/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Webspeed vil ikke registreres
Fra : Zwam
Vist : 623 gange
200 point
Dato : 15-11-05 11:40

Hey!

Jeg har lidt problemer med mit webspeed modem/abonnement! Jeg kan ikke få lov til at registrere mit modem. Når jeg tilslutter modemet til datastikket, siger den at den modtager alle de signaler, som det skal. Dvs. POWER, RECIEVE, SEND, ONLINE og ACTIVITY blinker, men jeg kan ikke komme ind på tdc registringsside. Tror det skyldes at modemmet ikke tildeler mig en gateway. Har forsøgt at tvinge min computer til at få en bestemt ip og gateway, men dette hjalp heller ikke. Har desuden testet modemmet for fejl på et andet webseed abonnement (altså på en anden adresse.), hvor det virkede uden problemer.

Mit spørgsmål er derfor hvad fejlen kan skyldes?

Tror selv at det kan have noget at gøre med det signal som jeg får fra tdc, men det virker bare mærkeligt når modemmet siger at det modtager alle signaler!

Det skal måske siges at det er et motorola sb4100 modem. Har desuden fuld adgang til selvemodemet fra pcen.

Håber i kan hjælpe

Mvh.
David

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 11:58

Prøv at hente netsupport fra TDC.dk

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 15-11-05 12:05

Åh ja, jeg synes altid, der er problemer med at sætte webspeed op

Der går et stykke tid, fra du har tilsluttet, til du kan komme ind på onlineregistrering.
Jeg fandt 3 forskellige adresser, da jeg skulle sætte webspeed op for min mor...
Kan selvfølgelig ikke lige huske dem nu...

Måske kan du have held til at onlineregistrere fra en anden pc:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=onlineregistrering&_nfls=false

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 15-11-05 14:35

du skal prøve at trække strømstikket ud en fem minutters tid og derefter tilslutte det igen vis det ikke frigiver ipadressen
så ring til tdc webspeed suport så resetter de modemet og klarer alle problemerne for dig sværere er det faktisk ikke, og når du har fået hul igenem så download suport pakken fra tdc som txn siger, det med 3 adresser som carstengp nevner er noget fis for uden at modemet er registreret kan den kun logge ind på tdc registrerings side.
håber det hjælper dig hilsen en der selv har prøvet det
fox-mulder

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 15-11-05 16:55

En af mine venner havde samme problem... Det blev løst da han ringede ind til TDC, som derinde gjorde noget så det virkede med det samme.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-05 18:55

bare lige et dumt spørgsdmål, har du testet netkablerne, har nemmelig lige prøvet det selv, silsluttede udstyret brugte de medleverede kabler, alt så ud til at virke, men der var bare ikke 'hul' igennem.
var ved at gå amok (kunden var p... irriterende) så til sidst hentede jeg min kabeltester og bingo, der var et dårligt kabel. skiftede det ud og alt virkede