/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Billeder af ældre skibe...
Fra : fluffyclaus
Vist : 5336 gange
250 point
Dato : 09-11-05 20:18

Min far har sejlet i mange år, og er interesseret i billeder af de skibe han har sejlet med gennem årene. Han har så valgt at give mig den nærmest umulige opgave at finde dem.

Citat
For hvis det der internet er så smart som du siger, så burde det da være en smal sag for dig, at finde de par billeder.

det tror jeg nu ikke.... har fundet et bibliotek i Galveston Texas der har billeder af et af skibene, men ikke online. Lidt langt må man sige....

Det jeg søger efter er hjemmesider om ældre passagerskibe og coastere, hvor jeg muligvis kunne finde oplysninger og meget gerne billeder.

Håber der er nogen der kender nogle sådanne...

Skibene jeg leder efter er:

Tunis (DFDS), passager
Kronprins Frederik (DFDS), passager
Bellona (DFDS), passager
England (DFDS), passager
Vorning (åbenrå), coaster
Janne Lindinger (Esbjerg), coaster
Gert Stærke (Ommel/Marstal/Ærø), coaster
Clara Clausen (?), dyretransport

de venligste hilsener, fluffy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-05 20:28
Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 260 point
Dato : 09-11-05 20:33

Hej Fluffy.

På din fars liste kan jeg se at han bl.a. har haft hyre hos DFDS. Jeg ved at DFDS har billeder af ALLE deres skibe, og jeg er sikker på at de også har optegnelser der viser at din far har haft hyre hos dem. En henvendelse til rederiet vil derfor sikkert give resultat. M.h.t. de andre skibe bliver det nok lidt sværere, men hvis han kan bringes til at huske rederiernes navn, vil det absolut hjælpe. DFDS er ikke det eneste rederi der med stolthed gemmer billeder af deres skibe.

Kort sagt: Tag kontakt til rederierne og fortæl at din far har arbejdet for dem. Det vil sikkert give resultat. Hilsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-05 20:42

Lindinger var et rederi hjemhørende i Rødovre Kbh.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-11-05 21:28

Du skal nok til at henvende dig nogle steder.

Se f. eks. om Gert Stærke..Marstal Søfartsmuseum.
http://www.kulturhistorieonline.dk/index.cfm?fuseaction=visSag&sags_id=29318&museum=7&startrow=30

Clara Clausen er der også noget om
http://www.gthcenter.org/collections/photos/special1.htm

http://www.hhpl.on.ca/GreatLakes/Documents/Scanner/07/06/default.asp?ID=c003
Citat
The story started a few years ago when a Montreal native by the name of Brian Erb refloated the 1964-built Danish freighter CLARA CLAUSEN which had been stranded near Les Escoumins on the St. Lawrence

Du kan sikkert finde endnu mere...det hele er ikke samlet et sted.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-11-05 21:34

Jeps... der er noget at gå igang med

Fandt også selv lidt om Clara Clausen.... puha sikke en historie. Man hører ofte om biljagter. Men en skibsjagt er da lidt ud over det sædvanlige!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-11-05 21:48
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-11-05 21:52

Desværre.. den sank et år inden han blev født...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-11-05 22:11
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-11-05 22:31

her kan du sikkert finde hvad du søger
http://www.larspoulsen.dk/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-11-05 22:34

det fik jeg vist sendt lidt hurtigt, men der er link til alt inden for den maritime verden, bla. en hel masse passagerskibe. der er uanede mængder af billeder, selvom det kan tage lidt tid at finde dem, så er de der godt nok

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-11-05 20:07

Hej fluffyclaus.

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 250 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-11-05 20:15

lad nu manden få tid til at finde det han søger. du skal nok få de point du fortjener, arne, men man har vel ret til at vente med uddelingen til varen er leveret

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-11-05 20:19

Ja da selvf. HVIS han kan finde ud af det og ikke har glemt det!!! Der ER mange der glemmer deres spørgsmål og mindst lige så mange der simpelthen ikke aner hvordan man lukker et spørgsmål. I øvrigt er det da ingenlunde afgjort at jeg skal have point!!!! Hvad i alverden får dig til at tro det????

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 23-11-05 21:44

Hejsa

Jeg er ganske udemærket klar over hvordan man lukker et spørgsmål.....

Jeg har flere følere ude bl.a. har jeg kontaktet DFDS som du foreslog, men har ikke fået respons endnu....

har også kontaktet Marstal søfarts museum som foreslået af Eyvind og jakjoe, og har fået respons og fået at vide at de har noget materiale, men har ikke modtaget noget fra dem endnu....

har fået en masse god respons herfra kandu om ikke andet og hvis jeg ikke snart får noget brugbart materiale fra nogle af de kontaktede steder, må jeg jo nok bare dele lidt flere points ud til de forskellige, men giver den lige en uge mere

De venligste hilsener Fluffy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-11-05 21:51

Hej Fluffy. Det var da rart at høre at vore råd kunne bruges. Du bestemmer selvfølgeligt selv om og hvornår du lukker dit spørgsmål. Fortsat held og lykke med dit projekt.

P.S.: Du må da gerne fortælle om dine fremskridt. Hilsen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-11-05 22:14

http://www.theshipslist.com/ships/descriptions/index.htm
her finder du en masse gamle skibe. Der står en notits om, at skibe som regel skifter navn når det skifter ejer. måske skal du bare kigge på billeder i stedet for at søge på navnet

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-11-05 22:24

http://www.theshipslist.com/ships/lines/danishusco.html#Aalbor3
her finder du beskrivelser af dfds skibene. jeg ved ikke om der findes billeder nogen steder på siden, men der er nye navne du kan søge på.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-11-05 22:30

og hvis i har lyst til at se lidt nyere skibe, finder i dem her
http://www.ship-technology.com/projects/
http://supertankers.topcities.com/id19.htm

Godkendelse af svar
Fra : fluffyclaus

Dato : 13-12-05 12:24

Tak for svaret arne.jakobsen.

Jeg har en tendens til at gøre tingene mere bøvlede end de er... havde ikke engang overvejet at skrive til DFDS, men det betalte sig at gøre det...

Det er desværre det eneste der har kastet noget af sig indtil videre.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : stony40

Dato : 16-01-12 15:32

har selv sejlet med gert stærke i 1980 og søger kokken per markussen , jeg var selv messedreng dengang.