/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dr1 netradio kopi af melodier til Media ~
Fra : lanther1
Vist : 1054 gange
100 point
Dato : 09-11-05 17:50

Hvordan kan jeg gemme melodier fra netradio som DR1 Rock ??
Jeg har ikke fundet en løsning på dette

Kommentar
Fra : gril

Dato : 09-11-05 18:22

når jeg skal optage noget fra dr1 net radio så bruger jeg et program som heder Advanced MP3/WMA Recorder

du kan hente den her--> http://www.xaudiotools.com/download/setup_amwr.exe

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 19:31

Du kan bruge din Medie Player, ingen grund til unødige programmer.
Du åbner bar første faneblad i Player, går til indsæt URL, der indsætter du den side, du vil lytte/optage på.
Husk, det ikke er alle radiostationer, du kan/må optage.
Når du har fundet et godt nummer, åbner du bare Movie Maker, der kan du redigere lyden, gemme det du vil beholde.
Ingen grund til unødige programmer, da de alle stort set virker ens.

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 10-11-05 17:30

Grill - Jeg har hentet program, men løser ikke noget.
Jeg skal specifik hente eks. fra DR1.dk desktop digitale musikfiler som skal kopieres ned på harddisken.
Det kan jeg ikke se den kan gøre !!

Sofus - Media Player, ja URL ?? men stien er ikke nem at finde på DR1 desktop hvor jeg kan afspille forskellige digitale afdelinger, som for eksempel dansktop - rock eller country musik
DR desktop downloudes til skrivebord og man kan så selv vælge musik hele dagen..

Hvad gør jeg så..

Når lyd kan komme ud i højtaler, kunne man sende lyden videre i et musikanlæg eller bare tilbage i et ekstra lydkort ??
hvis det kan lade sig gøre, men det var nemmest med media player

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 17:46

Hvis ikke du kan bruge URL/stien, den der begynder med HTTP//: der står på adresselinien, har du sikkert ikke ret til at kopiere.
Har du prøvet, de stationer, der er i media players, mediacenter, prøv det.
der burde du kunne optage fra !!!?
Alle andre programmer gør stort set det sammme, du skal selv lægge stien ind.
Og klikke, når du vil optage.
Kan oploade et lille gratis program til dig, men funktionen, er den samme som Player.
Men først om en lille tines tid, da jeg er ved at over andet data.
Og et godt råd, lad være med at åbne filer der hedder EXE, før du har scannet dem.

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 12-11-05 17:02

Kan ikke få DR1 ind i media player og kan altså ikke bruge denne til opgaven.
Når en lyd kommer ind i pc via netradio, må man da via højtalerudgang kunne optage denne lyd.
Spørgsmålet er så, hvordan kommer lyden tilbage i media player via denne lyd eller et andet program der for eks. bruges som pc forstærker med lyde ind den ene vej og herefter evt. mixe og derefter gemme lyden på harddisk ??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-11-05 17:49

Har du lydkort, kan du lave stikket fra lydudgang om, så du kan optage det på bånd
Og fra båndet ind på Pc, igen
kann ikke se andre måder

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 12-11-05 18:03

Kan man evt. bruge et lydkort mere ??
Eller kan det give konflikter ??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-11-05 18:07

Tja, det ville jo være smart.
Bare lige at lave en form for loop.
Men tror du ikke det ville give prob.
Ved det ærlig talt ikke, men skulle næsten efterprøves.

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 12-11-05 18:10

Jeg søger videre efter eller prøver denne model !!

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 12-11-05 18:55

Hej igen..
Jeg ledte og ledte og har fundet noget andre og jeg selv kan bruge.
Den så og siger tapper fra lydkortet og kan hentes hjem fra denne adresse
http://www.abmedia.dk/video/audio.htm
Prøver på mandag om det virker som jeg vil have det og melder tilbage..

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 13-12-05 07:57

Nå, den virker ej heller..er man så fortabt her i elektronikkens verden ??
Kan man måske have 2 lydkort på PC og så optage lyde fra det andet??
Hvordan optager man så denne lyd??