/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Frontpage 2003 - destinationsramme
Fra : jorgenpedersen
Vist : 311 gange
40 point
Dato : 12-11-05 17:40

Når jeg laver et link i Frontpage kan jeg vælge at åbne destinationen i samme vindue, i et nyt vindue og så et par andre muligheder. Men mulighederne er begrænsede.
Kan jeg selv oprettede nye destinationsrammer? F.eks. et nyt vindue med fuld højde, halv bredde og placeret til højre, så vinduet bagved fortsat kan ses. Det skal kunne laves uden brug af JavaScript, for jeg har brug for at kunne søge mine hyperlinks via hyperlink-funktionen i Frontpage.
Jeg anvender Frontpage 2003.
Tillægsspørgsmål: Hvis det kan lade sig gøre, hvordan distribuerer jeg det til andre med samme behov.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-11-05 18:00

Hej
Hent programmet dyropop
Det kan lave det du vil.
Bare sæt koden ind efter >HEAD<
http://medlem.jubii.dk/downloadhossofusdk/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-05 19:18

Du kan bruge Iframe - et vindue som ligger der hvor du vil ha' det.
http://www.kandu.dk/dk/kurser/HTML/editor/editor.asp?filnavn=frames/iframes
I praksis ser det sådan ud.
www.hirsenet.dk/hirsebakken
Den gule kasse er en Iframe, og hvis du h-klikker lige over og vis kilde, kan du se hvordan den er lavet.

Kommentar
Fra : jorgenpedersen

Dato : 13-11-05 14:02

Tak for svarene.
Findes der ingen muligheder i Frontpage?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 14:18

Åben side du vil have vist halv !
Gå ind og ret den "kode nederst på editor"
Ret højde og bredde, på siden.
Det program du kan hente ved mig, kan lave det.
Men du skal lave siden først, og lægge den på nettet.
Derefter indtaster du adressen.
Vælg om det skal være popup fra link eller andet.
Vælg størrelsen og possition, fast eller med scroll
Så trykker du på vis kode.
Den tager du og sætter ind i <head> eller bedre i en frame.
Og du har hvad du søger.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 14:21

Ellers skal du lave linket til den anden side, som "self" UNDER TARGET, mener jeg at huske, prøv dig frem, mener der er 4 muligheder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-05 15:59

Mit link nr. 2 (www.hirsenet.dk/hirsebakken) er da lavet i Front Page.
den anden henvisning virker ikke, men se her.
http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp
rul ned og klik på Frames
nu skal du ned til IFrames
Selve koden skal lægges i din side når du står i html-visning
I selve inderrammen (IFrame) skal der så ligge en side.

Annuller spørgsmålet
Fra : jorgenpedersen

Dato : 07-02-06 09:49

Jeg har fået svar på spørgsmålet