/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
oliefyrs-manden eller skorstenfejer.??
Fra : nejrup
Vist : 961 gange
100 point
Dato : 15-11-05 16:20

er der kommet nye regler,der siger at det er oliefyrs-manden og ikke skorstensfejeren der skal lave OR-rest.??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 16:26

De kan lave testen begge to, bare de er autoriseret til det

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-05 16:28

Nu står der ikke hvornår siderne er opdateret, men du kan læse her

http://www.or.dk/

http://cb-varmeteknik.dk/lovpligtigor.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-05 17:05

Ja her er det stadig skorstensfejeren der kan gøre det, men han skal selvfølgelig være kompetent.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 17:07

Og her kommer der en olieservicefyr

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-05 17:13

Ikke alle skorstensfejere har uddannelsen til den slags service.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-11-05 19:58

Skorstensfejeren, kan lave en OR test, men han må ikke justere.
Olifyrsmanden må begge dele.
Ingen ide, at lade skorstensfejeren pille ved det, hvis du bagefter skal ha' fat i olifyrsmanden for at justere.

Vanvittig lovgivning der er på det område. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-11-05 20:05

Hej nejrup

Jeg har haft store problemer med Olieservicemanden og skorstensfejeren. Jeg skal betale for begge. Jeg har sagt/aftalt med skorstendfejeren, at han kun skal udføre det arbejde som loven kræver, og ikke pille ved fyret. Her hos mig, kommer oliefyrsmanden altid først, og ham stoler jeg 100 % på.
Han er kommet her siden 1978. To gange (for nogle år siden) kørte fyret "ad H...... til" efter at skorstensfejeren havde været der. Det sker ikke mere.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 15-11-05 20:16

der er jo ingen grund til at betale oliefyrs-manden,når skorstensfejeren kan lave målingen gratis,renser selv kedel.
oliefyrs-manden skifter altid dyse og filter,selv om fyret køre aldeles fremragene.
ps. hvor høre et bioolie brænder ind under.og bioolie tank???

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-11-05 20:24

nejrup:
Vær du sikker på at skorstensfejeren ikke laver nogen som helst måling gratis, og hvad nu hvis målingen er forkert, så skal han jo kalde på oliefyrsmanden, så han kan justere, for det må skorstensfejeren jo ikke.
Dit fyr kører fremragende ,skriver du, højst sandsynligt fordi din olifyrsmand skifter dysen og filteret jævnligt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 20:46

Skorstensfejeren laver intet gratis.

Tegn et abonnement hos firmaet, der leverer olie. Det kan godt betale sig.

Hvis der skulle ske noget med dit oliefyr, så vil det kun være delene, du skal betale for.
Hvis du en kold og mørk nat står der med et oliefyr, der ikke virker, er det jo meget rart at kunne ringe til "oliefyrsmanden".

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 15-11-05 23:05

den køre bare fint,har ikke haft besøg af oliefyrs manden de sidste 10 år,skifter dyse og filter ca. 24 til 30 mdr.interval.

Godkendelse af svar
Fra : nejrup

Dato : 25-11-05 12:03

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-05 12:14

Selv tak