/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
mænd og kvinder og husalteret........
Fra : miritdk
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 10-11-05 14:15

Jeg har gennem flere omgange diskuteret hvorfor man under normale omstændigheder ser at mænd sidder meget koncentreret ved deres pc - uanset om det er arbejde eller pga interesse - og har rodet mig ud i en diskution om hvorfor man så ser kvinder gøre deres arbejde koncentreret - men ikke uden at kunne gøre andet - og oplever at kvinder ikke hænger lige så meget fast i pc´en som mænd.
Har du nogen sinde oplevet en mand være aktiv med pc og samtidig lave husarbejde - tale i telefon - - se tv - osv osv osv ????????

Er mænd ensporede ?????

hmmm - vil lige se om det ene point får respons - får se senere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 14:23

Tror de kigger porno!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 14:25

Det er almindelig kendt, at kvinder i visse sammenhænge har en større simultankapacitet end mænd. Samtidig skal man ikke glemme, at koncentrationen om den enkelte opgave svækkes, jo flere ting man har gang i på en gang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 14:27

Man skal vist heller ikke underkende en vis form for prioritering LOOOL

Kommentar
Fra : txn

Dato : 10-11-05 14:27

Jeg ik forstå-Man kan da ikke blæse og have mel i munden,Men jeg er da istand til at se tv næsten samtidig.Det må dog ikke være en alt for indviklet kriminalfilm.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 14:32

Jeg har set kvinder på motorvejen med 130 samtidigt med at de lægger make-up, taler i mobiltelefon, sætter en ny cd i afspilleren, og skifter ble på ungen! Ret imponerende!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 14:35

Ja tedd. LOOL og mænd der barberer sig mv, men de blir færre og færre..... guess why

Eksempelvis kan det nævnes, at onde tunger påstår at Bush ikke er i stand til at skide og tygge tyggegummi samtidig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 14:42

JEG er multitasking hankøn : Jeg ka' se tv , være på kandu.dk, kysse, lave mad, rydde op, vaske tøj, spille dart, drikke bajere, SMS'e med vennerne, progammere XHTML (..og Javascript), pudse vinduer, ta'ø opvasken, pudse cykel (..og skifte kæden samtidig), sende julekort , lave kaffe og bage boller!

ALT på een gang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 14:45

Ahhhh FIS med dig Molo.... Du er deltidssvans LOOOOL

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 60 point
Dato : 10-11-05 14:46

Så I ikke fjernsyn for lidt tid siden? Programmet Menneskedyret på Tv2 havde et lille forsøg med dette...

En gruppe mænd blev sat til at udføre en lille bunke opgaver på tid - det krævede lidt koordination, men lignede umiddelbart ikke noget, der skulle være meget svært at løse.
En gruppe kvinder blev sat til den samme opgave - gæt hvem, der klarede sig bedst?

Som Klumme siger, så finder man jo nok svaret i hjernens funktioner hos de to køn. Kvinders hjerne er bedre til at samarbejde på tværs af de to hjernehalvdele i modsætning til mandens, som i højere grad bruger den højre hjernehalvdel til at løse opgaver med.
Det giver dem den velkendte gode rumsans, stedsans og fornemmelse for form. Kvinder bruger til gengæld begge dele stort set lige meget og har derfor i højere grad analytisk evne og sans for detaljer end mænd. Men så går nogle af de kvaliteter den højre hjernehalvdel besidder til gengæld tabt... (Parkeringsskader.... UPS)

Så Jo... Man kan vel godt sige, at mænd er mere ensporede

Vaxen

Kommentar
Fra : txn

Dato : 10-11-05 15:03

Det lyder godt molokyle-Såer det lige dig jeg skal bruge i ca. 10minuter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 15:03

..medens jeg hengiver mig til politisk- og socialt- arbejde, skrive læserbreve, klø mig i røven, ringe til MOR, støvsuge, købe ind, passe vennernes snotunger, hæve penge, ryge hash, sove længe ..eller stå tidligt op og søge arbejde!

Kvinder derimod har samme egenskaber, men kun EN agenda :

Jeg vil elskes (..for dén jeg er ..uanset appelsinhud, rynker, hængepatter mm.) og jeg forlanger KUN :

Kjoler (..dyre & designede af en eller anden 'smart' kvinde selvfølgelig), rejser, tasker og 'tunge' ting af Guld !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : txn

Dato : 10-11-05 15:09

Godt du ikke fixer samtidigt. Det bliver man sg så sløv af-så vent med det til du er færdig med projekterne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 15:10

miritdk..... når min mand sidder foran pc'en, sker der det mystiske, at han bliver totalt døv det er ikke bevidst

at han sådan ikke VIL hører, men døv det er han fadme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 15:10

Netop Vaxen.

Det er disse "mangler" hos det enkelte køn som gør, at vi er så velegnede for hinanden, og bare skal supplere hinanden i stedet for at hakke pga. denne forskel og .... hvad ville alternativet forøvrigt være.

Ensporede...... tjaeeee LOOL Kald du os bare det. Hellere en ensporet jernbane der fungerer end en flersporet der går ged i bla. bla. bla.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 15:12

vaxen og nordsted1 -

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 15:16

Nordsted1

Hmmmmm. Dette fænomen kan altså skyldes andre faktorer LOOOL som jeg skal undlade at skrive her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 15:21

Jeg har f.eks. lige været nede at hente smøger, lagt vasketøj sammen og tændt piben. Hva' har I kvinder lavet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 15:21

klumme....de faktorer ville jeg da ellers gerne blive klogere på

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-11-05 15:31

Nu har vi hver vores PC'er her i huset...
Når manden sidder ved sin hører han hverken telefon, unger eller mig (jeg bryder mig iøvrigt ikke om "tunge ting af guld", er jeg så mindre kvinde end andre?!)
Når jeg sidder ved min pc'er kan jeg lave mad, passe den bette, amme, lave lektier med den næstældste, snakke i telefon med faaaarmand....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 15:38

[hør] Ok. 'tricket' med T-shirt sammenlægninger har jeg lært hér på bordet : http://www.kandu.dk/dk/tip/12383

..men dét var der sikkert heller ikke mange husmødre der vidste i forvejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-05 15:40

Tjaa.. jeg har kommunikeret med Arlet, arrangeret afhentning af billigt solarium i Tyskland, bagt en kage af nogle af de sidste æbler fra haven - som jeg selvfølgelig lige var ude at hente... Og nu har jeg så renset køkkenet for de sidste spor af bagningen, snakket med min bedre halvdel, lavet indkøbsliste til lidt senere... Og Jow - har selvfølgelig fulgt med her

Tjaaa... sådan en god gennemsnitstime

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 15:44

det kører piger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 15:45

vaxen -> Stakkels arlet ..OG ; den bedre halvdel (..næppe hovedet?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-05 15:49

Molokyle>> Nææ, det var nu mig, der var stakkels... Han kunne ikke hjælpe mig med min dååååmme pc, der laver numre med mig... Og min bedre halvdel... Jaaa, jooo, det afhænger jo altid af øjene, der ser....

Har forresten lige sat vasketøj over - og påbegyndt pakning af tøj til weekendkursus i Jylland

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 15:49

..og så ville jeg ønske at få jobbet på : KBHS SOCIALPÆDAGOGISKE SEMINARIUM ... for så ku' de lære dét ...ku' de !!!

Ps. Jeg hár søgt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 15:54

burde der måske være et emne der hedder molokyles dagbog her på kandu ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 15:54

..nu er det jo smal-sladder kategorien !!
..og jeg er jo ikke ligefrem berygtet for, at forbigå enhver lejlighed til at omtale og gøre opmærksom på mig selv?
[hør] ..nogen der har lyst at læse min ansøgning igennem?
..for derefter at nedsable mig?

Klumme ..eller andre ...til eksempel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 15:57

Heeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............. Pps. Jeg nåede også lige ud at tisse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 16:00

miritdk -> [hør] Ingen molokyle ??? = INGEN KANDU.DK !!!

</LYSUNDERSKÆPPEN>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 16:01

molo - jamen så er kandus problemer jo løst

>skæppeoverlyset>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-05 16:06

Uhms den ser god ud den kage... Det er lige før, den kommer op på citronmåneniveau

Men een må lægge bånd på sig selv... Kommer tid...

Mååå... have.... kaage...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 16:12

hjælp søges til vaxen - hun ser omflakkende kager !!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 16:20

Citron måne ( http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/citronmaane.jpg ) og kaffe (Max Havelaar : Colombia) m. fløde og Cubansk Øko. rørsukker ...hér i hytten

..og så ikke mere vasketøj, husgerninger eller læggen make-up ...TAK

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 16:45

mmmmmmmmmmmmm - den citronmåne bliver mere og mere attraktiv for hver gang den dukker op -men ak og ve - kaffen er ringe - så tror jeg venter

hva´nu det molo - vil du ikke vaske - lave de huslige sysler og bruge makeup mere ??????? (sikke en ølejr dreng - lol)

nå - trods alt - jeg tror på at mænd er ensporede endnu !

klumme skrev "Hellere en ensporet jernbane der fungerer end en flersporet der går ged i bla. bla. bla." - jaja det er da ensporet - er der kun et spor så kommer man enten ikke hjem eller ud - eller omvendt.. eller man mødet drastisk på midten.

<vigesporet>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 16:47

ps... at man burde tænke sig til at der er et enkelt spor i hver retning udgår ikke fra klummes bemærkning - hvorfor jeg tror han havde en meget ensidig affære med sin pc

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 16:49

Hos mig er der ikke spor i vejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-11-05 17:31

Det går altsammen op i en større enhed.Mange begge små, gør en stor Å

2005, men hjernen er ikke udviklet siden dengang, manden koncentrede sig om den store opgave, at gå på jagt efter kronhjort eller andet bytte og kvinden blev hjemme imens og passede ilden, samlede tyttebær, vævede tøj, hentede vand, malkede ged, passede ungerne og slog edderkopper ihjel, på én gang.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-05 18:01

Citat
Er mænd ensporede

Ja, det er de faktisk.

men ikke sådan forstået at de er direkte dumme eller uintelligente, men det er ved flere videnskabelige tests bevist, netop det du har observeret, at mænd ikke ejer den samme evne til at kunne koncentrere sig om flere ting på samme tid.

Det er også derfor kvinder er bedre til at køre bil.

Der mangler simpelthen nogen tråde i mænds hjerne, som giver evnen til at få højre og venstre hjernehalvdel til at arbejde sammen, og den kreative halvdel af hjernen er heller ikke så udviklet hos mænd som hos kvinder.

Derfor er der også mange mænd der ikke fatter, hvordan kvinder måske er i stand til at strikke, læse avis, se TV og drikke kaffe og hyggesnakke.............på samme tid.

Hvis nu man skulle sammenligne mænd og kvinder med eksemplarer af hunderacerne

Så er mænd Rottweilere.
Gode til at koncentrere sig om/lære enkelte få ting, mens kvinder er Schäfere, gode til at kunne en masse forskelligt, netop fordi de kan koncentrere sig om flere ting på samme tid.

Det er ting som intuition, indlæringsevne, forudseenhed der gør sig gældende.
For nok er mænds hjernemasse større end kvinders, men mænd bruger ikke nær så stor en procentdel af den, hvilket så måske kan undskyldes med den manglende kommunikationsevne hjernehalvdelene imellem.......Eller skal vi ikke for mændenes skyld blive enige om at det er derfor

mvh dova

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 10-11-05 18:33

hold da op alt den brasso der er brugt på at pudse glorient

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 10-11-05 18:34

glorient =glorien

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 18:37

Kvinder kan føde børn, bruge penge, se tv ...og lave dårlig mad

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-05 18:38

ALT sammen på een gang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-05 18:45

Rent faktisk så er netop den højre hjernehalvdel bedre udviklet hos mænd end hos kvinder. Det er netop den kreative sans, der er i højsædet hos mænd.
Det er ikke kun af kulturelle årsager at vi vælger erhverv, som vi gør. Mænd er arkitekter, ingeniører, håndværkere, kirurger - netop fag, der er kreative og derfor er betinget af en veludviklet højre hemisfære.
Desuden er mænd matematikere - Et fag, der ikke i særlig høj grad gør nytte af analytisk sans, som er bosiddende i venstre hemisfære. - Kvinders domæne

Mændenes evolution har koncentreret sig om at specialisere højre hemisfære, hvor kvinders har koncentreret sig om kommunikationen mellem de to hemisfærer - hvorfor kvinden ikke er specialiseret, men mere allround.

Vaxen - Der med stor fornøjelse har nydt et gigant stykke kage.... På den kvindelige måde - først med stor nydelse derefter med en strejf af dårlig samvittighed....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 20:00

æws vaxen - du burde dele ud af sådan en kage - så opretter vi et dårligsamvittighedfyskamme spørgsmål

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:03

Er ved at læse tråden her efter jeg har været ude i byen! Nordsted du skriver noget med din mand foran computeren? Tror da fanden han blir døv når du råber "Flyt dig, jeg skal på Kandu"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 20:03

Hey .... tænd lige for tv'et og se på kanal 1, selvfølgelig imens i er her på kandu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 20:14

tedd.... så så så ikke så personlig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 20:28

tedd tak for din yderst oplysende deltagelse i spørgsmålet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-05 20:31

Har lige været inde og se en yderst interessant udsendelse på DR1.

Nøjagtig som jeg sagde tidligere.....Mænd er ensporede, de ka' sgu ikke engang finde ud af at tænke så nuanceret, at de kan snakke mens de vasker op

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:32

Det var så lidt, mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 20:33

dova - kiggede også med

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:35

Men det er jo et let spørgsmål! Mænd er jægere og skal fokusere på byttet! Kvinder er samlere og skal bare gå rundt og sladre mens de pirker i jorden!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-05 20:36

Citat
Mænd er arkitekter, ingeniører, håndværkere, kirurger

Det er da ikke kreative fag,

Det er akademiske fag, for hvilke der er helt klare regler og normer der skal overholdes, og hvortil der kun skal bruges logisk beregning til konstruktioner, ud fra i forvejen fastlagte fysiske begrænsninger eller rammer (måske lige med undtagelse af kirurgen, der er det endnu mere fastlagte rammer der arbejdes ud fra).

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 20:39

tedd..... du fik vist ikke hørt helt efter, for han nævnte da også, at kvinderne skulle passe på at børnene, ikke faldt ind i ilden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:43

Brændt barn skyr ilden! Lader ikke til de kvinder kan overskue alle deres opgaver når det kommer til stykket!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 20:46

hov hov hov - bare fordi visse mænd tumler rundt og hikker og falder ind i bålet - det er ikke en kvindeopgave !

tsk tsk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:48

Og forøvrigt når man ser de kvindelige politikere der kun blir noget i kraft af deres attributter!!! Lene Espersen og Louise Gade for bare at nævne et par stykker! Helt ærligt! De kan jo ikke engang lægge 2 og 2 sammen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 20:49

så tedd nu er det sengetid - sov godt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:50

Næh så hellere Elsa Gress! Det var en kvinde med meninger!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:56

Eller Thit Jensen! Og Matilde Fibiger! Få gang i den kvindekamp istedet for at at fokusere på større bryster og balder! Så bliver i nok ligeværdig med os mænd engang i år 2250!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 20:57

tedd..... jeg tror ikke de kvindelige vælgere, vælger Lene Espersen og Louise Gade pga deres attributter.... det siger vist mere om mændene end om kvinderne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 21:03

Ja der må jo være en forklaring på at vores justitsminister egenligt er blevet valgt! Det er vel næppe på hendes intelligens? Så hvem har kvinderne stemt på? Ham der den flotte fyr Anders Fjog?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 21:07

Og folk stemmer vel på Pia fordi hun minder om jodle - birge?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 21:25

Jodle-Birge..... jeg tror det vil være en rigtig god ide, at du kontakter en optiker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 21:30

1 - 0 til nordsted1

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-11-05 21:37

At du gider tedd, de forstår jo ikke hvad du siger.

Og hør så her tøser mænd ER meget klogere end I er, forstå det nu. Og især Dova, som fører sig

frem, med lange udflugter samt mirit og nordsted, skam jer. Ahhh, det lettede.

Hilsen
Keldd.........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 21:41

keldd - jeg forlanger du opfører dig ordenligt og taler pænt til os kvinder - og om os - og hold så op med at komme her og blive væk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-05 22:03

her er lidt om mænd og kvinder

http://www.ambassen.dk/mk/som.php

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-05 22:40

Keldd altså....Klart at jeg fører mig frem med lange forklaringer.............når jeg har helt ret

Så kom ikke her og sæt tvivl om vores vid, intelligens, klarsyn............ja, kort sagt vores fantastiske intelligens der er så alsidig, at vi sagtens kan overskue mindst 100 ting på en gang.

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-11-05 23:04

Dova:
Hvorfor skal vi altid høre om kvinders intiligens, og nu skal den ovenikøbet være fantastisk?

Næh, lad os se det i praksis, men det er jo som bekendt bare snak

Men hvis I befinder jer godt med det, så tro da på det. Ser du os mænd, vi vil bare smile overbærende

til jer, også fordi vi selvfølgelig godt kan lide jer, på trods af alle jeres fejl og mangler,

men selvfølgelig også, fordi vi ikke kan undvære jer.
Hilsen
Keldd........

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-05 23:18

...................på trods af alle jeres fejl og mangler

Nå ja, hva' pokker....ingen er fejlfri.

Mænd har dog kun to fejl (de kan sikkert ikke koncentrere sig om at ha' flere): Alt hvad de siger og alt hvad de gør

Og den der med at mænd smiler overbærende.......næ, nej, .... de smiler sikkert kun for at skjule, at de ikke fatter en brik af det hele

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 23:19

Tak for svaret vaxen. du var først med tv udsendelsen - den indgik faktisk i mit debattering
og tak til jer andre - hyggeligt trods kønnenes kamp

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-11-05 00:32

Molo.

Tænker du på en seriøs korrekturlæsning m. udtalelse?? Jamen send den, og tag hvad der kommer *GG*