/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Fibernet eller lignende..
Fra : bimbobo2
Vist : 1635 gange
50 point
Dato : 18-11-05 18:16

Hej,
man læser oftere og oftere, at Danmark er i front, når det drejer sig om internetsopkobling pr. hustand, men det kunne gøres endnu bedre, når generelt er priserne for bredbånd 2-3 gange højere end i de fleste Europæiske og oversøjske lande.
Fibernet er en ukendt begreb, kun nogle få heldige i København har muligheden for at have den. Wimaxx er lige begyndt og priserne er stadig ikke overkommelige, plus de firmaer som tilbyder det har tvivlsomme omdømme. (ORZA...!)
TDC får lov at bestemme priserne i total monopol og oven i købet tager "*****" på os, ved at tilbyde 4 gange dyrere hastigheder end i Sverige, med den gode udskyldning, at det er helt en anden marked.
Jeg skrev til dem, og de svarede med at sige at: "vores kunder ønsker nogle stabile priser".
Bullshit siger jeg, kunderne ønsker billigst muligt priser og højere mulig hastighed.
Men... så længe vi følger troppen.... så kan de gøre hvad det passer dem...
Jeg vil efter nytår opsige min Webspeed og bruge andre udbydere. Kender I nogle pålidelige ISPer som tilbyre fibernet eller lignende til private... så giv besked.
Mvh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-05 18:22

Ikke fibernet! Men jeg har da 4 mbit forbindelse over Stofa her i Århus!

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 18-11-05 18:23

..til hvilken pris?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-05 18:43

400 om måneden! Men kun for 20 gb traffik! Hvad der så normalt er nok til det meste

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-05 18:45

Men ellers vil jeg da anbefale www.cybercity.dk Det er heller ikke så dyrt og indbefatter fri download!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-05 18:54

Vi har da fibernet her i hele Smørum (snart Egedal) og det er en guldgruppe for Nesa. Altså de få der har koblet sig til.
Det er dælme dyrt og så alle de pakker man er nødt til at købe.
TDC via tlf er billigere.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-05 09:16

Wimaxx er jo ikke fibernet ud til den enkelte bruger, men bruger jo den trådløse teknologi kaldet Wimaxx...

TDC's priser er højere her end Sverige af en enkelt årsag: Fordi de kan! Markedet i Sverige er meget mere konkurrencepræget af f.eks. BBB, mens vi i Danmark ikke har andre "førende" bredbånds ISP... Men TDC har intet monopol på noget som helst mere. Nettet er statsejet, og de er forligtet til at udleje nettet til en pris, som er fastsat af konkurrencestyrelsen.
TDC har en kontrakt med staten omkring forsyningspligt, som forpligter dem til at tilbyde samtlige husstande i Danmark fastnet... Dette har vist sig at være en dyr forretning, da de har tabt en del sager omkring denne pligt, hvor det har kostet dem dyrt at etablere en forbindelse...

Men jo, TDC er dyre, men de er altså også markedets mest stabile og har en god service (til trods for de "mange" eksempler på det modsatte... Man skal lige tage i betragtning af hvor mange der er kunder hos TDC som IKKE klager)...

Men når du nu har set dig sur på TDC, så kig efter lokale udbydere, såsom antenneforeninger eller elselskaber i og omkring dit område... De plejer som regel at være de billigste og mest stabile!

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 19-11-05 19:59

Tak for svaret ostemanden.