/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
planlimning af vask i træplade (valnød)
Fra : LeFisk
Vist : 1376 gange
100 point
Dato : 10-11-05 14:43

Er der nogen her der ved om man kan planlime en vask i en bordplade af valnødetræ. I bekrættende fald hvad fuger man med ?
Er der nogen der har set nogle gode tilbud på bordplader i valnød. evt nogle svenske ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-05 14:50

det kan du sagtens gøre. en god fugemasse er den man bruger til at nåde et teakdæk med, men husk at prime først.
tror fugemassen hedder sica 280 eller noget i den stil.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-05 09:51

Hvis du matterer din bordplade der hvor du skal lime vil du få en god vedhæftning af fugemassen............Du skal bruge Sicaflex til at lime med -denne får du ved en vvs grossist eller hos en forhandler til det maritime marked.......Den fåes i flere farver .Men vær påpasselig da denne fugemasse limer og fedter som bare DET hvis du får den ud over resten af pladen..
Hvor du kan få en sådan plade i Sverige ved jeg ikke men du kan jo prøve at tage kontakt med de her http://www.svenssons.se/priser/pdf/KaTrippo.pdf

Måske kan de hjælpe dig -eller kan skaffe

mvh sverola

Godkendelse af svar
Fra : LeFisk

Dato : 14-11-05 10:27

Tak for svaret sverola.
Blot vil jeg spørge.

Er Sicaflex giftigt. Er det forsvarligt i et køkken ?
Hvad er at mattere ? Der skal jo limes der hvor der er fræset ud til vasken.