/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hovedpine - hjælp!!!
Fra : Axelise
Vist : 6491 gange
100 point
Dato : 12-11-05 17:22

Jeg har haft en knaldende hovedpine hele dagen. Panodil og nu en ekstra Treo oveni hatten har ikke hjulpet. Det er ikke en spændingshovedpine, men nok en hormonel hovedpine, som jeg ofte får lige efter at have haft menstruation. Hovedpinen sidder i venstre side af hovedet og især lige under venstre øjenbryn.
Og jeg SKAL være på dupperne om 2 timer.... Får en god veninde på besøg, som jeg ikke har set i meget lang tid. Hun er lige blevet skilt og trænger til en god middag og en god, opmuntrende aften, - så en aflysning kommer ikke på tale.
Jeg skal nok komme igennem at lave maden, da jeg har valgt en enkel og god menu. Det er mere det med at snakke og lytte ordentligt med denne hovedpine...øv!
Er der nogen der sidder inde med en mirakel-kur, som måske kunne hjælpe mig? Tryk på energi-punkter, meridianer eller hvad somhelst.
Jeg har drukket masser af vand hele dagen og været ude og gå en lang tur i skoven, så jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg kan gøre mere...???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:38

du er lidt sent ude - har du en slags migræne (mange der har sådan en smule af det) ville det være fint at nuppe to opløselige codymagnyler og sove en times tid - men ak - det kan du vel ikke nå.

Prøv at føle om du har ondt i nakken - præcis hvor der lige er et blødt punkt mellem hals og
kraniet i midten - du kan med held bruge pres - tryk - og dermed lette lidt på hovedpinen. Langt bedre hvis du lige kunne overtale en eller anden til at gøre det - veninden måske ???

Har du evt pebermynte olie i huset kan du smøre lidt på - meget forsigtigt - de områder du synes er slemmest - også her det punkt øverst i nakken som omtalt. Spænder du nogen steder - hvad man oftest gør når man har hovedpine - letter pebermynteolie også

prøv evt at drikke lidt kamillethe med timian i .

Accepteret svar
Fra : Sannie

Modtaget 110 point
Dato : 12-11-05 17:38

Havde du da bare skrevet noget før!!

Men kig på denne side ...

www.damona.dk

Og skynd dig at sende mig en mail ... så kan vi måske nå det alligevel!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:40

sannies tilbud helt ok hvis det er gratis

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 12-11-05 17:40

hvordan har din mave det ? ER du kommet af med afføring i dag eller kunne du have lidt forstoppelse? I så fald virker hovedpinepillerne ikke da maven er gået i stå.

Jeg har en gang imellem oplevet dette problem og har taget to magnesia for at få gang i tarmen og HEREFTER har alm. hovedpinepiller hjulpet.

Man kan også trykke med omvendte tommelfingre helt oppe ved næseroden og ved starten af dine øjenbryn (alt efter hvor tæt de sidder) men der er en ganske lille hulning du kan mærke og det er der du skal trykke ca 30 sek. ad gangen indtil det letter (ca. 5-10 gange)

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 17:42

miritdk
*ha*
Ikke for hele Danmark - men i en så akut situation vil jeg gerne hjælpe!
I sidste ende får jeg det jo tilbage - på én eller anden måde!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-11-05 17:43

Sannie, - tak for tilbudet. Men jeg er lige nødt til at høre, om det koster penge, inden jeg kontakter dig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:43

sannie - det var lige det jeg mente - *S*

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 17:43

miritdk

Det er måske dig, der får regningen???

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 17:45

Vores aftale specifikt synes jeg, vi skal holde poå 2-mandshånd! ;)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-11-05 17:46

Min fordøjelse fungerer helt fint, tak! Jeg er kommet af med det, jeg nu skulle af med i dag!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:46

sannie - nej - men jeg tror helt sikkert du er klar over hvorfor jeg var lidt hurtigt ude

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-11-05 17:48

Jeg har sendt en mail til dig, sannie. Altså via din hjemmeside.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 17:49

Super - så tager vi resten derfra! ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:51

god bedring til axelise

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 12-11-05 17:53

Hej Axelise.
Noget, der altid hjælper mig, er flg: 1 panodil + 1 ipren(eller bare noget med ibuprofen i).
Panodil tager smerten og ipren løsner musklerne.
Tag dem samtidigt og gør det nu. Når du har gjort det, giv dig selv massage på flg. måde:
Hold dine hænder på hver sin kind, helt fladt med tommelfingrene vendende bagud, under ørerne. Så er din langemand placeret ved din tinding. Så trykker du let 10 sek og slipper, tryk igen, denne gang lidt hårdere, igen 10 sek. Gør dette, indtil du mærker, at det løsner lidt op. Hver gang skal du øge trykket lidt. Med mindre det er et migræneanfald, jeg har på vej, hjælper det mig hver gang. Du skal regne med at trykke i alt 10-15 minutter.
God bedring og forhåbentlig en god fornøjelse i aften.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 18:12

sannie er du også Shamanen ?

I ligner meget hinanden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 18:27

ans - hvordan i alverden får du shamanen og sannie til at ligne hinanden ??????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 18:47
Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 19:01

Axelise
Jeg ønsker dig en rigtig god aften!

ans

Jeg anede ikke engang, "vi" havde en shaman herinde. Nej - jeg er ikke http://www.shamanen.dk

Jer er "kun" www.damona.dk

miritdk
Umiddelbart kan jeg heller ikke se ligheden - men jeg kan godt se (med lidt god vilje), hvilke ligheder ans kan få øje på!
Kryptisk? Nej da!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 19:09

- ja så har du fået svar ans - og kandu faldt i søvn som altid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 19:18

lige et ps til dig ans - http://www.lyzetsengel.dk/shamanen.htm indlægget er ikke shamanens - det er annehvids

og jeg er bestemt heller ikke din kusine

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 19:21

miritdk

Måske snuppede kandu lidt af de afslappende energier, da jeg healede! *rotfl*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 19:27

tør da siges sannie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 19:29

og det tog så lige 6½ minut at besvare med det lille indlæg

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 19:35

Det går fremad ....

Det minder mig om gammaldags lokomotiver med damp og kulos *hooost* *ggg*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 19:38

oh ja - - hmmm barndomsminder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 19:50

gad vide hvad der fremkaldte stakkels axelises hovedpine - måske:

http://kortlink.dk/26y2

altså tålmodighed er ikke nødvendigvis en dyd

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 20:12

*rotfl*

Den er så "sød med "z" " = zøød

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 20:13

mirit

Jeg er klar over at indlægget kommer fra annehvid, men det er et billede af shamanen, som er bruger på kandu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 20:42

jajajajaja ans - det billede ligger såmænd frit tilgængeligt på shamanens side

og ja sannie - det er et gammelt men nuser link ...... sød med z - hvad blev der egentlig af vores alle sammens Cleo ?????

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 20:56

Nu du ziger det ... jeg tror, hun zoWer til middag ... eller nÅWed ...

Mon ikke, damen holder et velfortjent otium ét eller andet sted? Herligt sprudlende livsstykke!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 21:00
Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 21:03

Ups.

Jeg prøver lige igen:

http://www.danskefilm.dk/skuespiller/202.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 21:03

http://www.shamanen.dk/default.asp?id=10&mnu=10

så er det bare falsk reklame, healerne set slet ikke sådan ud.

Er det det du mener mirit?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-11-05 21:04

Ja, Cleo..hun lever da vist endnu. Jeg husker jeg mødte hende som barn. Da jeg var til hundetræning med min far. Jeg var dybt imponeret af hende..stod bare med åben mund og beundrede dette livstykke til kvindfolk...Det synes jeg er så passende en beskrivelse på hennde.
Axelise, jeg håber du har en god aften med din veninde..
Mon din hovedpine kom af, at du regnede med at tage al hendes skrammel på dig? ..Dette skal tages som kærligt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-11-05 21:06

Sannie, vi fik skrevet samtidigt...sjovt at vi begge bruger betegnelsen: "livsstykke"
HUn er begrebet, livstykke, simpelthen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-11-05 21:08

hold da kæft..hun er sgu da født i Hundslund
Det er der jeg bor...tænk det vidste jeg ikke .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:13

Lever Cleo endnu ?????????? ingen tvivl om at hun har været til glæde for mange - men ærligt så aner jeg ikke om hun er til mere - øhh ????

ans ????????????? har du sniffet gulvtæppestøv eller drukket ????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 21:13

Jeg vil da håbe at Axelise er kommet af med sin hovedpine.

Bare den ikke kommer tilbage, når hun ser alle de indlæg, der er i tråden.

Fjerner fluebenet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:17

oooooooops

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 21:19

*rotfl*
Tilfældighederne er ikke altid så tilfældige som man gør det til!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-11-05 21:21

Sannie..var det til mig?..det med tilfældighederne..
Hvis det var...så er jeg nok en af dem der stækt troende i hvad tilfældigheder angår

..jeg mener ikke at noget som helst er tilfældigt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:26

øhh - stærk i troen på tilfældigheder - mener ikke noget er tilfældigt ?????????? oplys mig lige

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 21:33

mango... - tjoooohhhh ... det var (i første omgang) til dig ... men jeg synes nu, den passer til de fleste!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:36

gonusådanat sannie

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 12-11-05 21:42

miritdk

Ud fra dette link er hun stadig i live - men jeg ved så ikke, hvor gammel, artiklen er.
http://www.danskefilm.dk/skuespiller/202.html

Men ud fra det skulle hun blive 77 år den 8. december i år ...
Og med tanke på min friske far, der er 82, så falder det mig let at tro, at hun osse stadig er i frisk vigør!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-11-05 21:43

ja..Mirit..ka du ik følle mææ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:46

sannie - mener at have hørt noget om cleo - men er ikke sikker - håber da hun er spillevende

mango - kadudasåholdeopnå

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 12-11-05 21:51

Hallo, er det almindeligt at tale om folk der slet ikke er indblandet i dette indlæg? Uanset hvordan jeg ser ud, er jeg en shaman og kan derfor heale og gør det gratis......

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-11-05 21:55

Shamanen..næh det er det vist ikke *GG* Men hvis du ser på sammenhængen, så er der jo intet ondt i det
Og jeg synes det er fint at du healer gratis...håber da at du har anden indtjening

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:57

mango har du hørt om skysovs og luftfrikadeller ??????

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 12-11-05 21:57

Ans, hvis du vil vide det; er det mig der er på billedet http://www.shamanen.dk/default.asp?id=10&mnu=10

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:59

nope - healere osv er gennesigtige og går i store hatte - og har skralder de svinger vildt med - basta !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 21:59

sæt m hvor det hører til LOL

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 12-11-05 22:00

Mangorossa

Jeg spiser hver dag og har tag over hovedet, er det ikke nok?????

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-11-05 22:01

Shamanen *LOL* jow da..mere end rigeligt

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 10:14

Orv, I har rigtig holdt fest i går aftes, hva'?
Jeg kan altså ikke rigtig se, hvordan Shamanen og Sannie skulle ligne hinanden....!? Det er da indlysende 2 forskellige kvinder.
Nåmen jeg skal lige have mailet til Sannie om, hvordan det gik i går. Nysgerrige??? Nej, det kan I da ikke være!!?
Når nu I taler om Cleo...hun var fantastisk. Men kan I så huske Tutta Rosenberg med den tatoverede overlæbe? Hun var da en meget speciel dame, var hun ikke? Hvad er der blevet af hende? Og hvad var hun egentlig kendt for? Husker hende bare fra min barndom...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 10:30

Som jeg indledningsvis skrev, så tror jeg faktisk, at min hovedpine/migræne er hormonelt betinget. Den har jeg altid fået lige efter min menstruation er ophørt, - nogle gange er det bare lidt værre end andre. Nogle gange kan et par hovedpinepiller tage det, andre gange ikke. Jeg lider af endometriose, så måske har det også noget med det at gøre, jeg ved det ikke.
Men tak for alle gode og omsorgsfulde råd herinde fra!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-11-05 10:33

Axelise

Tutta var (så vidt jeg husker) kun kendt for at stå i front ... alle vegne, for at blive set!
Hun var ekstrem - og jeg havde medlidenhed med hendes lille stakkels mand! *ggg*

Men hva´. Han havde jo selv valgt!
Han var chefredaktør på SE OG HØR
Så hun havde jo både journalister og fotografer ved hånden, når hun ville fotograferes!
Og dét ville hun gerne - og tit!

Jeg vil smutte ind og checke mail ...>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 10:35

tutta - øhh - ejede hun og thomas rosenberg ikke se og hør ??? Meget særpræget dame i hvertfald - haha.

og jo vi festede lige i dit fravær - havde du lyst til at lukke din pc ??

og igen - ja shamanen og sannie er meget forskellige

hvis du til gengæld har hovedpine idag - så er det med garanti din egen skyld - håber I hyggede jer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 10:37

hmpfff - denne gang var det ikke kandu der sov - det var mig der glemte at trykke på send

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 10:51

axelise - du har en evne til at lave nogen spørgsmål hvor man lige med et render tilbage til pc´en igen - lige akkurat det med at kalde gamle minder frem

NU er jeg kommet i en tilstand af "der var engang" omkring personer man så i aviser - ugeblade og tv osv - piiiiiiiiiiv *GGGGGGG*

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 10:54

Ja...hvem kan du mere huske???

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-11-05 10:55

miritdk

Det er ikke utænkeligt, at de ejede S&H ...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 10:56

Det var de gode gamle dage, hvor nyhedsoplæseren på Tv-avisen bar perlevævet grønlænder-slips. Det ser man sørme ikke i dag!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 10:58

Hej Sannie, - jeg har sendt dig en mail...håber den er gået igennem!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-11-05 11:01

Hej Axelise ;) Tak ... jo, og jeg har skam osse returneret en svarmail!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 11:03

hahaha axelise - ikke igen igen - eller ????? husker forresten godt det slips - lol

("præstens radioavis" *GGG*)...... nå ja - det var jo engang i midten af 1900 tallet lol

sannie - jeg tror du har ret i at han var chefdirektør - men har egentlig bare haft opfattelsen af at de to ejede se og hør *S*

og nu har jeg gået en oldgammel melodi på hjernen - husker ikke hvem der sang den og hvad den egentlig hedder - men går og synger(forkølet) - "klokkeblomster - bellis og følfod"

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-11-05 11:05

miritdk

Dét er osse det eneste, jeg kan af dén sang!

Én jeg havde på hjernen (i 70´erne) var: "Give at bit of hmm to me" med Amanda Lear.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 11:07

jaaaaaaaaaaa - var også vild med lige den sannie

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 11:09

70'erne var en fantastisk tid!!! Kan I huske Terry Jacks med den forfærdelige "Seasons in the sky": "Goodbye my friend it's hard to die...when all the birds are singing in the sky..."

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 11:17

Tak for svaret Sannie.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-11-05 11:19

Axelise
Ja ... jeg skrålede med på alle de melodiøse numre - jeg lyttede reelt slet ikke efter teksterne - bare de var "gode at synge".
Jeg kunne "Quantanamera" uden ad - og jeg kan ikke ét ord spansk!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 11:24

altså !!!!!!!!!!!!!!! lukker du nu igen for en hyggelig tråd axelise - grrrrrrrrrrrrr - du kunne jo blot fjerne fluebenet

det med ikke at høre efter teksterne er vist mere udbredt end man lige går rundt og tror - jeg er helt klart blandt dem der også fanger det melodiøse

haha - lige nu er der 70´ melodier i radioen

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-11-05 11:35

miritdk

Vi kan da bare åbne en "fortsættelse følger"-tråd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 11:39

helt klart sannie - dog - emnet taget i betragtning - så må det vel blive "husker du "

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-11-05 11:42

mirit
Jeps! *tomu*
Jeg har lige lidt "huslige pligter" ... åbner du så lige en ny tråd - *fedter*vsikon*

Og HVOR er så de 70´ermelodier ... på hvilket program?
Jeg har 30 programmer at vælge imellem - mindst!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 11:48

haha - enten var det kanal plus eller lign - fik lige en gæst så har slukket - vender tilbage

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-11-05 12:04

Jamen kære venner...sådan var det da ikke ment!
Jeg åbner straks en tråd i Smalltalk: "Husker du?"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 12:15

hahaha - ja det gjorde du jo så - MÅ høre waterloo - nuuuuuuuuuu