/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Deling af USB-Printer
Fra : bne
Vist : 4529 gange
100 point
Dato : 14-11-05 11:48

Jeg skal dele een USB-printer mellem 4 pc'er.....
Hvad hedder den 'dims' jeg skal sætte imellem ?
Nogen der har erfaringer med denne metode ?
Hvilket mærke (på 'dimsen') kan anbefales / skal man holde sig fra ?

Kommentar
Fra : H2

Dato : 14-11-05 11:54

Det hedder en printserver
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77284
Denne har jeg selv og den virker fint.
Nemt at instalere

Henrik

Kommentar
Fra : bne

Dato : 14-11-05 12:00

H2 : Det er ikke helt den, jeg har nemlig KUN USB'er - de 4 pc'er skal altså stadig bruge USB-stik for at kontakte printeren. (Det er noget med firma-pc'er der er blokeret for 'lokal-netværk'........ så derfor kan vi kun anvende vore USB-porte.....)
Hidtil har der været 2 pc'er om printeren, med en mekanisk omskifter mellem, men nu er vi 4 på kontoret........

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-05 12:29

Der er to løsninger, hvor du kan bruge printeren uafhængig af de andre maskiner.
1. Den nævnte printerserver til netværket, som kan fås med op til flere porte (printere) både som ren USB og kombination af USB og LPT. (Det er vel nok den mest smarte af dem, da du har netværk i forvejen.
2. En auto USB switch som findes både i 2 og 4 ports udgave, for tilslutning af flere maskiner, til én printer. - Men så skal du også have USB kabler liggende, så det er nok ikke så smart.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 14-11-05 12:34

ok. Har misforstået dig. (eller ikke læst og forstået spørgsmåler)

Kender ikke dette produkt men det skulle kunde det, men uver priterport og ikke USB
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20147

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-05 16:45

Hvorfor kan du ikke bruge den som H2 foreslår. Er de 4 pcer ikke på et netværk.
Den skal jo bare kobles til jeres router/switch så kan alle 4 pcer se den som en printer på netværket.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 14-11-05 21:23

Som jeg har skrevet, så er alt lokalnetværk lukket på maskinerne - vi er koblet op mod et stort netværk i firmaet, og IT-afdelingen vil ikke acceptere små-printere på netværket, og har derfor låst alt netværks-halløjet for os dødelige brugere - så vi skal via USB-portene, så det er nok Severino der er inde på noget af det rigtige. Jeg har før haft en printer-switch, men så er det nemmere at trække USB-kablerne..........
Så mangler jeg bare et mærke, en model og en anbefaling.......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-05 23:17

Jeg købte i tidernes morgen en USB 2-til-1 så flere maskiner kunne bruge den samme printer og scanner.
Omskiftningen kunne klares enten med et tryk på en knap på omskifteren eller også ved et dobbelttryk på Scroll-Lock knappen.
Den blev købt hos T.Hansen http://www.thansen.dk/product.asp?c=622693354&n=496908102&pn=552651110 er den som jeg har. Men jeg ved den findes i en 4 ports udgave.
Jeg skal se om jeg kan finde en link til dig. (DingeLink)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-05 23:26

Alternativet er en KVM Switch med USB, hvor du kun bruger USB delen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-05 23:30

Belkin har en http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&Product_Id=120618 med 4 porte for PC og udgang til USB udstyr, der kan her indskydes en HUB, så der er både printer og scanner til rådighed, for den maskine der har forbindelsen.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-05 16:41

Så skal du være hurtig, hvis dette er en løsning for dig.
Min ALDI butik (Ja jeg handler kun der) har en Bluetooth til printer, der er både USB og Centronic tilslutning, så den kan bruges på de fleste printere. - Den egentlige pris er 299.- Kr, men den har nu ligget så længe i forretningen, at de er sat ned til 100.- Kr., så jeg skynte mig at købe en.
Der er stadig 4-5 pakker tilbage, hvis vi skal okupere dem.
Så kan man bare sætte en bluetooth doogle på hver pc, lige som man kan bruge mobilos med bluetooth, til bl.a. udskrivning af billeder fra mobilos.

Jeg ved ikke om der er andre ALDI'er der har samme tilbud/mængde liggende???

Godkendelse af svar
Fra : bne

Dato : 28-11-05 12:48

Tak for svaret severino.