/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Billedskift på www-forsiden
Fra : herrikgad
Vist : 2153 gange
200 point
Dato : 09-11-05 09:54

Hvilket script og hvordan er den nøjagtige arbejdsgang - punkt for punkt -, når man ønsker at et billede på forsiden efter f.eks. 5 sek skal skifte til et andet og igen 5 sek. senere til et tredie osv. ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-05 10:17

Hvis du anvender Frontpage (det er jo denne kategori du har sat spg.) så er fremgangsmåden sådan:
Citat
Oprette et reklamebanner
Placer indsætningspunktet på det sted i sidevisning i ruden Normal, du vil oprette et reklamebanner.
Klik på Webkomponent i menuen Indsæt.
Klik på Dynamisk effekt i venstre rude.
Dobbeltklik på Reklamebanner i højre rude.
Klik på Tilføj, og vælg et billede for hvert billede, der skal vises på reklamebanneret.
Du kan se de billeder, du har tilføjet, og den rækkefølge billederne bliver vist i, på listen i boksen Billeder, der skal vises.
Marker billedets URL-adresse på listen, og klik derefter på Flyt op eller Flyt ned for at ændre rækkefølgen.
Marker den effekt, der skal anvendes mellem billederne, i boksen Overgangseffekt.
Skriv en URL-adresse i boksen Hyperlink til for at oprette et hyperlink fra reklamebanneret, eller klik på Gennemse for at finde destinationssiden eller filen til hyperlinket.
Bemærk! De billeder, du bruger til at oprette et enkelt banner, peger alle på den samme URL-adresse. Gentag trin 1 til 8 for at indsætte et andet reklamebanner, hvis nogen af billederne skal pege på en anden URL-adresse.

ovenstående er hentet fra hjælp menuen i en FP 2002

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 09-11-05 10:26

1. Du har din html forside.
2. Her indsætter du et javascript eller en javaapplet mellem dine bodytags, sædvanligvis hvor billederne skal være.
3. du oploader din side sammen med billeder og evt applet.

Her er et eksempel på en javaapplet som slideshow http://www.viewsource.dk/cat.asp?ident=applets&page=3&catID=3 den hedder javaslide og den tilpasses så til den størrelse billeder man vil bruge.

Her har du så et eksempel i DHTML-script http://www.viewsource.dk/cat.asp?ident=dhtml&catID=2 du skal se på den der hedder Fadingslideshow.

Her er så et eksempel i javascript http://www.viewsource.dk/cat.asp?ident=js&page=2&catID=2 Imagecycler som også skal tilpasses i størrelse i forhold til ens egne billeder og skifter hvert 5 sek.

Herudover er der sikkert mange andre slideshow http://www.viewsource.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 14:40

Du kan hente en prøve version her, den kan lave hvad du har behov for.

http://www.amarasoftware.com/flash-slide-show.htm

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-11-05 17:20

Nu har jeg tilrettet Imagecycler som du kan se her http://bentjuul.bsjh.dk/slide_javascript/ og lagt 8 billeder ind - nederst på siden kan du hente en zip-fil med det hele og jeg har lagt lidt ekstra kommentarer ind i scriptet der skulle gøre det forståligt. (håber jeg)

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-05 17:42

Hvis der er tale om FronytPage, som kategorien antyder er det ikke så lidt nemmere, at bruge det indbyggede reklamebanner der gør det samme da det bare er et javascript som er indbygget i programmet.
Der kan det se så'n ud http://www.bjarne-d.dk/test/

Godkendelse af svar
Fra : herrikgad

Dato : 09-11-05 21:48

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-05 21:51

Nå åbenbart forkert kategori!