/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Std. password til netgearrouter
Fra : masteraugust0
Vist : 4683 gange
200 point
Dato : 12-11-05 11:29

Hej alle

Ved ikke om dette er det rigtige sted at stille spørgsmålet.
Har fået en masse problemer efter 2 ned/sammenbrud- først gik routeren frra tdc i smadder(en speedstream et eller andet).
Fik så tilsendt en Netgear trådløs router som min store søn satte op for mig (han slog trådløs fra da vi ikke bruger dette) og den virkede fint.
Jeg spiller en del (meget) Age of Empires fra Microsoft , online på deres gaming zone.
Så gik min pc kold(helt død) og jeg har midlertidigt lånt en anden , på denne kan jeg ikke spille AOE , er vist noget med nogle porte der skal være åbne/lukkede ?? aner det ikke, jeg prøvede derfor at installere TDC netsupport i den naive tro at det kunne hjælpe mig............nej!!
Dette program resatte routeren og nu kan jeg ikke komme ind via password(da sønnen satte den op gav jeg den et password, men dette virker ikke.
Det store spørgsmål er nu hvordan kommer jeg ind i opsætningen, har forsøgt at finde et std. password uden held.
Forøvrigt fik jeg en underlig besked på skærmen efter at TDC programmet resatte, der stod:"SUPERCOMPUTEREN is managing this device",stavemåde og text er gengivet nøjagtigt.
Efter alt dette roderi kunne jeg slet ikke gå på nettet, alle sider var "døde".
For at forsøge at løse det, brugte jeg systemgendannelse og satte computeren et par dage tilbage og dette virkede,dog kan jeg stadig ikke spille AOE.
Jeg har 4 pc der kører på netværk og alle bruger Windows XP.
Al hjælp modtages med kyshånd og uanede mængder ros!!!

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 12-11-05 11:48

Har du set på Netgear hjemmeside
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/N100651.asp

Adgang = Admin PW = 1234

klippet fra siden:"Forgotten or Lost Router Password"
The router username is always admin
The default password is password or (for some older routers) 1234
Try using the default username and password before resetting to the factory defaults.

When reset, the router is returned to its factory default configuration — all information you entered is lost, such as IP addresses, security keys, and opened ports and services. It will all need to be re-entered.

Have the username and password used by your ISP available before resetting the router, since these may also need to be reentered. (These are not the same username and password used to log in the router!)

Reset for Routers with a 9-pin Manager Port on the rear panel: RT314, RT311, RM356, RT328, RT338, RH340, and RH348

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-05 11:50

Og det er selvfølgelig alle 4 pcer der ikke vil på nettet

Prøv at fjerne din router slet forbindelsen og start forfra

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-05 11:52

Se Crypton har noget af det rigtige.

Hvis du skal starte forfra så tag en PC af gangen og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 12-11-05 11:54

Som jeg fortalte er alle på nu , efter jeg brugte systemgendannelse.
Jeg prøver lige at logge in på routeren med :1234 , så får vi se.

Masteraugust

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 12-11-05 11:58

nej kan stadig ikke komme ind, prøvede med 1234 og password
Routeren hedder:WGR614v6

Masteraugust

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-05 13:52

Det er altid en god ide, at skrive sådanne data ned, og gemme et sikkert sted.
Du kan blive nød til at resette routeren, så du igen får dens standard indstillinger og adgangskode tilbage.
Så skal du gå ind på nettet og hente den sidst nye firmware til routeren, og gemme den i et backup arkiv.
Nu skal du så installere opdateringen, hvorefter du indstiller routerens sikkerhedsindstillinger.

Husk at gøre notater om hvad det er du ændre, det kan spare dig for mange ærgelser.

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 12-11-05 13:56

Jeg har jo netop gjort det, skrevet bruger og password ned.
Problemet er at jeg ikke kan logge ind efter alt rodet m/TDC og systemgendannelsen.
Tdc resatte jo routeren, hvilket jeg også gjorde opmærksom på!!
Jeg har også gemt en back-up af indstillingerne, men kan ikke komme ind og bruge dem.

Masteraugust

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 12-11-05 13:57

Er der forøvrigt ingen der har et bud på dette:

"Forøvrigt fik jeg en underlig besked på skærmen efter at TDC programmet resatte, der stod:"SUPERCOMPUTEREN is managing this device",stavemåde og text er gengivet nøjagtigt."

Masteraugust

Accepteret svar
Fra : Crypton

Modtaget 200 point
Dato : 12-11-05 15:44

Har du kaldt den ene af dine computere "SUPERCOMPUTEREN" for så er det den der er administrator på routeren, og hvis du så prøver at logge ind via den kunne det være at det lykkedes, se iøvrigt at hvis routeren er af nyere dato er password ikke 1234 men password.
Se ellers på hjemmesiden:

http://kbserver.netgear.com/products/WGR614v6.asp

som er for nøjagtigt det produkt.

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 01-01-06 12:29

Tak for svaret Crypton.