/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvorfor fik mit TIP kun 1½ point. Svar æ~
Fra : Franksp
Vist : 700 gange
280 point
Dato : 09-11-05 22:12

Hvorfor fik mit TIP kun 1½ "stjerne"?

http://www.kandu.dk/dk/tip/12767

Jeg synes selv det var er SUPER TIPS, og lovligt, sammenlignet med mange andre. Hvis du giver mig et svar, som jeg kan bruge til noget frem-over, vil du modtage mindst 500 point.

Jeg venter spændt på dit svar. Hvis du kommer med et rigtigt godt svar, vil jeg forøge pointene. Jeg har mere end 15.000 og har ikke lyst at være med på KanDu mere.

Fortæl mig, hvorfor du "KUN" gav "de stjerner" du gav. Så vil være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen

Franksp

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 290 point
Dato : 09-11-05 22:27

Hej, ved ikke om den har været oppe før.
Eller så kan det være, at dem giver point, KUN er interresseret i de 10 point de får for at svare
Ville nok have givet 3.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-11-05 22:29

Tip får altid point efter de der bedømmer det og ikke efter kvalitet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-05 22:31

Jeg tror folk er trætte af tip , som bare er et link!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-11-05 22:33

???

I har indtil nu begge ret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-05 22:35

Jeg har først set dit tip nu, men jeg vil give sofus.dk ret, at nogle også kan få stjerner når tippet har henvist til et link som ikke var i tippet!!!, men alligevel har fået flere stjerner, det er for dårligt. Jeg tror også at tippene bliver bedømt efter om man selv kan bruge dem. Bortset fra det, var dit tip helt ok, i modsætning til så mange andre.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-05 22:37

Jo jo, det var skam et udmærket tip -

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-11-05 22:39

Hej igen Frank. Jeg var én af dem der fik lov at bedømme dit TIP. Og jeg gav KUN 1 stjerne. Grunden var/er at man på den side skal KØBE sig til servicen. Det er for så vidt også OK, men du glemte at skrive det i dit TIP. Jeg har erfaring for at folk der på Kandu interesserer sig for Musik-tips helst vil have links til gratis-sider.

Alle der interesserer sig for musik OG er Kandu'er, kan godt selv finde sider hvor man kan KØBE ting. Der er derfor ingen virkelig god grund til at hverken DU eller andre skal fortælle os om disse sider.

Derfor var dit tip faktisk overflødigt. Jeg gav KUN 1 point for gammel venskabs skyld. Jeg burde have givet 0 point.

Hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : fame

Dato : 09-11-05 22:41

Hej Franksp
Jeg har ikke været med til at vurdere dit tip, men jeg har fulgt din tråd http://www.kandu.dk/dk/tip/12767 og de link der ligger der.
Jeg synes at det er et ok/godt tip, men om det lige er 5 stjerner værd, er nok lige i overkanten, men som du skriver: lovligt, sammenlignet med mange andre. Jeg ville nok give 4 stjerner.
Det er indimellem mit indtryk at de tip der vurderes, ikke undersøges ordentligt, og at der ofte er tip til sider der reelt ikke er meget indhold i, men det er jo bare min mening.
Hilsen
fame

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-05 22:46

Jeg kan da høre musik, uden at betale en øre for det - så tippet er da godt nok.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-11-05 22:53

Til fame

Endnu det bedste svar. Nej jeg forventer ikke , hverken 4 eller 5 stjerner, men bare mere end 1½. Du har meget ret i, at de fleste bedømmer svaret, med et eller andet point, bare for at få sine "egne point".

Indtil videre, står du på min HITLISTE som nummer 1. Jeg smutter i seng nu, skal tidligt op i morgen. Skriv venligst igen.

mvh Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-11-05 22:53

Til fame

Endnu det bedste svar. Nej jeg forventer ikke , hverken 4 eller 5 stjerner, men bare mere end 1½. Du har meget ret i, at de fleste bedømmer svaret, med et eller andet point, bare for at få sine "egne point".

Indtil videre, står du på min HITLISTE som nummer 1. Jeg smutter i seng nu, skal tidligt op i morgen. Skriv venligst igen.

mvh Franksp

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-11-05 22:54

Det er da vist på tide, vi får afskaffet både point og *****
Gambrinus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-11-05 22:54

Eyvind - Nu drejer tippet sig jo ikke om at lytte til musik, men om at downloade musik. Og DET koster.

Så hold dig til sagen. Venligst.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-05 22:55

Franksp.... bortset fra det, så syntes jeg det er ærgeligt, at du ikke vil være med på Kandu mere !!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-11-05 23:00

Frank - Det bedste svar???? NEJ kun det svar du helst så. Men du bad jo om et ærligt svar. Men et sådant kan du jo ikke lide. Gå du bare i seng. Det fjerner ikke kritikken. Øv bøv. Og Ih hvor var Sus som sædvanligt SØD, så det driver ned ad væggene. BVADR.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-11-05 23:01

Hejsa
Jeg tror du skal tage pointgivning og karaktergivning med lidt mere sindsro.
Hvis et tip ikke er relevant for den der får det får det lav karakter.
Er tippet lige svar på noget man søger eller interessere sig for får det en høj karakter.
Det er heller ikke altid - de mest "rigtige" svar i spørgsmål der gives point for. Men oftest det svar som spørger syntes bedst om.
Jeg tager kandu for det denne side byder på og intet andet.
Nogen gange er der her noget af få forstand af - andre gange er der bare en måde at få tiden til at gå på.
Der var engang en der sagde den der kun tager sjov for sjov og alvor for alvor har forstået begge dele lige dårligt....

Jeg skriver ikke selv tips - da jeg let kan se at de sjældent har værdi for de personer der får lov at bedømme dem.

Jeg kigger også på om de har værdi for mig og svare derefter, der er jo ikke andre muligheder.
god aften til alle....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-11-05 23:02

Nordsted1 - Du ved det ikke fordi du er så ny, men dette er 3'de gang Frank truer med at forsvinde. Han er her stadig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-11-05 23:06

Nu har jeg ikke været med til at bedømme dit tip.

Men lad være med at spekulere på det.
Tip vurderes som "vinden blæser", uanset om det er godt eller dårligt.

Alt efter hvem der placerer et tip, har man set, at et tip der f.eks. kun består af et "udråbstegn", (og der behøver man jo ikke være særlig snu for at regne ud, at stjernerne er "goodwill-point" til en yndlingsprofil) kan få op til 5 stjerner.

Lidt ligesom noget jeg engang læste i et gammelt nummer af "Svikmøllen": Alle berømmer Bjørn Wiinblad....bare han tegner et figenblad

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-11-05 23:07

Jaaa....Arne
Du har også lovet at forsvinde.
Vi venter stadig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 23:14

Tja, så kører møllen igen.
Mener stadig, der er nogle, er mere interreseret i de 10 point, man får.
End selve tipset, de klikker bare, og siger tak.
Lige som dette spørgsmål, hvor der udlovet "visse point".
Der strømmer gode forklaringer ned/ind.
I håbet om pointene.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-11-05 23:14

Jeg har nu svært ved at forstå hvorfor "voksne" brugere på kandu går så meget op i hvor mange stjerner der gives for ens eget "tip".

Det er især de "voksne" mænd, der beklager sig

Franksp, du er ikke den eneste "voksne" mand, der har beklaget sig over for få stjerner i et tip

Jeg har ikke bedømt dit tip, men når jeg ser en brugers navn indgå i et link, så er det 0 stjerner fra mig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-11-05 23:17

Hejsa Gambrinus Gamle dreng M/K. Ja men KUN én gang, og jeg ombestemte mig.

Frank. Du har været kandu'er siden juni 2002 og har altid været god til at besvare spørgsmål. Derfor er du også idag blandt de 50 mest scorende Kandu'er. Selvfølgelig kan du undværes, det kan alle. Men det ville squ da være synd for spørgerne. Hvis du synes at du bliver pisset på, så se på MIG. Jeg overlever da pænt. Hold dig væk fra de sene aften-bøvle-smalltalks, så er du faktisk uden for skudvidde. Det er nemlig der der bliver kastet mest grus i maskineriet.
Og lad så for helvede være med at have så skide ondt af dig selv Frank. DU er blevet førtidspensioneret - OK? Jeg er lige blevet operet for en spiserørskræft. Hvad tror du selv er værst??? Du opfører dig som en elendig lille tøsedreng. At tænke sig at blive førtidspensioneret, og synes at det er en katastrofe????? Skam dig Frank, og glæd dig over dit nye liv.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-05 23:29

Arne...ja DET (at være sød) skal du dælme ikke have skyld for at være.
...Og er det nu også forkert at være SØD?
Jeg gider sgu ikke være sur...........

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 09-11-05 23:30

Endnu en, der er enig i:

...men når jeg ser en brugers navn indgå i et link, så er det 0 stjerner fra mig.
Aner ikke om du har "interesse" i at folk klikker på det ling - eller??

...Grunden var/er at man på den side skal KØBE sig til servicen. Det er for så vidt også OK, men du glemte at skrive det
i dit TIP.

Desuden tvivler jeg stærkt på at der er NOGEN der gider bedømme et tip bare for at få 10 kandu-point! Man bedømmer vel ud fra hvad en selv og andre kan bruge tippet til!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-05 23:31

Men jeg kan kun give dig ret i ovenstående

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-05 23:32

Hov, jeg hentyede til dit svar Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-11-05 23:42

mangorossa - det vidste jeg godt. (Love-)))

Akaup - Jeg er ikke helt sikker på HVEM du er enig med??? Men pyt med det. JEG gider ikke bedømme et TIP som jeg ikke har forstand på for 10 point. Jeg går ofte ind og læser TIP's simpelthen fordi jeg tror at de ER TIP's. Det sker at jeg så får lov til at bedømme dem. Men jeg gør det KUN hvis jeg mener at jeg har forstand på emnet. Og det har jeg langtfra altid. Så'en er det bare. Hilsen og masser og smil, glæde og livsmod til jer alle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 00:11

BLÆS på point og stjerner - det er nok hovedsageligt nyere brugere der har glæde af tipsene - dit var ok - men nok rimelig godt kendt af de fleste i forvejen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 00:14

Kære Mango - Når talen falder på at være SØD eller ikke, er der jo forskellige måder at være SØD på. Det var det jeg mente. Det er MIN erfaring af piger ofte vil gå MEGET langt for at være SØDE og dermed undgå konflikter. Det ER da sødt. Men om det altid er specielt formålstjenligt, er jeg mere i tvivl om. Når du siger at JEG ikke er sød, tænker du garanteret i samme baner. For NEJ jeg er IKKE SØD, hvis det drejer sig om at snakke folk efter hovedet. Mange mennesker har bedst af at få sandheden SMIDT lige imellem øjnene. Men som mine venner ved, KAN jeg også være SØD. Men det er så noget helt andet.

Ka' I ha' det rigtig godt! Hilsen SØDE Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 00:31

Ha. Jeg kom lige til at læse lidt tilbage i tråden og der fandt jeg dette:

Citat
Fra : ans Dato : 09-11-05 23:14

Jeg har nu svært ved at forstå hvorfor "voksne" brugere på kandu går så meget op i hvor mange stjerner der gives for ens eget "tip".

Det er især de "voksne" mænd, der beklager sig

Franksp, du er ikke den eneste "voksne" mand, der har beklaget sig over for få stjerner i et tip

Jeg har ikke bedømt dit tip, men når jeg ser en brugers navn indgå i et link, så er det 0 stjerner fra mig.

Hvad vil jeg med det????

Jo, læs sidste linie hvor ans skriver: "når jeg ser en brugers navn indgå i et link, så er det 0 stjerner fra mig"

Det kunne være MIT navn eller Frank's.

DER afslører ans sig selv. HUN er totalt ligeglad med indholdet af et tip. HVIS et navn er der, så er det 0 point.

ans er nr. 9 på top-50 listen. Kan et menneske der IKKE vurderer TIP udfra deres indhold, men KUN udfra om et navn er der eller ej virkeligt fortjene JERES RESPEKT?

Det er op til jer. Jeg har for længst mistet respekten for ans.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-05 00:38

nåh

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 00:49

Bent - Hvis du ønsker at vise at du ikke HAR nogen mening, er det nemmeste altså simpelthen at holde sin kæft.

Du ønsker alligevel at give udtryk for din mening!!! Og så gør du det med "nåh"

Synes du selv at det er en SKIDE god bemærkning?.

Bent - For en mand af din støbning, BURDE det kunne........... o.s.v. Tænk dig om. Sig noget eller hold kæft. Hvor svært kan det være???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-05 00:52

nåh, nåh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-05 00:55

Puds brillerne arne punktum jakobsen med k

Lær at læse mellem linierne, det er du ikke så god til.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 00:57

Nu mangler vi bare Holger

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 01:01

ans - hold kæft eller sig noget fornuftigt. Hvor svært kan det være?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-05 01:02

arne punktum jakobsen, det er jo slet ikke dig der har stillet spørgsmålet , men du elsker jo at være i centrum

Lad nu Franksp selv svare på de indlæg, der er kommet i denne tråd.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-11-05 01:29

Ærligt svar:
Dit link lugter af "affiliate" (linkbetaling) program, fordi der indgår personspecifikke oplysninger i linket.
Derudover er grunden måske at mange kun synes noget er godt, hvis det leverer en værdi gratis...
Uden at tænke på om DET er holdbart i længden... men det er naturligvis en helt anden diskussion.

------
Bemærk at man også kan købe (stadig via TDC) hvis man går direkte på DR's sider:
http://dr.dk/netradio/ - Når du f.eks går i "Hør DR Rock", kan du klikke på KØB.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 01:40

OK Frank. Du kender mig som en mand der IKKE slikker røv på nogen. Du spurgte:

Citat
Jeg synes selv det var er SUPER TIPS, og lovligt, sammenlignet med mange andre. Hvis du giver mig et svar, som jeg kan bruge til noget frem-over, vil du modtage mindst 500 point.

Jeg venter spændt på dit svar. Hvis du kommer med et rigtigt godt svar, vil jeg forøge pointene. Jeg har mere end 15.000 og har ikke lyst at være med på KanDu mere.

Fortæl mig, hvorfor du "KUN" gav "de stjerner" du gav. Så vil være meget taknemmelig.

Jamen jeg vil Squ ikke ha' 15.000 point. Men jeg er den eneste der har svaret ærligt på dit spørgsmål. Om du så kan lide svaret eller ej, er jo op til dig. Men du har lovet at være meget taknemmelig.

Læg mærke til at alle de andre der har svaret dig, KUN har været leflerøve, (svarere der KUN svarer for at være høflige).

Undtagen selvf. de enkelte andre. Dem er der heldigvis også altid nogle af. JensT f.eks.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-05 01:55

arne punktum jakobsen med k

Citat
Jamen jeg vil Squ ikke ha' 15.000 point. Men jeg er den eneste der har svaret ærligt på dit spørgsmål. Om du så kan lide svaret eller ej, er jo op til dig. Men du har lovet at være meget taknemmelig.

Citat
Læg mærke til at alle de andre der har svaret dig, KUN har været leflerøve, (svarere der KUN svarer for at være høflige).

Du har det ikke for godt arne punktum jakobsen med k

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 02:27

Hej ans - frk. ævlebævle om ingenting. Hvad kender du til mit forgodthavende??? Nej vel. ans - Lær nu at holde din mund. Det er jo nu næsten 8' md. du vedbliver med at jagte og kommentere mig. Hvad synes du selv du har fået ud af det??? I al den tid har du udelukkende påvist at du er syg i hovedet. Flere og flere Kandu'er har indset at du er dum i nakken og psykisk syg i din forfølgelse af mig. Hvornår går det op for dig at DU er den eneste der stadig synes at det er fedt af forfølge mig kl. 01:55 om natten. Og du gør det alle steder og altid. Uanset om du har en prut forstand på emnet eller ej. ans. Det vil kriminalpolitiet kalde sygelig adfærd. Så lær nu at slappe af og holde din kæft.

Du håber at kunne skade mig og fortælle andre Kandu'er hvor dum o.s.v. jeg er. Men indtil NU er det kun lykkedes dig at vise andre Kandu'er at DU er syg i hovedet. Så ans. for din egen skyld: Giv op!!!! Den står 8-2 til mig. Og vi spiller til 10. Du taber, og det gør ondt. Så giv op, som flere andre har gjort. DU kan ikke vinde din sindsyge krig imod mig.

Så giv op - eller jeg vil elske dig til døde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 06:15

Stinkende ubehagelig og sygeligt selvoptaget som sædvanlig fører dette uhyre AJ sig atter frem.

Jeg vidste ikke at du havde fået halskræft og det undrer mig såre, at du udbasunerer dette meget personlige anliggende på Kandu. Men selvfølgelig kan det medføre lidt sekundær gevinst, hvis det er sandt - ja forresten osse hvis det er usandt - og da du formentlig bevæger dig rundt på 2 ben, og dermed til forveksling minder om den menneskelige race, skal du selvfølgelig have min medfølelse.

Jurist-Frank skal bare fortsætte med at gnaske selvmedlidende tudekiks. Nu har han jo tid nok, og skulle han fise af fra Kandu (igen lool), så er det såmænd ikke det store tab, (hvis det overhovedet bliver opdaget) selv om AJ mener, at der er tale om et "Gl. venskab"....... LOOOL Snakker vi om, at du har terroriseret Kandu i ca. 1 år og 4 mdr.......(469 hæslige dage for Kandu) Tjaeee Gl. venskaber udvikles hurtigt i din verden. Men det er vel en nødvendighed for dig, da de hurtigt ophører.

Usympatisk er du arne, og det blir bare ved og ved og ved......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-05 09:03

Jeg har ikke bedømt den, men havde antagelig givet 0.

Næsten ingen tekst, et link med brugerens navn (det lugter af brugeren scorer et eller andet). Sådan nogen giver jeg normalt 0. Ligeledes er der et bare brugere som jeg konsekvent giver 0 (tips-spam'mere).

Og hvorfor nu flippe ud over de skide point og stjerner. De er 0,00 værd! Oftest kan jeg da se jeg selv modtager nuller - antagelig fra brugere der ikke kan fordrage mig - ikke pga tippets indhold. So is that.

Dagens griner er da vist at AJ ikke kerer sig om point. For ganske nyligt samlede han da fint ind af foræringspoint - så lidt betyder de da vist herr Arne Jakobsen!

Grimt at se dig komme tilbage i gammel form!(ved alle andre havde jeg nok skrevet: "Rart at se dig......")

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-05 09:08

....og lille Arne, nu kommer "styrtdykket" snart for mit vedkommende, når jeg rasler ned af top-ti statistikken (det skrev du jo). Nu overhaler du mig snart, så jeg ryger på en 12. plads. At du styrter op vha "hjælpe- og fuppoint" underminerer bare værdien af poængerne endnu mere.

(....ja Arne jeg ved godt hvor høj du er, det er ikke det jeg hentyder til!)

Over and out herfra.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-05 09:47

Her er et eksempel på et (synes jeg) godt og funktionelt tip. Det er jo indlysende at dette er en god ide. Første anmelder gav den alligevel 0 stjerner. Jeg gav den 5, selvom tre eller fire vel egentlig var på sin plads. http://www.kandu.dk/dk/tip/12770

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-11-05 09:55

He, he, he, he......
Jeg fik lige mulighed for at gi' det tip stjerner....
Hvor mange skal være en dyyyyyb hemlighed.
Jeg har i flere år prøvet at tage mig sammen til at få taget de billeder.
Det strander hele tiden på, at jeg ligesom synes , at jeg skal ha' ryddet op før jeg tager de billeder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-11-05 10:36

Tak til jer alle. Jeg synes det "løber lidt af sporet" med for meget skænderi, men det gør det jo tit.

mvh
Franksp

Go' week-end

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 10-11-05 10:36

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 11:05

Go weekend....... I lige måde Klynke, og hils din gl. ven

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 11:20

Go idé Gambrinus med oprydningen først - og tag det digitale med til venner og bekendte, og Nationalmuseet som har fancy grej.... der kan være meget på en hotmail. Nååååå forresten...... det er vist assurancesvig, hvis man siger at det på billederne er ens eget

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 13-11-05 23:10

Og så forsvandt Arnedrengen ud af tråden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-01-06 11:00

Hvis man checker omtalte tip, kan man se Arne gav det 0. Alligevel postulerer han at han gav den 1 FOR GAMMELT VENSKABS SKYLD. Tak skal du have Arne! Så blev du lige snuppet i en lodret løgn igen igen.

Godt gået lille Arne!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-01-06 12:26

Ikke at jeg nogensinde har været i tvivl, men whoops! ...Et klokkeklart bevis for, at "arnedrengen" er brækfyldt med løgn..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 10:34

Citat
Jeg gav KUN 1 point for gammel venskabs skyld. Jeg burde have givet 0 point.

Og det var 0 * din gamle ven arne.jakobsen gav.

Se selv efter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-01-06 10:36

Skægt ikke???????