/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Hvad kan jeg og hvad kan jeg ikke ?
Fra : DBSS
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 09-11-05 22:51

Hej alle sammen

er et ny opstartet virksomhed og søger lidt hjælp hist og pist.

Jeg under mig over hvad kan man enligt trække fra og hvis jeg ikke trækker det fra hvordan skal jeg så forholde mig til det osv... ?

er der ikke et sted hvor jeg kan læse omkring disse ting da jeg er remlig ny og vil ikke have rod i mit regnskab.

der ud over har jeg lidt problemer med debinote og keditnote osv.... er der ikke nogen steder hvor man kan studere sådan nogen ting ? :)

håber på lidt hjælp

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-11-05 23:07

www.toldskat.dk
her kan du læse alt om told og skat
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : bl2207

Modtaget 110 point
Dato : 09-11-05 23:09

Hej DBSS jeg har et lille firma og hjælper med div bogføringsopgaver og har gjort det i 6-7 år så lidt erfaring har jeg - det er selvfølgelig lidt tidskrævende men hvis man sætter det i system så går det - har du lønnet medarbejder - jeg har ikke umiddelbart nogen steder du kan henvende dig til uden at det koster penge - men hvis du er interesseret så kan jeg måske hjælpe dig igang jeg tager 250 + moms i time

Kommentar
Fra : gal

Dato : 09-11-05 23:14

hvor i landet bor du bl2207

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 09-11-05 23:16

på amager Lysefjordsgade
mvh
Børge Lundsgaard

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 09-11-05 23:18

bl2207 > Hmmm jeg har igen lønnet medarbejdert..... og ja hmm har ik så mange penge lige pt da jeg som sagt lige er opstaret :) men det lyder som en remlig pris.

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 09-11-05 23:27

hvor i landet bor du

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 09-11-05 23:37

Jeg bor i Viborg :) så der er et lille stykke vej

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 01:08

Hej DBSS. Jeg kan forstå at du for nyligt har startet dit eget firma op. Du har ikke nogen ansatte, og du bor i Viborg. Det er fanme godt gået. Men i Viborg findes der hjælp til opstart af firmaer. Du skal hurtigst muligt kontakte Viborg kommune. De har både hjælp og penge til dig. Netop folk som dig er GULD for kommunen og Amtet. så kontakt kommunen så hurtigt som muligt. Hilsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 01:47

DBBS - Jeg er Merkonom i regnskab, og har i mere end 25 år hjulpet firmaer af alle størrelser med deres problemer. Så mit tidligere råd er godt nok. Kom igang. NU.

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 10-11-05 01:59

arne.jakobsen > Hmm hvordan søger jeg og jeg vil slf forsøge at gøre det men ved ikke hvordan man skal gøre osv.... :/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 02:38

DBBS - Jeg bor i Herning. Vi ser altså på samme LokalTV- Jeg har set udsendelser hvor Viborg Kommune praler af deres hjælp til nye firmaer. Det er det jg taler om. Du må ringe til kommunen og tale med dem. Du skal vide at folk som dig der har mod til at starte eget firma, er i meget høj kurs i kommunen. Det er jo dig der kan skaffe arbejdspladser. Derfor vil Viborg Kommune gerne hjælpe dig med det. Du skal bare ringe til dem og være ærlig omkring hvad du vil og kan.

Når du spørger om hvordan du søger, må jeg svare: Du skal IKKE søge, du skal bare ringe.

Du kan kontakte mig på hca@inet.dk så vil jeg prøve at hjælpe dig videre.

Hilsen arne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 06:25

DBSS

Tag dig i agt for blålyset arne.jakobsen. Han er en storskryder og har meget høje tanker om sig selv. Hvis du imod hans forventning ikke gør nøjagtig som han siger, vender han på en tallerken og sviner dig til.

Pas samtidig på med hvad du fortæller ham, da han når han skifter sind, vil offentliggøre alt hvad du har sagt og skrevet. Det er sket flere gange før.

Held og lykke med dit tiltag... du klarer dig sagtens uden denne afviger.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 06:36

PS.
Du skal osse vide, at arne ikke regner mennesker der ikke er så gode til at stave for det skidt han træder på. Så alene det faktum at du er ordblind, gør at han meget hurtigt vil belære dig om, at du skal se til at få lært at stave. Han er ikke selv ordblind, men laver alligevel adskillige stavefejl, som ikke er slåfejl. Men da han er højt hævet over alle andre, betyder det ikke noget i hans verden.

Du kan se et eksempel på hans ondskabsfulde adfærd i dette link.

http://www.kandu.dk/dk/spg/72711

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 10-11-05 12:22

arne.jakobsen > Hvorfor tilsviner du en der er ordblind og ned rakker den person i det link Klumme har lagt her inde ? og nu vil du så til at hjælpe en der er ordblind. ? Hvad er meningen med det...... ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 12:45

Hej DBSS

Fint du lige spørger "geniet", men du kan nu forvente, at han enten kommer ind og brokker sig over mig, med bemærkninger om at jeg blander mig, uden at komme med et svar på dit sp. - eller osse gir' han dig en undvigende forklaring om at han er blevet venligere osv osv.

3. mulighed er at han helt holder sig væk fra tråden, hvad han ofte gør, når han indser, at det er tydeligt for de fleste at han er denne modbydelige, selvhævdende og usympatiske person, som han i den tid han har været på Kandu har vist at han er.

Prøv at søge på ham, og du vil forfærdes over, at den slags får lov til at terrorisere et sted som Kandu.

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 10-11-05 13:33

Klumme > har du ikke en msn eller email man kan kontakte dig på ? :)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 14:13

Joooo. Men DBSS, så mener jeg i modsætning til nogle andre, at man skal holde sig på Kandu, og den anonymitet der følger af det, men men... hvis du søger på mig, vil du alligevel kunne finde en mailadresse, så du kan da godt få en hotmailadresse. rubio_397@hotmail.com - Jeg er sjældent på den, så du må ikke forvente at jeg kigger hver dag

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 10-11-05 14:24

Okay. Tjaa anonymitet er lame... :) man må jo til gode kende sig for netop at stoppe alt det latterlige opførlse der er rundt om kring på nettet. men tak for mailen vil da lige sende dig en e-mail

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 14:33

Det gør du bare.

Skylder dig lige at sige, at jeg osse mener at alle svar skal være synlige på Kandu.....og ikke puttes væk i personlige mails - Det er foruden alt det hyggelige og fis samt ballade som der osse er plads til, hele meningen med Kandu

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 10-11-05 14:38

Klumme > Ja okay :) men de har jo ikke disse dert et chat sted her inde.... :) hæhæ detsværre.... :p men ville ha vært nice :p

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 14:43

Jaaa både og LOOL Du kan småtjatte i Smalltalk, men ALLE er med på een gang.

Det jeg referede til vedrørende privat snak med arne var, at han tog privat kontakt til 2 Kanduer, og senere truede han dem direkte med at kopiere hvad de havde talt om ind på Kandu. Sån er han desværre. Stanghamrende upålidelig og usympatisk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-11-05 00:27

Der ser du DBSS. Skvadderhovedet har trukket følehornene til sig. Meget typisk for ham.

Kommentar
Fra : DBSS

Dato : 11-11-05 00:36

Klumme > hæhæ :) det er lidt hurmo ristisk enligt ;) men sådan kan det jo gå når folk ikke kan tåle modstand.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-11-05 01:13

Du finder ikke en mere intolerant og selvglad idiot end arne jakobsen og så er han tilmed en sølle kylling LOOL

Go nat

Godkendelse af svar
Fra : DBSS

Dato : 11-11-05 08:18

Tak for svaret bl2207.

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 11-11-05 09:05

held og lykke med virksomheden håber du kommer til at tjene rigtig mange penge - men det er desværre ikke hvad der er normalt for nystartede virksom
mvh
Børge Lundsgaard 2371 1644