/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Norton Ghost, kopi/image, af disk....
Fra : sofus.dk
Vist : 692 gange
100 point
Dato : 16-11-05 22:48

Har lige installeret Norton Ghost 9.
Men hvordan gør jeg lige, når jeg vil have et billede/image af mit drev, C:/
over på en anden, disk/DVD. ???
Men hvordan Dælen, gør jeg, når det skal genoprettes, så står der, åben, og der kommer så hele WINDOWS, men det skal åbnes enkeltvis, filerne, altså, og der er JO, rigtig mange af dem.
Har haft Aconis, før, men den ville ikke som jeg ville, hvilket resulteret i en ny INSTALL, da den ikke kunne finde min HD

OG IKKE ET LINK. TIL EN ANDEN SIDE, DA JEG GERNE VIL HØRE FRA VIRKELIGHEDEN

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-11-05 22:59

Hejsa
Du starter Ghost og laver et image...
Når du starter fortæller den at den hopper ud i noget der ligner et gammet DOS skærmbillede - her forbereder du at den tager et billede af din disk.
Her vælger du hvordan dette billede lagres og hvordan du ruller dit image på igen....
Jeg bruger en Ghost der ligger på en Bootabel CD.... Da jeg ved HDfejl ikke ønsker at skulle hente Ghost via Wondows.
Jeg har ikke haftproblemer med at ooprette imagefiler *.gho filer eller at indlæse dem igen.
Det virker hver gang.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-11-05 23:35

Hejsa
Du starter Ghost og laver et image...
Når du starter fortæller den at den hopper ud i noget der ligner et gammet DOS skærmbillede - her forbereder du at den tager et billede af din disk.
------------------------------------------------
Ingen DOS skærm ved min, men en skærm, lav disk/ og andet BACKUP
Problemet er, at jeg kan godt lave en KOPI, men ikke finde den, IGEN
Uden der kommer hele--- Windows MAPPER frem, eller skal de gemmes som ??? specielt. IMAGE
Eller skal de bare BRÆNDES, til senere GENBRUG.???
Da jeg har sat et helt drev af, til BACKUPPPEN, 20 gb, men skal det gemmes SPECIELT,
som IMAGE eller.
TOTALT forvirret, men hører gerne mere
Svar rigtigt, og du får Programmet, på en mail, hvis den tåler spam....
Håber man må give noget væk, uden,,,,,,,,,,
Er godt træt af, og bakke MIG selv UP.
Når skidtet ikke virker.
sofus

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-05 10:01

Hejsa

kun kan kun lave en "ghost" af enten hele disken eller een udvalgt partition..........
du kan ikke fravælge nogle filer eller mapper.
for at lave en ghost af C:\ skal du lave en boot disc og starte op den vej. og først her
vælger du hvor du have dit ghost image liggende, derefter kan du (fra windows) hente image filen frem
og tilføje/slette filer/mapper

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-11-05 18:27

Tak for svaret dk.