/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Ansøgning ?
Fra : Trine08
Vist : 782 gange
150 point
Dato : 20-11-05 21:11

Hej
Nogle der har en ide til hvordan man skriver en personlig præsentation ?

Ansøgningen er til Sterling, som kabine personale.

Jeg har lige afsluttet et ophold på en guide skole (hvilket har været personligt udviklende) bla bla bla.....
Derudover har jeg arbejdet som social og sundhedshjælper = service og havde med mennesker at gøre.....
Arbejdet i en grill = service, og at havde med mennesker at gøre....
Ellers er jeg vel sød, loyal, arbejdsom og alle de der gode ord....

Kan bare ikke få det ned på papir ???
Nogle der har et forslalg til hvordan det evt kunne se ud ?

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-11-05 21:13

kontakt den lokale arbejdsformidling(AF) de kan helt sikkert hjælpe.de har også kurser i den slags.
www.af.dk

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-11-05 21:17

du kan finde noget her.
http://www.jobnet.dk/sw4353.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-05 21:19

Der er også lidt at kikke på her

http://www.jobindex.dk/vejledning.shtml

hvis du går op i højre hjørne i søgefeltet og skriver "jobsøgning" kommer der flere gode tråde frem

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 160 point
Dato : 20-11-05 21:54

”Lov” nr. 1, når man skal skrive en ansøgning, er, at den skal være kort.
Jeg ved godt, at linket ikke lige er fra i går, men punkterne beskriver nøje, hvad du bør medtage i din ansøgning.
http://www.it-jobbank.dk/nyhedsbreve/js/200312.html
Citat
1) Reference til annoncens overskrift, dato og eventuelt hvor du har set den (1 linie)
2) Kort motivation for at søge stillingen (1 – 2 linier)
3) Kort beskrivelse af dine erfaringer, der er relevante for stillingen (3 linier)
4) Motivationen for hvorfor netop du kan klare opgaven (2 linier)
5) Vis at du ved hvad arbejdspladsen står for (1 linie)
6) En god og kort præsentation af dine kvaliteter (2 – 4 linier)
7) Den skal demonstrere, at du har læst annoncen – du skal matche annoncens tekst, kunne læse indenad og svare i samme tone og sprogbrug som afsenderen.
8) Kort beskrivelse af dine visioner og eventuelt igangværende uddannelse. (2 – 4 linier)

Held og lykke

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 21-11-05 00:23

Havde nu håbet en venlig sjæl kunne skrive en standard ansøning for mig.
Men så igen, forstår godt hvis ingen gider.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-11-05 06:57

Der er såmænd venlige sjæle nok, men mange ting, vi ikke ved om dig for at kunne udfærdige en decideret ansøgning. Studér dette link http://cv.ofir.dk/tips_til_jobsoegning/ansoegning_og_cv/den_uopfordrede_ansoegning.asp?atab=3
prøv at lave et forslag og læg det herinde, så skal du helt sikkert nok blive vejledt.

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 23-11-05 21:15

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-11-05 22:00

Velbekomme - håber det lykkedes dig at få udfærdiget den helt rigtige ansøgning.