/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Et STORT problem
Fra : Kdgroup
Vist : 697 gange
50 point
Dato : 14-11-05 12:58

Jeg har et problem...
Mangler et svar...

Problemstilling :

2 Pc'er kører på en linksys WRT54G router , kører også fint.. Men hvis jeg vil have en bulletproof server kørende
på begge pc'er så kan jeg jo ikke logge på dem udefra... HVAD GØR JEG ???

Kan man tildele hver pc med hver deres WAN IP? For de har jo deres egen LAN IP 192.168.1.xxx

HJÆÆÆÆÆLP.... Im a Rookie, Newbie... Whatever .. *lol*

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 50 point
Dato : 14-11-05 19:43

den eneste mulighed jeg kan se er at du brugere forskellige port nummer

fx..

server 1 FTP port 20/21
server 2 FTP fx. port 3306/3307

dette skal du have opsat routeren til.. og brugeren skal selvfølig også vide at porten ikke er standart

Godkendelse af svar
Fra : Kdgroup

Dato : 14-11-05 20:08

Tak for svaret buch78.

Kommentar
Fra : Kdgroup

Dato : 15-11-05 17:54

Jeg har et problem...
Mangler et svar...

Problemstilling :

2 Pc'er kører på en linksys WRT54G router , kører også fint.. Men hvis jeg vil have en bulletproof server kørende
på begge pc'er så kan jeg jo ikke logge på dem udefra... HVAD GØR JEG ???

Kan man tildele hver pc med hver deres WAN IP? For de har jo deres egen LAN IP 192.168.1.xxx

HJÆÆÆÆÆLP.... Im a Rookie, Newbie... Whatever .. *lol*

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-11-05 19:34

hejsa..

du skal ind under portforward på din router,, så kan du henvise hvilken porte der skal henvise til hvad

Kommentar
Fra : Kdgroup

Dato : 15-11-05 19:44

Buch78 - ? Er der en guide til dette ? ?