/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD-RW
Fra : Mosebaek
Vist : 495 gange
200 point
Dato : 08-11-05 19:42

Hej derude.Jeg vil gerne ha`en lektion i CD-RW. (Som jeg mener kan redigeres efter brænding).
Hvad er bedst af følgende (Fordele & ulemper): cd-rw med 2-4x speed. Samme med high speed 8-12x speed. Samme med Ultra speed 16-24x speed.
Er der en forklaring på at mine alm.CD`er er på 48x speed.Det er jo en noget højere hastighed end på CD-RW`en.
Hvad er forskellen på CD(-RW) og DVD(+R). I min tankegang er DVD jo noget man køber med film på.
Jeg synes i det hele taget det er noget af en jungle at bevæge sig i.(Men jeg er også lidt ormstukken,årg. 1942).
Jeg vil være taknemlig for en god forklaring.
VH,Mosebaek.

NB. hvis ikke jeg får besvaret i aften,er det på grund af problemer med at komme igennem til Kandu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 20:04

CD RW = read write = læse skrive (genskrive)
DVD - eller + er i dag næsten ligemeget da de nye DVD / CD brædere kan brænde det hele.
Og de nye hedder DVD -+R dubbellayer som også brænder CD / RW
Sådan ca.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 08-11-05 20:20

skrivehastighed: meget firkantet fortalt er lav hastighed = større sikkerhed for korrekt brænding
og din brænder har nogle specifikationer for max.skrivehastighed.
De tal som står på din brænder (f.eks. 40x12x48x) er tallene for Skrive- x Genskrive- x Læsehastighed og det er en gylden regel at man ikke skal benytte skiver fil brænding med større mulig skrivehastighed end brænderen kan klare, da det kan forårsage fejlbrændinger (har være ude for det flere gange)

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 08-11-05 20:47

www.abmedia.dk/video/dvdinfo.htm
Her kan du finde en masse om DVD og meget mere

http://pub.uvm.dk/2000/hvad_venter/4.htm
Her er lidt om alt og lidt til

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-11-05 07:48

Tak for svaret hcma.