Hej return
Du har mange forskellige svarmuligheder at vælge i mellem...? - nu får du så også mit "input"...
1. Hvis du oplyser Type/model på dit skab vil det være lettere at hjælpe dig med en diagnose...
2. Du siger at du har skruet ned for termostaten.. - Hvad hvis du slukker helt for termostaten ?
( drej den HELT tilbage på "0" nul ) - Slukker kompressoren da ? ( Motoren bag på skabet )
3. Kommer der "rimfrost" inde på fordamperpladen i skabet ? - Hvis der gør, er det så jævnt fordelt over det hele ?
4. Følg det allerede givne eksempel med at afrime skabet, og se herefter om fejlen stadigvæk optræder...
De typiske fejl på et skab der reagerer på den beskrevne måde vil være:
1. Fejl/defekt termostat
2. Utæthed på kølesystemet - med tab af kølevæske til følge... - Dette vil typisk bevirke at systemet ikke har væske nok til hele fordamperpladen - og dermed ikke kan nå/påvirke det sted hvor termostatføleren er monteret...
Derved vil skabet aldrig slå fra på kompressoren, og følgelig blive alt for kold i temperatur...
( Termostatføleren/termostat " Får aldrig at vide " at " Nu er det koldt nok.. - du kan godt slukke " )
Håber dette er en forståelig / brugbar forklaring, som kan bidrage dig i din fejlfinding...
Mvh. Ole Brink -
www.hvidevaredele.dk