/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad skete der med mit netværkskort?
Fra : rosekamp
Vist : 406 gange
300 point
Dato : 17-11-05 12:22

Jeg har haft problemer med Cybercity siden juli og det endte ud med at de har givet mig en forbindelse i ½-år på 8mbit. Fint nok - hvis det ellers virkede. Anyway, den sidste supporter jeg snakkede med sagde at jeg skulle gå ind under kontrolpanel, System, Enhedshåndtering, Vælge Netværkskort (SiS 900-based PCI Fast Ethernet Adapter), højreklikke, vælge egenskaber, Avanceret faneblad, udfor MediaType skulle jeg sætte værdien til 10BaseT. (den stod på auto_config) Hvad betyder det? Vi fandt ikke ud af hvorfor min forbindelse kører langsomt, til gengæld sker der ikke noget når jeg trykker på et link i f.eks. en e-mail. Har det nogen sammenhæng og hvad kan jeg evt. gøre ved det med at linkene ikke virker?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:27

Gå i enhedshåndtering og fjern kortet, genstart systemet, så læses der en fejlfri driver ind igen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:28

Er det et ældre windows (xp) skal du bruge driver fra bundkortet, da microsoft`s ikke duer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:29

Er det et ældre windows (xp) skal du bruge driver fra bundkortet(cdèn), da microsoft`s ikke duer.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-11-05 12:31

Hvad mener du med et ældre xp?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:32

De første udgaver af 2002

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:34

Kunne også tyde på, at du mangeler noget java på maskinen. http://www.download.support.safetec.net/msjavx86/

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-11-05 12:49

Jeg prøver. Nu kører min internetforbindelse til gengæld fint igen efter fjernelse af noget spyware. Men hvad betyder det lige det jeg skulle gøre med kortet i mit spørgsmål?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:52

Kører kortet fejlfrit, skal du ikke gøre noget. Den første ver. af xp havde problemer med driver til sis900. Med den nye ver., er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-11-05 13:09

Det virker satdig ikke når jeg trykker på et link fra en e-mail (links virker godt nok på nettet)

Hvad er det nøjagtig jeg skal gøre siger du?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 13:12

Ikke alle link på mail, virker direkte, men skal kopieres på adresselinjen i browser.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-11-05 13:27

Ja, men det her er ganske almindelige links og det er alle det er galt med (inkl. linket til denne side)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 13:46

Lad os lige få det på det rene! Kører din internetforbindelse fint nu? Og det eneste du har problemer med er de link?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-11-05 16:41

Hej Tedd - Jeps

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 17-11-05 17:05

At den står/stod på auto betyder at den selv finder ud af om den skal køre 10 eller 100mbit.. eller half/full duplex. Forstår ikke hvorfor han siger du skal sætte den ned på 10mbit. det tvivler jeg på vil hjælpe. for at være mere præsis. så er 10BaseT = 10mbit half duplex..

Jeg tror at det er din driver til netkortet der ikke er god, det har jeg ofte set med SiS chipset. Derfor skal du prøve at hente en ny driver fra SiS af.. linket dertil er her. http://www.sis.com/download/agreement.php?id=153181
Hvis det ikke hjælper så prøv at hente den nyeste chipset update til dit bundkort.
Hvis det heller ikke gør nogen forskel. så prøv med et andet netkort. de koster ikke alverden. og du kender måske nogen der har et liggende? Håber det kan hjælpe dig lidt i den rigtige vej
->Brommi

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-11-05 17:20

Ok. Det forstod jeg så ikke noget af. Det er et problem der lige er opstået idag - det med linkene der ikke virker. Min pc er ikke ret gammel så jeg agter ikke allerede at skifte noget ud på den som indtil idag har virket upåklageligt. Jeg stiller den tilbage på auto igen og ser, hvad der sker.

Ham supporteren ville også have at jeg installerede Mozilla Firefox i stedet for IE og nu kan jeg ikke slippe af med lor... igen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 17:23

Nu er det jo ikke alle link, der også virker, send en mail til dig selv med et link på, du ved virker, og prøv igen.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-11-05 17:32

peet49. Problemet er at ingen link overhovedet virker. Heller ikke dem der normalt gør. Faktisk har jeg aldrig nogensinde været udefor et link der ikke virker i en e-mail. Så det er ikke der problemet ligger.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 17:35

Har du ændret nogle indstillinger i outlook?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 22:25

Der kan være flere årsager! Mest almindeligt er at det er spyware/hijackere eller Internet Explorer ikke er sat som standardbrowser!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-05 08:06

Hvordan sætter jeg den som standardbrowser? Det er den eneste browser jeg har installeret nu, da jeg slettede Mozilla Firefox igen. Men den må jo have lavet noget kuk i IE

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-05 08:16

Så afindstaller IE og indstaller igen. Det gøres i tilføj/fjern windowskomponenter i kontrolpanel.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 300 point
Dato : 18-11-05 09:45

Du går ind under funktioner > Internetindstillinger > og fanen Programmer! Der sætter du flueben i Internet Explorer skal kontrollere, om den er standardbrowser!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-05 09:48

Lige meget - jeg fandt ud af det. Det var fordi internetlinks ikke var associeret med IE men Mozilla. Det er da ikke til at fjerne det lort. Jeg har afinstalleret det og fjernet mappen manuelt bagefter, men der bliver ved med at hænge noget af den tilbage.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-05 09:52

Det er registreringsdatabasen, man skal fixe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-05 10:05

At en supporter fra cybercity vil have du installerer en anden browser, er utroligt ringe! Desværre er det en generel tilstand indenfor supportere! Gad vide hvor selskaberne rekruterer dem fra? De skaber flere problemer end de løser!

Ligeledes er peets foreslag om at afinstallere IE ligeså ringe. Kandu drejer sig om vidensdatabase og løsninger på problemer ikke om points peet49! Folk kan komme grueligt galt afsted hvis de fulgte det råd! Man afliver vel ikke en kat bare fordi den nyser?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-05 10:28

Ja-Ja, enhver synes bedst om sine egne grise.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-05 12:04

Men peet49> Jeg kan jo heller ikke rigtig regne ud hvad du mener når du skriver: "Det er registreringsdatabasen, man skal fixe."
Hvor, hvordan, hvorfor?

Tedd> Ja, jeg blev også lidt paf skal jeg da ærligt indrømme. Lige så snart jeg kan komme af sted med det så opsiger jeg også mit abonnement. Nogle udbydere har simpelthen en for ringe service. (hvis ikke den da helt mangler). Det er bare en jungle at finde ud af, hvad man så skal vælge.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-05 12:15

Det er vist generelt ved alle udbydere, det kommer helt an på, hvem man lige får fat i, af deres supportere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-05 18:40

Nu er det jo osse dit ansvar!! Hvis internetforbindelse virker kan man jo ikke begynde at spørge dem om alt andet support! De er jo kun gearet til det de burde kunne! Problemet er at de ikke kan det de burde! Hvis du har winxp og spørger om hvordan du kobler op så skal de jo svare på det istedet for at bede folk om at instllere firefox eller mozila!

Og Peet det er ikke personligt! Jeg har set andre steder du godt kan svare! Men du har kommet med forslag i den her tråd som Java eller geninstaller IE eller din sidste med registeringsdatabasen! Er du ude på at hjælpe folk eller håber du på at folk acceptere dine forslag? Du har bare spammet uden at komme med nogle løsninger for intet du har kommet med kan løse problemet! Så tænk før du skriver dine indlæg lige som så mange andre her på Kandu! Nogle folk der skriver spørgsmål herinde følger jo kommentarerene slavisk og dermed skaber større problemer for dem selv hvis kommentaren er forkert!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-05 19:29

Nu sker der jo, at en forkert kommentar engang imellem smutter i det forkerte spørgsmål. Det er somme tider svært, når trådene bliver rigtigt lange og man er i måske for mange spørgsmål på en gang, og særlig når man er selvstændig og ikke altid har den fornødne tid, når spørgsmålet forlanger det. Håber på point, det ved jeg nu ikke, nu kan man ikke vælge fra her, som på eksperten, men der smed jeg på grund af (et og andet) næsten 100000 point efter en coadmin, og slettede min bruger, den har jeg så oprettet igen, men da stadig ikke for pointenes skyld - de følger med.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-05 19:33

Min fejl er nok, at jeg tænker og skriver anderledes end mange andre, da jeg har et langt liv bag mig som selvstændig (som jeg stadig er) Jeg er vant til, at handle og ikke skrive.
En del brugere (også superbrugere) fra forskellige forum kommer trods alt her på værkstedet, når deres skidt ikke vil makker ret.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-05 20:29

Tedd> Problemet jeg snakkede med supporteren om, var at forbindelsen ikke havde den rigtige hastighed. Han bad mig så installere Mozilla fordi han mente den var bedre end IE, da den åbenbart ikke tillader spyware kommer ind på ens pc. Jeg gik ud fra, han vidste hvad han snakkede om. Det løste bare ikke problemet. Selvfølgelig er det mit eget ansvar, hvad jeg gør med min pc, men jeg går så sandelig da ud fra at en teknisk supporter fra min udbyder ved, hvad han lokker folk ud i. Det med linkene kom først til bagefter, så det spurgte jeg ham ikke om. Det var desuden ham der ringede mig op (efter en kollega havde e-mailet ham om problemet), så han burde lige nøjagtig vide, hvad han snakker om, ik?

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-05 20:31

Det var vel nærmest dit svar, der kom tættest på min løsning

God weekend til jer alle