/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
popup reklamer ved bestemt hjemmeside.
Fra : karstenhou
Vist : 496 gange
200 point
Dato : 08-11-05 23:31

Jeg er tit på en hjemmeside fra sportsklubben. Ligemeget om jeg er hjemme eller på arbejde popper der de samme reklamer op via ilead. Kan der være noget på hjemmesiden, der starter sådan noget, når jeg går ind på den.
Kan jeg bevise at det kommer derfra?

Hilsen KH

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 08-11-05 23:37

Det er meget muligt.. Det ligger i scriptet på siden.. Bare højreklik på siden og tryk vis kilde.. Så kan du finde scriptet der.!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-11-05 23:48

Jeg tror du har været inde og bruge PCHealth, som ikke er en af de bedste børn.

http://forums.spywareinfo.com/lofiversion/index.php/t56812.html
Denne side forklarer at du skal:
Please read this article and follow the protocol.
http://forums.spywareinfo.com/http://forums.spywareinfo.com/index.php?showtopic=23382
Please do not post in this log again.

REMOVAL INSTRUCTIONS.

Print this topic it will make it easier for you to follow the instructions and complete all of the necessary steps.

No much in your log to indicate an infection. Fix these items.

Close all Windows and Browsers, run HijackThis and fix

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\System\panels\blank.htm
O2 - BHO: (no name) - {FDD3B846-8D59-4ffb-8758-209B6AD74ACC} - (no file)

Reboot normally to reset the registry.

Download CWShredder.exe CoolWebSearch removal tool from this site.
http://www.intermute.com/

Place the download file in it's own folder. Just install the program. Do not run it just yet.

Make sure all browsers and all Windows Explorer windows are closed.
Run the application and be sure to click on the "Fix" button.
When the scan is completed and all files removed, close it.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 00:22

Du kan gemme, eller åbne scriptet, som foreslået.
Men du kan, sikkert ikke se hvem, der ligger popupen/ op.
Så skal du have en tracker, der viser dig, hvem/hvis IP, der har sendt din popup.
Og gå videre derfra.
Kunne være fint, hvis du havde siden navn, så vi andre, kunne se med.
Tror "molokyle" og andre, havde den oppe for et par dage siden.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-11-05 07:28

pallebhansen -> Hvorfor skal karstenhou bruge cwshredder???

cwshredder skal kun bruges til en CWS infektion og det tror jeg ikke meget på at karstenhou har..

Jeg tror mere på ewido..

Hent denne scanner:
Ewido kan du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).
Genstart i fejlsikret tilstand. Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange. Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og kopier den report herind..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-11-05 10:06

Du har nok ret arlet, du bør vide det, da du jo klarer manges problemer i spywarefri, men jeg citerede bare fra linket, og det hjalp åbenbar spørgeren.
Men nu vi er ved det, er der noget om at PCHealth er forbundet med spy, for jeg mindes at jeg fik noget sådant fra dem?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 09-11-05 10:33

Hej.

Jeg har installeret en gratis tæller, som netop er blevet opdateret til nyt design og åbenbart funktionalitet, for nu smider den en popreklame når folk besøger siden.

Tælleren er fra http://www.webstats4u.com.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-11-05 12:00

pallebhansen -> Det er ikke meget jeg er på spywarefri, jeg har rigeligt at se til må min egen side www.arlet.dk, så der er ikke meget tid til andre forums*S*

PCHealth er jeg ikke helt klar over om den indeholder spy, men vil prøve at finde ud af det..

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 10-11-05 23:13

Hej
Jeg kørte ewido som beskrevet men fik ikke noget report .... eller jeg overså det.... nu har jeg en karantæneliste.

- men der det muligt at lægge en link til en reklameside når den åbnes og kan den findes i html koden?

Karsten