/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Billige briller fra Tyrkiet ???????
Fra : viskinge
Vist : 6156 gange
1 point
Dato : 15-11-05 12:40

Jeg vil gerne vide hvad tolden og momsen var (hver for sig) på det par briller. Ligeledes vil jeg gerne vide hvad prisen var i Tyrkiet.

MVH

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 12:52

Lige en sidebemærkning:
Man kan med jævne mellemrum få et par briller med progressivt synsfelt for ca. 2000kr. hos Louis ....... Her i danmark og detver med garanti.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 12:52

Lige en sidebemærkning:
Man kan med jævne mellemrum få et par briller med progressivt synsfelt for ca. 2000kr. hos Louis ....... Her i danmark og detver med garanti.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 13:03

txn... prograssivte glas, er det det samme som flerstyrkeglas?? Jeg har lige fået briller fra Louis Nielsen, stellet kostede kr. 12/1300 og ialt blev det 4000,00, fadme en dyr omgang, og jeg fik bare almindelig anti refleks.

Viskinge.... jeg forstod ikke helt i dit tip igår, hvorfor må vi ikke klage over det danske syndhedsvæsen, hvis vi køber

briller i udlandet?? Mine forældre har lige købt briller i Tyrkiet, først en øjenlægeundersøgelse på hospitalet, og så to par briller til ialt 6000,00

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 13:11

Flerstyrkeglas kan være glas med kun 2 styrker,mens progresive glas er med flydende overgang fra læse- til synsfelt.
Og Louis ........ har lige haft disse briller incl. glas og stel på tilbud til 1995kr.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-11-05 13:12

Jeg forstår heller ikke lige hvor problemet ligger Viskinge. Problemet med den danske optikerbranche er netop uigennemskuelighed og aldeles rigelige avancer. Det har netop Louis Nielsen bevist. Køber du briller andre steder underminerer du ikke det danske sundhedssystem. Ligeledes kommer glassene og stellene jo stort set samme sted fra!

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 13:16

Det er under alle omstændigheder en fordel at man kan få tilrettet sine briller i nærheden,efter man har brugt dem et stykke tid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 13:37

Jeg har tidligere købt briller i Sverige, dem kunne jeg sagtens få tilrettet i DK

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-11-05 13:57

jeg har været hos louis nielsen for at få briller med flydende overgang, men fik at vide, at med den styrke og det glas jeg skulle have ,( det samme som jeg har nu) var prisen ikke 1995, men 6895. det var jeg faktisk meget fornærmet over. jeg synes det er falsk markedsføring, men hos louis nielsen siger de, at prisen starter ved 1995, og at det ikke er alle briller der kan fåes til den pris.
til sammenligning kunne jeg få nye briller hos min normale brillemand for 5000. hvor blev det billige tilbud af, spørger jeg bare. jeg kalder det snyd og bedrag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 14:12

trimare46....jeg er helt enig, jeg føler mig nu også temmelig snydt, jeg kan godt se at dine briller var meget dyrere end

mine, men jeg syntes nu også at 4000 kr. var ganske nydeligt, og skulle jeg en tur til udlandet, ville jeg ikke betænke

mig på, at købe mine briller der

Kommentar
Fra : camho

Dato : 15-11-05 14:13

Der er meget forskel på progressive glas.....bredden af læsefeltet, materiale samt behandlinger. De fleste optikere i DK kan levere glas fra ca. 900,-kr pr glas. Det ganske udemærket glas, men hvis man har haft progressive glas med bredt læsefelt, så kan det være svært ved at vænne sig til et mindre bredt læsefelt. Som så meget andet, så hænger pris og kvalitet sammen. (Hvis det viser sig man har problemer med at bruge glasset, så er der langt til Tyrkiet, når først man er kommet hjem)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-11-05 14:17

for at kunne lave en rimelig sammenligning af prisen, er man jo nødt til at se på det samme produkt. der er også prisforskel på en lada og en bentley, men det er biler begge to

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-11-05 14:22

Personligt kunne jeg ALDRIG drømme om, at købe briller andre steder, end hos en optiker, jeg kan stole på og altid vende tilbage til, hvis brillerne ikke passer perfekt.
Jeg ved, at det ikke er almindelig kendt, men briller, der ikke passer perfekt til en, kan give store problemer i kroppen og tilmed være ansvarlig for depressioner.
Det er små variationer, der kan give store konsekvenser - f.eks. er det ekstremt vigtigt, at optisk centrum er præcist, hvor det skal være, for at hjernen kan integrere billedet på den rigtige måde. Det skal der en proffesionel optiker til at måle. Og får man leveret et par briller, hvor dette ikke er perfekt, skal der være mulighed for, at få lavet det om.
En anden ting, der heller ikke er almindeligt kendt - endnu - er, at briller med glidende overgang pr. definition er skidt for kroppen. Symptomer som hovedpine, nakkesmerter, rygsmerter, musearm, tennisalbue, kognitive problemer og meget meget andet følger i kølvandet på sådan et par briller...
Så vær varsom...

Vaxen

Accepteret svar
Fra : perulla05

Modtaget 1 point
Dato : 16-11-05 11:32

Hej Viskinge.
Jeg ved det desværre ikke. Det var en dame i en forretning, der fortalte det - så jeg kender ikke detaljerne...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-05 11:37

Da mine forældre købte briller i Tyrkiet i sep. måned, var det hos en dansk optiker, han fulgtes med dem til øjenlægen

på hospitalet, for at få foretaget synsprøven, og derefter tog de til hans forretning for at vælge stel, derefter kørte

den danske optiker dem tilbage til hotellet.

Kommentar
Fra : camho

Dato : 16-11-05 14:33

Hej Nordsted1
Hvis det var en dansk optiker, hvorfor foretog han så ikke selv synsprøven på dine forældre??? Det er jo det han har en uddannelse i, eller hvad?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-05 14:39

cambo.... optikere må ikke foretage selve synsprøven, det skal være hos en øjenlæge på hospitalet (sagde optikeren),
jeg ved så ikke om det er fordi han har taget uddannelsen i DK??

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 16-11-05 14:46

Tak for svaret perulla05.
Du vidste faktisk ikke, om det passede, det damen fortalte.
Det er da helt klart, at en måske delvis sand beretning, man hører, straks skal blive til et tip.
Damen kunne jo sagtens "pynte" på historien, ved at sige at det var "incl. told & moms"
Tolden & momsen var måske i Tyrkiet??? hvem ved???

MVH

Kommentar
Fra : perulla05

Dato : 16-11-05 16:38

Ikke for at trække dette i langdrag, men:
Jeg kom ind på apoteket. Havde lige været hos optiker (nabo-butik) og hente mine nye briller. Det kom vi til at snakke om, hvorefter hun fortalte om sin oplevelse i Tyrkiet. Hun sagde ikke hvad brillerne kostede i Tyrkiet, men at hun fik dem sendt med post, HVOREFTER HUN BETALTE MOMS OG TOLD I DANMARK.

Over and out.