/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Sangskjuler HJÆÆLP mangler en ide!!
Fra : KimOtto
Vist : 32476 gange
200 point
Dato : 12-11-05 15:57

Jeg har nu skrevet en festsang til et bryllup jeg snart skal til, men jeg skal jo selvfølgelig også have lavet en sangskjuler. Jeg er kommet med en MASSE ideer, men mine kammerater sidder her og synes bare jeg er syg i hovedet

ide 1: Bore huller i et franskbrød og stikke sangene der i. (Gommen er meget kræsen og elsker franskbrød)
2: Bore huller i et rugbrød og stikke sangene der i. (Gommen er meget kræsen og kan IKKE lide rugbrød)
3: Bore huller i en blok papir og stikke sangene der i. (De har begge en webblog.... blog>blok...kan I se det)
4. Stikke sangene i en bøtte nutella og stille den i køleskabet. (Gommen elsker nutella på sit franskbrød og blev engang mega sur fordi nogen havde stillet nutellaen i køleskabet)
5. Stikke sangene i en blok palmin. (Fordi de begge godt kunne trænge til noget sul på kroppen)
6. Få sangarkene bagt ind i en indbagt pizza.(Han kan godt lide pizza, men uden fyld)

Ingen af ideerne synes mine venner er særlig gode
Så nu er jeg fuldstændig blank.

Er der nogen af jer der har en super god ide.
Den skal først og fremmest være sjov og orginal!!! Ikke noget med at lave en kirke i pap eller sådan noget kedeligt noget. Ikke at kirker er kedelige men det er lidt for klassisk.
Jeg mangler altså IdeEN over alle ideer.

Please hjælp!! Den giver 200 point!!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-11-05 16:01

du skal lave noget der relaterer til deres arbejde eller fritidsinteresser, eller noget der kan lede tanken hen på en ordentlig bommert de har lavet engang

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 16:05

jaa men det er ikke bommerter de har gjort mest i.
Jo han købte engang en bil for 5000 på en bilauktion lige efter han fik kørekort. Den kunne bare ikke køre Han vist lidt for ivrig.
Så måske skulle man bage et franskbrød formet som en bil og gemme sangene der i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-05 16:27

KimOtto..... din egen ide, syntes jeg er genial

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-11-05 16:42

alle dine ideer handler om gommen... Har de ikke noget tilfælles, andet end deres blog?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 12-11-05 16:55

Køb en flad blomsterkurv med høj hank. Fold sangene to gange og læg dem på kurvens flade bund, så de er lette at tage for gæsterne.
Find på nettet billeder af franskbrød, rugbrød, nutella, biler m.v., sæt dem på et ark to af hver og ikke for store. Print arket ud og klip billederne ud og lim dem sammen (to ens) omkring et stykke garn eller tråd og bind eller lim tråden fast i hanken, så de hænger og dingler. Det tager ikke lang tid og er lidt mere lækkert end at få sangene fedtet til af rigtige madvarer.
Bind eventuelt et par kunstige blomster fast til kurven, sådan for romantikkens skyld - det er jo et bryllup, men endelig ikke rigtige blomster, for de hænger med hovedet, inden sangen bliver omdelt.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 17:01

Se jeg kender hende ikke helt vildt godt, så jeg ved ikke om jeg kan lave noget om hende.
Måske en kæmpe tøffel for han er lidt under hendes tøffel

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 17:13

Nu har jeg det!!! Jeg laver en kæmpe bærbar computer i trylledej!!! Og så kan sangene stå inde i skærmen når man åbner den!
De er begge mac-bruger ligesom mig så måske skulle man også lave et kæmpe hult æble i trylledej som der også kan være sange i.
...Er der nogen der ved om balloner kan holde til 100 grader i ovnen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:20

KimOtto - du kunne jo lave papmaché æbler - skrive mac på - og servere æblerne på fad med sange i

alternativt - købe de der oasiskugler og bruge dem når du har dekoreret dem

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-11-05 17:23

Hej.

Jeg skriver tekster og er derved involveret i mange sangskjulere og ideer omkring disse.

Der er mange muligheder for den kreative men helt ærligt - den aller flotteste er, i mine øjne, ganske simpel, samtidig er den billig og kan bruges bagefter hvis man har lyst altså

Du køber simpelthen et hvidkålshoved, deler det i to halve, pakker hver halvdel ind i staniol. ( De to halve er for at sangen kan gå begge veje, fra brudeparret).
Så køber du X-antal papirflag (et par stykker mere end antal gæster). Du ruller nu hver enkelt sang fra bund mod top, så de bliver til et rør og binder hver sang sammen med et stykke rødt silkebåndmed (brug endelig ikke klistermærker, de er for irriterende at fjerne).
Nu stikker du træenden af flaget igennem sangrøret og ned i hvidkålen.
Hvis det er svært at få pinden igennem kålen, kan du kave et lille hul først med en strikkepind, eller lignende.

Hvis I f.eks skal være 40 gæster, er det tyve flotte festlige røde flag í hvert kålhalvdel, det ser simpelthen SÅ festligt ud når det bliver bragt ind til festbordet.

Skal det være lidt mere romantisk, kan du tage en glasskål med høje kanter, så pakker du et stykke gennemvædet oasis, svarende til halvdelen af skålen, ind i staniol og derefter ned i en lille plastikfrysepose (så sangene ikke bliver fugtige) og lægger det ned i skålens ene halvdel. Du stikker nu tre hvide kertelys (de lange tynde lys) ned i oasisen og pynter udenom lysene med lave hvide chrysantemum. Sangene ruller du til rør, lukker med silkebånd og stikker dem ned i den anden halvdel af skålen. Dette er en meget smuk sangskjuler, det ser rigtig sødt og romantisk ud når serveringspersonalet har tændt lysene og kommer ind med den. Husk at lave to, hvis der er over 40 gæster.

Dine egne ideer er osse fine - dette var så blot lidt ekstra forslag

Hav en rigtig god fest.

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 17:40

Tusind tak for alle forslagene.

Nu har jeg lavet 2 kg trylledej. Og så skal der trylles! Det skal dog iflg. den opskrift jeg fandt ligge og hvile en times tid før jeg former det.
Så vil jeg lave en bærbar computer hvor skærmen kan vippes op. Sangene skal så sidde i skærmen. Under tastaturet skal der også kunne ligge sange.
Og æblet... den har jeg ikke helt regnet ud endnu hvordan den skal laves....måske dropper jeg bare den.

Mine venner siger stadig at jeg er syg i hovedet og en af dem spurgte mig sågar om jeg havde røget hash. (Hvilket jeg selvfølgelig ikke har)
Men nu prøver jeg at lave det og jeg er helt sikker på at det bliver super godt!

Jeg har dog et problem... hvem skal jeg give pointene til. .... Ideen skulle jo være original og der er kommet nogle rigtig gode forslag, det er bare lidt nogle klassiske sangskjulere.
hmm. jeg lader den stå lidt endnu og hvis det kommmer et virkeligt sygt originalt eller underligt forslag så må vedkomne få pointene! Jo sygere forslag jo bedere!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:45

tjahhhhh - du kan jo klæde dig ud som sangskuler selv og synge alle sangene

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 17:49

KØBT

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 17:50

havde du skrevet sangskjuler havde det ikke været godt nok men "SangSKULER" som du skriver. Det kunne være ret underligt!!

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 17:50

havde du skrevet sangskjuler havde det ikke været godt nok men "SangSKULER" som du skriver. Det kunne være ret underligt!!

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 12-11-05 17:50

havde du skrevet sangskjuler havde det ikke været godt nok men "SangSKULER" som du skriver. Det kunne være ret underligt!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:53

*GGGGGGGG* - det kunne jo også være et forslag

ps... du kunne jo skrive sangene baglæns og se hvad der skete

( højt hurra - arruh tjøh )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:55

gider ikke mere - men du får lige - lad være med at lave en sang skjuler - gem sangene og lad gæsterne lede a la tampen brænder - men gør det sværere og sværere gang for gang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 17:55

Brug mirit som sangskuler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 17:56

skuler med fornøjelse ans - er forkølet og ikke i stand til meget andet lol

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 12-11-05 18:03

Hvis det absolut skal være så crazy, så put dog hver sang ind i et kondom (ballon kan også bruges), pust op og bind en knude. Lad brudeparret bokse eller knipse sangene ud til gæsterne, der så skal fange dem og knalde ballonerne uden at bruge gafler eller andre spidse redskaber.

Du kan også snige dig ind i festsalen inden middagen og klistre sangene fast under stolesæderne, så gæsterne skal stå og holde stolen op i luften, mens de synger. Her skal der skåles efter hvert vers.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-05 18:11

jeg var engang til en fest hvor sangene var skrevet spejlvendt - temmelig sjovt at se folk med spejle og sange - og det blev værre og værre jo mere de fik at drikke

hvaderikkeibrug------ den med stolene er faktisk ikke så ringe - den har bare vist sig at være både lidt farlig og temmelig dyr i erstatning for ødelagt service - revet tøj osv