/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Pension eller hjemmepasning?
Fra : maleneweischer
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 13-11-05 00:15

Hej!

Vi har to katte, begge steriliserede hunner på hhv. halvandet og to-et-halvt år. Den ene er meget rolig, mens den anden er noget mere nervøst anlagt, og begge er indekatte. I december skal vi ud og rejse i en lille uges tid, og nu er vi meget i tvivl om, hvad der vil være bedst for kattene - at sende dem i kattepension eller få en ven til at kigge forbi måske en halv time dagligt, hvor de også bliver fodret, får tømt kattebakke etc.?

Er der nogen, der har nogle erfaringer med dette?

Kh
Malene

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-05 00:21

Det bedste ville være at få en til at kigge forbi.

Fodre kattene samt skifte/tømme kattebakken.

Jeg har prøvet det selv med mine egne katte og hjulpet andre med det samme "problem".

Hilsen ans

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-11-05 00:22

Når det ikke er længere tid I er væk, så lad kattene blive hjemme i vante omgivelser. God tur.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-11-05 00:31

Hjemmepasning.
Bare I er sikre på, at vedkommende der skal passe dem, er så ansvarlig at det også bliver gjort.

Dyr har bedst af at være i de hjemlige omgivelser, og to katte holder hinanden med selskab og har ikke helt nøjagtig tidsfornemmelse af hvor længe de er alene, når der ellers bliver sørget for foder o.s.v.

Uanset hvor god en pension I kunne finde, er det altid stressende og utrygt for dyret sådan at "flytte hjemmefra" til et sted de ikke kender, hvor der måske er meget uroligt og larm fra andre ukendte dyr.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-05 09:18

absolut hjemmepasning - kattene føler sig mere trygge hjemme i kendte omgivelser og vil helt klart være bedst tjent med det.

Gog.. ½ times tid dagligt ville jeg ikke udsætte min kat for - jeg ville sørge for der kom nogen ( og helst nogen kattene er vant til at se) mindst to gange om dagen - ved fra rigtig mange at det betyder meget med lidt menneskeselskab - uanset om de vil "snakke" eller ej.

god vind med det :)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-11-05 10:15

Pasning i hjemmet er absolut det bedste!!! Prøv at få din ven til at tilse kattene 1 time pr. dag, dvs. resten af tiden bruges til klap, kæl og hyggesnak.

Godkendelse af svar
Fra : maleneweischer

Dato : 13-11-05 10:55

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 13:47

held og lykke med de to firbenede og jeres ferie