/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tekst
Fra : penny
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 16-11-05 13:07

Når jeg opner nogle hjemmesider, så er printet tekst med små bokstaver blivet megjet utydelige, og svære at læse. jeg har Win XP. prof. på min comp. jeg kan ikke lave restore.
Er det nogen der har et bud?
Penny

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-11-05 13:12

Gå i VIS i din browser-tekststørrelse, sæt til mellem.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-11-05 13:14

Din skærmopløsning kan ændres til 800x600. Prøv lige det.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 16-11-05 13:17

peet49
tekst er set til normal, og det gælder kun de små bokstave, mindre end dem jeg skriver nu, alle andre er normale

Kommentar
Fra : penny

Dato : 16-11-05 13:25

min skærmopløsning er set til 800x600

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-11-05 13:28

Prøv at ændre til en tak større i tekststørrelse, og se hvad , der sker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-05 13:30

penny - jeg kan ikke finde noget der hedder normal - så prøv lige igen - gå op i vis - tekststørrelse - og vælg skriftypestørrelse der

Kommentar
Fra : penny

Dato : 16-11-05 13:55

mit Windows er på Engelsk

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-11-05 13:56

de hjemmesider hvor teksten er formateret ved hjælp af CSS (typografiark) kan du ikke gøre noget ved. Der er tekststørrelsen fast. Det eneste der er at gøre er ved evt., som også skrevet ovenfor) at ændre skærmopløsningen, men da du allerede køre med en "lav" opløsning, må du nok leve med det, da de nok er designet til en højere opløsning.
Kan du give et eksempel på en af de sider med den lille skrift ?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 16-11-05 14:00

Det har ændret sig for nyligt, og jeg ved ikke hvorfor. for eks på denne hjemeside, kan jeg næsten ikke læse det som ikke er skrivet med stort http://www.startour.dk/Templates/Blue.aspx?id=5008

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-05 14:09

prøv følgende på netop den side:
Hold CTRL nede og rul frem og tilbage samtidig med dit hjul på musen.
Sker der noget med det ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-11-05 18:18

Halløjsa!
hcma har da ret, det er en ganske almindelig grundfunktion i Internet Expålorer. Hold CTRL nede og scroll på musehjulet. Keep it simpel when posible!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-11-05 18:41

det er nemlig rigtigt det virker bare ikke hvis der er benyttet CSS (typografiark), da teksten så vises i en fast størrelse som ikke kan ændres.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 16-11-05 20:17

jeg kan ikke få det til at virke her på kandu hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-11-05 21:00

Det er nok fordi at Web-designerne har lavet noget kode som forhindrer brugen af CTRL + Scroll.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-11-05 21:37

fordi kandu's design er lavet med brug af CSS
prøv at hoppe op i menuen Vis -> Kilde og på ca. linje 13 at der er benyttet stylesheet (CSS)
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/dk/includes/styles.css">

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 17-11-05 06:45

ok var lige ved at blive urolig

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-11-05 10:50

penny >> er du kommet videre og blevet klogere

Godkendelse af svar
Fra : penny

Dato : 17-11-05 11:21

Tak for svaret hcma.