/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
nyt instrument i passat ´90 * HILFE*
Fra : skibonitten
Vist : 414 gange
125 point
Dato : 15-11-05 13:07

Hejsa.

Jeg har en passat 1,8 cl fra 1990 der ikke har omdrejningstæller i instrumentbordet

til den har jeg nu købt et originalt instrument med omdrejningstæller fra en passat GT ( også fra 1990 )

En af mine kollegaer siger nu til mig at det ikke passer over i min bil fordi.:

1. der er ikke kabler til omdrejningstæller trukket i ledningsnettet på en 1,8 cl

2. Der er forbrugsmåler i det "nye" instrument jeg har købt og det er der overhovedet ikke i min 1,8 cl ( der sidder sådan et stykke vinylslange tilsluttet det nye instrument bagpå - er det den min ´kollega mener?? )

3. stikkene passer slet ikke over fra den gamle til det nye instrument

4. han siger endvidere at det har noget at gøre med " hvor blinklys-indikatoren sidder i instrumentet"

Om ovenstående passer har jeg ingen anelse om, men eftersom jeg regner med at skulle udskifte instrumenterne i næste week-end ville det være kanon hvis nogen af jer kunne hjælpe mig....

På forhånd tak

Dan Pedersen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-05 17:12

Nej, hovedreglen er generelt, uanset hvilket bilmærke det drejer sig om, at man aldrig skal gå ud fra, at et andet instrumentbord end det der er standard, passer i ens bil, heller ikke selv om det tilsyneladende er næsten ens modeller.

Der vil altid være mere eller mindre der skal laves om, medmindre man vælger at udskifte ledningsnettet samtidig.
Nogen ting kan det måske slet ikke lade sig gøre at ændre....tænker her på f.eks. instrumenter der styres af vacuumpumpe (nogen biler har niveauregulering f.eks. af lyset) og styres ved hjælp af tynde slanger i instrumentet.

mvh dova