/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
dansk/eng eng/dansk
Fra : tronddk
Vist : 3052 gange
56 point
Dato : 15-11-05 16:00

alså søger et program der kan over sætte eng til dansk og omvent (kun sætninger på ca en 5-10 ord) da det ikke er så godt som det burte (mit eng) og det skal også bliver beder inden jeg skal ud at studer (kursus ) (som skolen betaler ) i canada i men vel ikke komme der over og ikke kan alt eng og står og prøver med andre ord som ikke lige passe i sammenhængen så vel prøve og få det siste som jeg ikke lige kan ind (kun grudlæggene) men alså et program der kan oversætte dansk til eng og omvent

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 15-11-05 16:19

Prøv at se på www.wordgumbo.com
Det kan vist bruges
oz1eqp

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-11-05 16:20

For det første findes der ingen gode programmer til oversættelse af hele sætninger.
For det andet vil dine problemer med at stave på dansk gøre det umuligt for dig at bruge evt. programmer. De vil simpelthen ikke kunne forstå dig.

En god ordBOG vil være en bedre idé.

Frieda

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 16:30

Hvis du skriver din sætning ind i Word først og så beder om stavekontrol, skulle det kunne blive til noget læsbart. Du skal så anskaffe dig et oversætterprogram. Der findes flere forskellige men det er ikke min opfattelse at gratisprogrammerne kan bruges til noget fornuftigt. Øverst på denne side er der et Link til Life translator 2, det er et professionelt program der er absolut brugbart, men det er altså også en investering for livet. Såvidt jeg husker 2-3000 kr.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 15-11-05 16:31

kan godt stave skriver bare ligt hurtig og så glippe ligt bokstaver

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 16:33

OK, men du er jo også norsk ikke sandt?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 66 point
Dato : 15-11-05 16:37

I sidste uge talte vi med sønnes engelsklærer om div. oversættelsesprogrammer, hun frarådede dem for og ingen af dem oversætter helt korrekt, så du skal være meget kritisk når du bruger dem

http://danish.nigilist.ru/

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=Danish&to=English

http://translation.langenberg.com/

http://translate.google.com/translate_t

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-11-05 16:38

Det er IKKE for at kritisere tronddk's problemer med at stave dansk (det er hundesvært); kun for at gøre opmærksom på at en computer ikke er et menneske, der kan gætte; den forstår kun en tekst, der er korrekt skrevet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 16:47

tronddk.... du har lige haft toårs jubilæum her på kandu

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 15-11-05 16:57

1 er ikke norsk og 2 viste ikke engang det var blevet til 2 år

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 17:01

tronddk - Tillykke med de 2 år og undskyld at jeg troede at du var norsk, men mange af dine ord ER norske.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-05 17:03

Hvis jeg nu bare kunne finde det, så er der et eller andet sted her på kandu, hvor man kan se hvor ringe ( fuldstændig værdiløse) sådan nogen translationprogtammer er.

Det var en eller anden tekst der blev oversat i et program.....om ikke andet, så var det årsag til den dags grineflip.

Engelsk lærer du nemmest når du befinder dig i engelsktalende områder, hvor du ikke har andet valg end at lære det......og Canada så håb på, at det ikke er et af de områder i Canada hvor de helst ikke vil tale andet end fransk

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-05 17:52

Øeh... øverst på denne side er et banner : http://www.lifetranslator.biz/

..ellers har Nordsted1 givet et udmærket bud : http://translation.langenberg.com/

På denne side er der mange muligheder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-11-05 21:25

Mulighed kunne også være på biblioteket at låne et kursusmateriale med såvel ordbøger som cd-rom a la ”lyt og lær”. Materiale findes i forskellige sværhedsgrader.
Held & lykke

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 17-11-05 17:43

arne jakobsen jeg har også bodet i norge i 1 år (for 4 år siden) det er ligt svær at komme af med selvom det var så kort tid

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 17:48

Helt fint Trond, jeg synes faktisk at lidt norsk er meget charmerende, mener blot at det, specielt når du skal bruge et oversætterprogram, er temmeligt uheldigt. Der SKAL det være enten Dansk eller Norsk der indskrives IKKE en nok så grinagtig/charmerende blanding. Venlig hilsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-11-05 15:19

Hej tronddk.

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 56 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 29-01-06 20:24

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-06 21:23

Selv tak