/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvordan finder jeg et Hidden drev igen?
Fra : tinagroo
Vist : 429 gange
20 point
Dato : 13-11-05 21:23

Har været igang med at bruge "partitionMagic" da jeg skulle lave en partition hvor filsystemet er FAT eller FAT32. På den nye partition skulle der så installeres win98, på den "gamle" er der winxp og filsystemet er NTFS.
Første gang gjorde jeg forkert, da jeg valgte en "ny partition", skulle have valgt at "oprette en nyt operativ system" nåede at installere "bootMagic". Da jeg opdagede fejlen, slettede jeg partitionen og dermed også "bootMagic", det resulterede i fejl nr 1: når PC bootede kunne den selvfølgelig ikke finde dette program. Umiddelbart ikke nogen fatal fejl, for jeg kunne bare trykke på en tast og PC started op.
Valgte nu at "oprette et nyt operativ system" og valgte at aktivere denne partition, og her opstod så fejl nr. 2, skulle til at installere win98 på den aktive partition, win98 bad om at formatere c, blev noget nervøs, vidste ikke helt om den kun "så" den aktive patition, kørte Fdisk for at checke, kunne se at det gjorde den. Formatere så c drevet med win98, som pludeselig fandt en fejl og afsluttede installationen. hmm
Kunne ikke umidelbart starte op, kørte fdisk forfra, formaterede c, og så kom der liv i pc igen, og jeg fik installeret win98.
Men kan ikke finde/komme over på min hidden patition. Installerede PartitionMagic og BootMagic igen, PM kan godt se et stort drev, 68 GB, men står som unallocated. Dvs. der er en Primær på ca. 2 GB, en extended på ca. 8 GB og til sidst den unallocated på 68 GB. Prøver at aktivere, unhide dette drev, men når jeg starter op kan jeg kun vælge win98.
Markerede den store partition og sagde create og kunne så vælge filsystem, valgte ntfs, genstartede, fik mulighed for at vælge mellem de 2 operativ systemer, valgte xp, men den starede 98 op.

HVORDAN KOMMER JEG TILBAGE TIL DEN GEMTE PARTITION, LETSINDIG SOM JEG ER, HAR JEG IKKE TAGET BACK UP AF MIT SYSTEM!!!!!!!!

HÅBER AT NOGEN KAN HJÆPE

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 13-11-05 21:37

Og det har lige noget med motorcykler at gøre

Kommentar
Fra : tinagrooss

Dato : 13-11-05 22:38

så godt at det var den forkerte kategori, bagefter, ups ups.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-05 19:09

Jeg tror du skal håbe på at fx Eyvind kigger med her, da jeg ikke har den store viden på PartionMagic, selv om jeg har læst om det et hav af gange. Jeg har aldrig prøvet programmet.

Har du ikke flere point så skulle du forhøje pointtallet så skal du bare se løjer

Godkendelse af svar
Fra : tinagroo

Dato : 15-11-05 08:51

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 18:30

Fik du nogensinde noget hjælp