/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Butik - leverandør - Hvordan?
Fra : SiaIce
Vist : 781 gange
30 point
Dato : 13-11-05 22:50

Hvordan skaber man kontakt til leverandører i udlandet?
Jeg er interesseret i at starte en butik med tøj og accessories
til piger/kvinder. Jeg spekulerer på hvordan andre modebutikker
får deres ting hjem? Hvordan foregår det rent praktisk?

Jeg kender til en hjemmeside med alverdens produkter fra
Asien, men hvordan pokker betaler man folk i udlandet?

ja jeg er lidt på bar bund så hjælp gerne :)

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 14-11-05 07:47

Hej SiaIce

Inden du går igang skal du henvende dig til din lokale region af Told & Skat. Der sidder nogle medarbejdere som meget gerne vil hjælpe folk i din situation

Dernæst skal du gå ned i din Bank og snakke med den omkring betaling til udlandet, evt. oprette en speciel konto med et tilhørende specielt betalingskort = såkald valuta konto.

Jeg ville rejse derud med det formål at skaffe kontakter på en messe eller lignende - der afholdes mange messer indenfor dit område her i DK er det formland messen i Herning som er den største , men også i Tyskland er der store messer. Tag evt. fat i Dansk Handel og Service der har nogen medarbejde der kan svare på hvilke messer der i i hvilke alnde og hvornår.

Derefter er det principelt bare at gå igang - men PAS PÅ - der er mange firmaer med en fancy hjemmeside som er FUP og så ser du hverken varer eller dine penge igen.

Lars

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 14-11-05 08:03

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=21238335
her er et link hvor det er muligt at erhver sig et start sæt med hvorda og addresser i asien europa amerika ja hele verden

Zita

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 30 point
Dato : 14-11-05 08:39

Som Lars skriver er messer et sted at skaffe kontater og JyllandsPosten bringer jævnlig en oversigt over diverse messer - både i Danmark og udlandet. Oversigten kommer om mandagen - men om det er hver mandag husker jeg ikke.
Mvh Else

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 14-11-05 08:44

Du kan også søge på messeoversigt så kommer der en masse frem bl.a. følgende: http://xpo.dk/index.asp?page=/Messer/messeoversigt.asp%3Fshow%3Ddk
Else

Godkendelse af svar
Fra : SiaIce

Dato : 28-11-05 14:12

Tak for svaret