/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
organisering af digtsamling
Fra : goa8
Vist : 427 gange
85 point
Dato : 20-11-05 13:49

Jeg skal skrive en digtsamling. Er det smart i Word?
Der skal stå 1 digt på hver side, og jeg skal have mulighed for at korrigere/lave om osv på hver side uden at det har indfydelse på de andre, som det jo ellers normalt har i Word.
Glemte jeg at sige at digtene er max 10 linjer lange og skal stå midt på siden.
Goa

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-05 14:00

Jep word er velegnet både til prosa og poesi!

Hvis du bruger layout visning kan du bare markere med musen hvor digtet skal være på siden!

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 85 point
Dato : 20-11-05 16:55

Når du har skrevet et digt, går du op på værktøjslinien og klikker på "Indsæt", vælger "Sideskift m.m.", sætter hak i "Sideskift" og siger OK. Så får du en ny side, hvor du kan skrive digt nr. 2 og så fremdeles.
Hvis det var mig, der skulle lave en sådan digtsamling, ville jeg skrive digtene i tekstbokse og derefter derefter formatere disse, således at de alle står præcis samme sted på siden. Det vi se ret prof ud. Husk at fjerne rammen om tekstboksene, medmindre det er sørgelige digte....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-05 17:45

Ja da. Word er god til den slags opgaver. Du kan selv bestemme såvel skrifttype, størrelse, farve og placering af hvert enkelt digt på siden. Med tvungen sideskift efter hvert digt, kommer digtet på sin egen side. Jeg kan kun anbefale dig at bruge hjælpeprogrammet til at lære lidt mere om brugen af Word. Hilsen

Godkendelse af svar
Fra : goa8

Dato : 23-11-05 11:23

Tak for svaret hvaderikkeibrug.