/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton opdateres ikke ??
Fra : sniperdk
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 20-11-05 16:58

Min Norton Antivirus har altid selv opdateret Virus Definitions (via Live Update), men det er den holdt op med... ?

Det er ikke indstillingerne i Norton der står forkert og mit abonnement løber til juni næste år.
Jeg kan sagtens hente nye virus definitions ved at køre Live Update, men hvorfor gør den det ikke selv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-05 17:26

Har du aktiveret XP firewall

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-05 18:27

To restore default settings for all options

On any page in the Options window, click Default All.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 19:57

options - liveupdate - flueben i : enable autamatic liveupdate (recommended) - tryk ok

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-05 20:13

Er du sikker på at Norton ikke selv opdaterer? det er ikke hver gang computeren startes at der søges efter opdateringer, men på bestemte tidspunkter, så måske er du bare kommet først og har hentet de nye opdateringer før Norton selv søgte efter dem, sådan har jeg før oplevet det, jeg bruger Norton 2002

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 23:04

norton opdaterer hver onsdag aften - hvis der ikke lige er kritiske opdateringer - og står den som jeg har skrevet så sker det - kan jo være det ikke ses - eller ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 23:06

ps.. er du i tvivl så kig her og download de sidste - kører de ind har du ikke fået opdateret - og omvendt
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download.html

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 22-11-05 02:04

emensen : Ja og LiveUpdate HAR tilladelse !

Til i andre : Som jeg skriver i starten "Det er ikke indstillingerne i Norton der står forkert". Jeg har brugt det i snart 3 år uden problemer, men nu opdateres det ikke automatisk mere.

Jeg ser om der sker noget nyt onsdag aften....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-05 09:49

jaja det kan jo smutte - husk at den kan komme ret sent onsdag aften

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-05 11:55

ved ikke om du opdagede det -men norton opdaterede faktisk igår (altså en kritisk opdatering)

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 23-11-05 14:45

det opdagede jeg ikke for jeg opdaterede den selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-05 17:13

ok - kan jeg faktisk godt forstå - men så fik du jo lige præcis ikke opdaget om den opdaterede automatisk - ses igen om en uges tid

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 23-11-05 20:41

Min sidste Virus Definitions hedder 16-11-2005.
Hvis jeg er heldig så står der 23-11-2005 senere i aften ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-05 20:55

skulle gerne være 22/11 da

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-05 08:58

norton opdaterede lige her 23/11 kl 8:40 da jeg åbnede for maskinen - håber da for dig at du får alt med - ellers ville jeg nok af- og geninstallere og få fejlen rettet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-05 08:59

ups - godmorgen - der skulle jo stå 24/11 - er vist ikke vågen endnu

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 29-11-05 10:15

hertil morgen oplevede jeg lige en nabo med samme problem og løsningen var så enkel at jeg kun ved et tilfælde fandt ud af det - derfor sender jeg lige videre her:

prøv at gå i programmer - tilbehør - systemværktøjer og planlagte opgaver - se så om de opgaver der skal køres har flueben i aktiveret - der ER jo mulighed for at der netop ikke er det

Hvordan det var blevet forandret hos den bruger der absolut intet ved om det er stadig en gåde - men det kan altså ske

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 29-11-05 10:48

miritdk , FANTASTISK SVAR !!!!
Jeg kunne med det samme se at min Symantec Netdetect var sat til at satrte i 2040 og det er jo lidt længe at vente....... Så jeg satte den til at starte opdat her kl 10.40, og ved du hvad ? Det virkede sgu !!!! Tak

På et tidspunkt havde jeg problem med computeren at når jeg tændte den så skrev den "invalid checksum" og da var datoen en dag i 2040. Og det er helt sikkert der problemet startede, for det gav jo en konflikt med at Norton subscribtion så var udløbet......
Jeg fandt aldrig ud af hvorfor computeren lavede det stunt. Men når jeg ændrede datoen virkede det som alt var normalt igen.. (på nær opdat af antivirus)

Jeg forøger lige pointene med 50 fordi jeg er så begejstret og så får du dem !!!!!

Godkendelse af svar
Fra : sniperdk

Dato : 29-11-05 10:49

Tak for svaret miritdk. HELT RAKET !!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-05 13:43

ja der kan man se - det var ikke lige i de baner man lige tænker når man tror der er noget rivende galt - dejligt det virker i hvertfald

psssttt husk mig lige på det en dag jeg selv måske får brug for det

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 29-11-05 14:08

ja hihi, jeg overvejede selv om jeg skulle printe det ud til næste gang......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-05 14:12

haha - det har min nabo lige ringet og fortalt er gjort -