/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter bliver for varm ?:
Fra : Nikker
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 14-11-05 14:19

hej
jeg har en honda sfx , den kører fint nok i starten men så når den begynder at blive varm kører den ikke så hurtig
når jeg når de 50-55 siger den bar " blaaa " og så falder den i fart ..
hva kan der være galt ?
håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-11-05 15:19

Din automatschoker ovenpå karburatoren får ikke strøm, så den ikke lukker. Eller den er defekt og kan ikke lukke.
Derfor får karburatoren både benzin fra den alm. strålespids (Dysen) og fra koldstartssdysen, som er den lille dyse der sidder ved siden af hoveddysen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-11-05 15:55

Jeg kender en som spurgte om hvad der kunne være galt, da hans scooter skød ud af udstødningen så snart han kom over 60km/t, Den havde aldrig gjort det før, og den gik også ned i fart og virkede sløv. Han´s manglede karburatorvæske! Det kan være det der er galt med din, hvis du ikke har blandet det i bezinen. For det er yderst nødvendigt i denne tid.

Mvh Hvidtiger