/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
sql på mandrake 10.1 linux
Fra : stone47
Vist : 456 gange
200 point
Dato : 19-11-05 10:35

jeg kører mysql 4.0.20 og php4.3
med webmin (root)kan alt laves
men fra en hjemmeside med php får jeg godt nok tabellen, men laver jeg et nyt element kommer det ikke i databasen.
mysqladmin har samme problem kan se tabellerne men ikke tilgå dem
hvorfor ????
hilsen Stone47

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-11-05 15:16

Kommer den med nogen fejlmeddelser af nogen art? Og er du sikker på at phpmyadmin og mysql er sat ordentligt op? Evt. kunne det have noget med skriverettighederne (chmod) at gøre...

Men hvis der kommer en fejlmeddelse, så meld lige tilbage hvad den er... så har vi den at gå ud fra!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-11-05 16:54

Har været på weekend hej! hej!
programmet mysqladmin fortæller: fejl der er ingen database selectet.
selvom sidepanelet viser databasen åbnet og med 2 tabeller.
phprojekt har et test program som siger alt er ok med tilgang til sql serveren.
mysms lister elementerne i en kontakt tabel men kan ikke slette dem eller rette dem
her kommer ingen fejlmeddelelse eller noget.
filerne i tabellerne er ejet af mysql i gruppe mysql som har skrive rettigheder, jeg prøvede at give læse og skrive rettigheder til other men det gør ingen forskel
foreløbig tak for svaret hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-11-05 17:05

I får lige lidt mere hvis det gavner.
mandrake 10.1 er en downloadet version.
det gjorde at mailserveren virkede indefra men ikke ude fra det kostede mange timer. det var nogle begrænsninger i post fix's opsætningsfiler som gjorde man kun kunne komme til intern ipstack, det er løst. kunne man tænke noget tilsvarende For mysql.
hilsen Steen

Annuller spørgsmålet
Fra : stone47

Dato : 21-03-06 21:44

Jeg har fundet løsningen det var mine variabler der ikke var globale hej hej!!!