/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
aktivering af xp
Fra : oscardino
Vist : 810 gange
140 point
Dato : 08-11-05 22:58

Hejsa alle
Da jeg købte min pc, var det med xp home. Dog fulgte der en xp cd med.
Efter jeg har været nød til at formatere mit drev, læste jeg Xp ind igen uden problemer.
Troede jeg. Problemet er at jeg ikke kan aktivere xp (30 dg,tilbage) når jeg skriver mit password ind, kommer der bare en meddeles om at coden er forkert. Har prøvet at ringe til Microsoft, der mener jeg bliver nød til at køb en ny licens.
Hvilket ikke kan passe da det er på samme harddisk som tidligere.
Såå det store spørgsmål er hvordan jeg aktiverer min xp home. Har nyligt talt med M-soft igen uden held, de mener jeg har skiftet harddisk, Hvilket jeg ikke har ! Hjælp 12 dg, tilbage til at aktivere.

MVH Oscardino

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-11-05 23:05
Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-11-05 23:08

hejsa
er ikke lige helt med....
der skal ikke bruges nogen password for at aktivere XP !!!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-11-05 23:09

Den her giver også indblik i mulighederne.
http://www.eksperten.dk/spm/176170

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 08-11-05 23:18

Hejsa dk
Når man indstalere en ny xp er der aldrig problemer, men her virker det som om jeg har brugt en anden xp cd, og så er der en
aktiverings periode på 30 dg. Når det så popper op med antal dg. tilbage skal man skrive sin xp serie nr. ind hvilket er helt normalt. Mit problem er at M-Soft ikke vil godtage mit xp serie nr. Selv om det er den samme xp cd der filgte med min pc.

MVH Oscardino

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 08-11-05 23:26

Hejsa jeanette18
Interesant link men der hvor det virkeligt kan hjælpe mig, er følgende link
http://www.mike-tech.com/article88.htm spæret af Spyblaster.
Så åbentbar er siden ikke "ren"

MVH Oscardino

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-11-05 23:36

oki
har du prøvet at "aktivere" pr. telefon ?? (eller er det du gør) vælges når der spørges om hvordan du vil aktivere
hvis det ikke kommer frem tager du dit netværks stik ud imens.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 08-11-05 23:44

Kære dk
Læs første indlæg ! M-Soft er ingen hjælp.

MVH Oscardino

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-11-05 23:55

okay, når de ikke vil give en ny aktiverings kode her så, er der ikke meget at gøre...........
plejer ellers ikke at være noget problem.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 00:50

oscardino....Pjat med dig.
Har du en lovlig udgave af en XP, så har MS INTET AT HÆNGE DIG UD FOR.
Selv lille mig, kan få op til 20 koder/aktiveringskoder, fra dem på en dag.
Problemet, må nærmere være, din udgave af XP HOME, er den original.
Nogle kan ikke køres på andre maskiner.
Du har NU OMDAGE LOV TIL AT SÆLGE/KØBE/INSTALLERE, din gamle Xp på andre maskiner.
Uden MS blander sig i det...
Har det fra MS DK, PR TLF.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-11-05 12:44

prøv dette her,det skulle virke:How to fix "Service Pack 1 Setup Error The product key used to install Windows is invalid..."

Log in as the local Administrator
Click Start > Run > and type in Regedit
Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\wpaevents
Double-click OOBETimer
Remove the 'ca' part from the value. (Changing or deleting any of the binary values will accomplish the same effect)
Click OK and close regedit
Click Start > Run and type in: "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a"
Choose the 2nd option (phone activation)
Click Change Product Key (at the bottom)
Enter your valid Corporate Product Key:
   Generate one yourself with xpkey.exe (also found this p2p share)
   or use
   FH4HD-4JVJP-6G4GD-WWBGD-89JVH (then again, m$ might include this one in sp2 if you all    start using it... )
Press Update and close the window
Restart your computer
Verify the change

After the workstation restarts, click Start > Run
Type in: "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a"
Make sure the dialog box says 'your copy of windows is already activated'

Now start the service pack again, worx fine.