/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Technigas på puch 2?
Fra : faxebamsen
Vist : 412 gange
112 point
Dato : 09-11-05 21:51

Jeg har set lidt på en udstødning fra Technigas på www.Portuna.dk . Det er en Twinudstødning. (Den er på forsiden)
Nu står der så bare at den passer til puch P og K, men intet om den passer til puch 2.
Så hvis der er nogen der ved om den passer på en puch 2, eller om man ska modificere ophænget lidt eller en tredie mulighed, så gi venligst lyd fra jer:)

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 10-11-05 13:32

Den udstødning kan du selvfølge godt bruge-den passer jo på cylinderen eventuelt skal du lave nogele nye beslag, men hvorfor dog bruge en sådan twinudstødning.Det er en konstruktiv ændring og dermed ulovligt.Iøvrigt giver den ikke forøget hastighed.Det kan også være at du bliver nødt til at lave nogle nye beslag fordi ophængene ikke sidder rigtigt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-11-05 14:46

Selvfølgelig giver en tunudstødning højere hastighed i forhold til standard. Bare husk at dyse op og skifte fortandhjul til noget større.
Plumben skal være væk inden du laver noget, ellers er det spildt arbejde.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 13-11-05 12:40

Man kan også købe maxi-tun på over 11hk.

Kommentar
Fra : faxebamsen

Dato : 13-11-05 16:21

NoShyGuy... Hvad mener du med at 'dyse op'? Jeg er ikk den helt store motormand, men men r meget interesseret i hvad du mener.
Og fortandhjulet på kæden ikke?

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 13-11-05 17:06

hvis du køre standart og så sætter en tun udstødninng på stiger den 5km/t i fart, men køb et nyt bagtandhjul med fire tænder mindre en standart, det er dog best hvis du også har pillet plumpet ud

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-11-05 19:29

puch du aner vidst ikek ret meget, for det giver rigtig godt hvis du sætter et fortandhjul på som er 2-3 tænder større end standard, piller plumben og sætter tunudstødning på.
med dyse der mener jeg den lille ting som sidder i bunden af karburatoren, som bestemmer hvor meget benzin den skal ha.
se evt.
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
ps, hvis dit topstykke ikke er planet, så gør det, for det giver rigtig godt træk.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 14-11-05 12:44

Hej faxebamsen.
På puch maxi er der kun plads til at geare en tand foran.Du kan da også lige forkorte dit stempel med 5mm(skær 5mm af den kappe der vender op mod kaburatoren).

Kommentar
Fra : faxebamsen

Dato : 16-11-05 17:48

Men hvis jeg nu sætter et fortandhjul på der er større end standartn og et større bagtandhjul, skal jeg så ikke også ha en længere kæde på?
Eller hvordan med det?

Tak for de gode svar ind til videre.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-11-05 19:14

Dit bageste tandhjul skal være mindre og det forreste større.Kæden skal selvfølgelig tilpasses.Ved en gearing får du dårligere optræk men højere topfart.
Der sker først rigtig noget med hastigheden hvis du også følger de øvrige forslag,som er beskrevet før. Men så kan du også komme til at køre rimeligt stærkt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-11-05 19:06

Vidste ikke helt det med tandhjulet, for sådan var det altså ikke på min puch.
Hvis du fjerner noget af stemplet i den ene side, så ska du også gøre det i den anden side, for ikke at få et stempel som vejer for meget i den ene side.
Alternativet er at lave en trekant i stemplet ved indsugningen, bare ikke for stor.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 17-11-05 21:46

Korrekt som Noshygoy skriver -du kan dog optimere ydelsen ved at skære et spor på bredde med indsugningen .Ved et bruge en nedstryger skærer du 4.5mm op på hver side af indsugningen fra bunden af stemplet- derefter et forsigtigt hak imellem disse to spor på krumningen af stemplet og knækker det sidste stykke af.
Derefter sliber du der hvor du har knækket til fladen er helt glat.
Lidt besværligt men effektivt.

Kommentar
Fra : faxebamsen

Dato : 22-11-05 21:07

Nu vil jeg gern vende opmærksomheden tilbage til det første spørgsmål. Det r så med hensyn til udstødningen.
Jeg har tænkt lidt, og er kommet til at tænke på om udstødningen sidder i vejen for kickstarten. For det ser ikke ud som om der er taget højde for kickstarteren. Nogen der kan hjælpe mig? For udstødningen passer jo til puch k og p

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-11-05 19:06

er en plus ikke med uds i samme side som kickstarten ?

Kommentar
Fra : faxebamsen

Dato : 29-11-05 16:52

Det er en puch maxi 2 jeg har. Kickstarteren sidder i højre side og uds. sidder i venstre side.
Men hvis uds. er i vejen for kickstarteren, kan man så ikke bare løbe den igang hver gang?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 03-12-05 01:58

Du kan forbedre din standartudstødning ved at tage lyddæmperen ud, og derefter bore de huller der er i forvejen op med 1,5mm - ikke det midterste, men dem i siden. Her tænker jeg ikke på den bagerste ekstra fløjte - men selve den bobbelformede lyddæmper.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-12-05 09:46

Hvis du kan svejse, så kan du måske ændre på kickstarteren så den går uden om udstødningen?
Til Puch Maxi har jeg altid haft god erfaring med BiTurbo udstødningn.
Bare som alternativ til Technigas potten.
Sidste mulighed er at få fat i en original model udstødning som den er født med.
Den har helt sikkert et større forrør og dermed mere power.