tyskland. Disse er mere eller mindre "smeltet" ind, og anden og tredjegenerations indvandrerne bliver vel opfattet som danskere. Kulturforskellene er der jo ikke rigtig noget af ved disse grupper. Når vi så taler mellemøsten, asien og afrika. Ja så er anden og tredjegenerationsinvandrerne stadig synlige, idet disse mennesker jo er forskellige i hudfarve. Mit umiddelbare indtryk er at der i nogen grad er forskel på hvor godt de lader sig integrere. Det har i den sammenhæng meget at sige, hvilken uddannelse man har med sig i bagagen. Logisk nok, bliver de uuddannede hængene i bunden af systemet og skaber derved flokkene på gadehjørnerne. At man så samtidig skærper interessen for sin religion - der iøvrigt er forskellig for den danske - lægger bare mere afstand mellem de indfødte og tilflytterne. Klart at indfødte danskere, med deres frisind og retten til at ytre sig, blive skeptiske, når en minoritet vil have dem påduttet tørklæde, rituelle slagtninger osv osv.
I vores lille by, hilser man da den nye pizza-mand velkommen. Men man er vred og frustreret og hoben af knægte, der har indført narkotika på skolen og raseret ungdomsklubben. Vores lille by modtog for år tilbage, en større portion vietnamesere. Dette skete uproblematisk. Det kan vi ikke helt sige at de sidste års tilførsel af flygtninge og indvandrere har været.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-05 14:00

Vaxen, jeg kan fortælle dig. at fængselcellerne er optaget af procentuelt aaaalt for mange af udenlandsk herkomst (set i forhold til deres procentuelle andel af befolkningen). Kilde: To familiemedlemmer har været fangevogterei +30 år, 1 bekendt fangevogter i 10 år. D'herrer fangevogtere har også en ret klar mening om, hvilke typer indvandrere der er overrepræsenteret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 14:05

At du gider 3773.....

Når man holder sig for øjnene, så er det fordi man ikke vil se.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-11-05 14:22

Der tager du ganske enkelt fejl Klumme. Jeg kan udemærket se, hvad der foregår og jeg tager bestemt også stilling til både årsag og hvad jeg mener, vi som samfund er ansvarlige for.
Den kommentar er præcis den holdning, jeg altid møder, når jeg forsøger at udtrykke en mere nuanceret holdning en den gængse. Det er i bare ikke i orden at se sagen fra flere sider....
Det er netop, hvad jeg mener med, at det politisk ukorrekte med et snuptag er blevet politisk korrekt.
Som landet ligger, er det politisk ukorrekt ikke at være superkritisk overfor en hel samfundsgruppe - og er man ikke det... Ja, så er det sandsynligvis fordi man er for dum/blind/døv/ignorant til at fatte den VIRKELIGE sandhed.
En sober diskussion, hvor der er respekt for hinandens holdninger er ønskbar.... Mudderkastning bringer ikke noget godt med sig.

Vaxen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-05 14:23

Arhh....Intet er sort og hvidt.

Som debatørerne selv skriver:

Varm kartoffel...,
Det er sjovt, at folk med meget kritiske holdninger i forhold til flygtninge og indvandrere altid klager over, at de ikke må sige noget, at de får at vide, at de er racister......,
...er det ikke noget der må tales for højt om.

osv osv

Jeg har selv en tredjegenerations polak som kollega og har gennem tiden kendt ikke så få af udenlandsk herkomst. Mine børn leger med børn hvis navne jeg ikke kan udtale. Ok med dette.

Men jeg bryder mig ikke om villa-telte og tørklæder, idet dette i min verden symboliserer et gammeldags og afstumpet kvindesyn. Jeg bryder mig ikke om bander af ballademagere, momssvindlere, smuglere og narkohandlere. Det har ikke noget med hudfarven at gøre, idet jeg heller ikke synes om horderne af østeuropæiske tyveknægte der render rundt og laver indbrud og ruller biler.

De dårlige betalere vi har her i firmaet er også nogle klaphatte. Beklageligvis er der nogle "navne-typer" der er vildt overrepræsenteret - gæt selv hvilke!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-05 14:36

....og jeg henter benzin til Mahmoud når han er kørt tør udenfor min dør - han er vistnok fra Iraq, ved det ikke. Og har ikke spurgt. Hilser ofte på ham, når han er på arbejde. Jeg har det skam fint nok, med fremmede Vaxen - altså dem der VIL integreres (vammelt udtryk). Men jeg bryder mig generelt ikke om mennesker der bare kommer for at suge på labben. Og de findes altså i forrygende antal, uanset om man vil være ved det eller ej. De utilpassede unge - eller skal vi kalde dem uopdragede er ligeldes noget skrammel, der snildt kunne undværes. Vores egen hænger vi på. Men er det tilflyttere, kan jeg ikke se hvorfor man skal blive ved med at finde nye kinder de kan give lussinger.

..og den der med lysten til at ville lave noget og klare sig selv. Den har mange. Men en gåtur rundt i København, Århus eller andre storbyer, en almindelig hverdag, kunne godt give associationer om at man var i mellemøsten. Så noget er smuttet. Så høres ofte påstanden, at VI ikke vil antage dem! Nix amigo, for at jeg kan sige nej til en af udenlandsk herkomst, kræver det at han søger et job. ....og jeg har kun EEEN gang på tyve år, sagt nej til en der var lidt mørkere end mig, dette iøvrigt på lodret ordre ovenfra - og ham ovenover mig (dengang) HAN var racist. Jeg havde hyret manden, hvis jeg havde måttet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-11-05 14:37

Lige præcis 3773 - intet er sort/hvidt. Vi kunne ikke være mere enige.
Selvfølgelig skal vi på ingen måde lukke øjnene for de store problemer, der er - men vi skal ikke skære alle over en kam.
Vi skal ikke møde Muhammed på gaden og betragte ham som kriminel alene fordi han hedder Muhammed og tror på Allah...
Vi skal ikke møde den 20 årige Mustafa og den 22 årige Ali på gaden og betragte dem som bandemedlemmer - Der findes også unge indvandrere/efterkommere, som er ganske almindelige unge - og det er altså flertallet.

Til gengæld skal vi ikke frasige os ansvaret for, at den ældre generation af indvandrere ikke er i stand til at opdrage deres børn til det danske samfund. Der må vi handle. Og nogengang virker en gulerod bedre en pisk - det er så min beskedne mening. Jeg ved, jeg tilhører en minoritet i den henseende ...
Vi skal heller ikke ligge på den lade side, når det er gået galt med en ung - kriminalitet skal straffes, men skal underbygges af socialiserende foranstaltninger. Straf kan aldrig stå alene - heller ikke i forhold til danske kriminelle.

Og så videre.... Man kan sagtens være nøgtern og gennemskue de problemer, der rent faktsik er - men man skal ikke pådutte en hele befolkningsgruppe de egenskaber som de brådne kar besidder... Det får vi ikke en positiv integration ud af....

Vaxen....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 14:39

Vaxen

Hvad er der at diskutere. En yderligere diskussion har kun det ene formål at fordreje virkeligheden. Kan man tælle, og det formoder jeg at Danmarks statistik og andre kompetente myndigheder kan, så kan det da ikke diskuteres, at der procentuelt er flere i fængsel af udefrakommende end indfødte danskere. Det kan da ikke diskuteres, at der er procentuelt er flere ledige blandt udefrakommende end indfødte. Det kan da ikke diskuteres, at der procentuelt er flere udefrakommende på kontanthjælp end blandt indfødte. Det kan da ikke diskuteres, at der procentuelt blandt mindreårige er en stærkt forøget kriminalitet, som ganske vist ikke retsforfølges grundet alder, end blandt indfødte.

Det der kan diskuteres er, hvorfor og hvordan vi stopper det. Men det er jo en helt anden snak

Udefrakommende = indvandrere af 1. 2. 3. generation, uanset at de er danske statsborgere nu - flygtninge - folk der opholder sig illegalt i landet mv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 14:44

Vi kan vel alle føre en solstrålehistorie frem om en indvandrer, men jeg synes det er ret uinteressant. Det er jo ike solstrålehistorierne der er problemet, men alle ikke solstrålehistorierne, og de er procentuelt i belastende overtal.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-11-05 14:52

Ja, du har fuldstændig ret - og for at citere Pims' indlæg, der faldt grumt ud nogens ører:

Citat
Endnu et eks. på, at vi som samfund er mislykket totalt, hvad integration angår.

Det interessante er netop, hvad der skal gøres ved det.

Endnu engang - Ja, der er procentuelt flere indvandrere end danskere der er på skråplan i forskellige kategorier... Men vi skal guddødme huske på, at der er rigtig mange, der klarer det ganske glimragende, og er et plus for vores samfund. Disse mennesker skal ikke have skudt i skoene, hvad lømlerne laver...

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 14:54

Ret beset, så hører denne snak jo ikke hjemme i denne tråd.

Stakkels CamillaPigen Jeg smutter......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-05 14:55

Desværre Vaxen, er jeg bange for Klumme har ret. Men det har i mange år ikke været politisk korrekt at ytre sig i den retning, uden at man blev slået i hartkorn med ham den fæle med overskægget.

Vi kan sikkert snildt, blive enige om at Jonni Hansen & Co er nogle klovner. Men jeg har ondt ved at fatte, at det er mig (samfundet) der har bøffet, hvergang der er bøvl med mennesker af anden etnisk herkomst. Hvorfor hulen kan de ikke i det mindste forsøge, at tage vare om sig selv og deres problemer. Gad de prøve, er jeg overbevist om at folk gad hjælpe! Ligeledes hjælper det heller ikke voldsomt på integrationen, at man flipper dårligt ud over et par bladtegneres, iøvigt vittige, gengivelser af ham med natskjorten. Hallo - vi var ytringsfrihed OG religionsfrihed. Alt deres himlen om puster jo ufatteligt til generaliseringer hos den blege del af befolkningen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-05 14:59

Netop Vaxen. Og summerer du tallene (hvis nogen tør lave dem) er jeg svært bange for at indvandrerne - set som helhed - er et minus for samfundet. På trods af mange flittige. Men slynglerne og banditterne, som der beklageligvis er for mange af (det er jo det du medgiver) trækker fælt nedad.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 15:00

Sååååå røg du lige i en Fatwa 3773

Citat
iøvigt vittige, gengivelser af ham med natskjorten

Du kan godt ringe til PET og få beskyttelse

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-11-05 15:06

- Klumme....

Ja - verden er noget skidthas - men så er det heller ikke værre

Jeg løber også min vej - endnu engang undskyld til dig, CamillaPigen - det har du ikke fortjent.... Håber du finder dine tal og får lavet en brandgod opgave...

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-05 15:21

Vaxen..... ciao

Allahu akbar

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 28-01-06 01:39

Hej der bliver spurgt om udlændinge er en u(d)gift eller indtægt, ikke alt det andet vås.

Selvfølgelig er udlændinge en indtægt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-01-06 04:22

tesla

Der blev osse spurgt

Citat
Er der nogen der kan henvise til nogle kilder

Men det var nok for indviklet for dig, så vi måtte nøjes med dine ualmindeligt kloge ord

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 28-01-06 11:53

tesla...du må da lige begrunde din påstand. Hvorfor mener du at udlændinge "selvfølgelig" er en indtægt???

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 29-01-06 12:34

Fordi jeg siger Udlændinge og i snakker om Indvandrere, der er altså en forskel.
De ting der bliver sagt om Indvandrere er sikkert rigtige nok med hensyn til overreprecentation i fængsler etc. etc.

Udlændinge derimod

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-01-06 14:01

Ordkløver LOOL

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 30-01-06 15:34

Ja det er lige hvad det er og vi spammer tråden så slut herfra