/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki Dm50 Dysse
Fra : ronnib
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 12-11-05 11:35

Hey jeg har en dm50'er, men der er et lille problem, den tager fuld gas når jeg trækker gashåndtaget halcvt i bund og når jeg hiver det helt i bund går den bare død, kan det være fordi der er for lille dysse på??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 12-11-05 11:53

Ja, det kan det sagtens være, men jo ikke noget der sker lige pludseligt, der må jo være en der har sat den i.

Men det kan også være, at cylinderen får falsk luft et andet sted fra, og så opfører den sig også sådan.
Falsk luft kan komme fra cylinderbunden hvis pakningen er utæt, eller et sted mellem karburator og cylinder. I sjældne tilfælde fra utætte simmerringe på krumtapakselen/huset.
Kan også komme hvis man fjerner luftfilteret.
Men i alle tilfælde kommer fejlen af for tynd blandingsforhold mellem benzin og luft.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ronnib

Dato : 12-11-05 12:57

Tak for svaret pallebhansen. Det vil jeg så tjekke