/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hår-creme fra afroshop??!!
Fra : mans
Vist : 5588 gange
100 point
Dato : 08-11-05 18:47

Jeg har krøllet hår og vil gerne have det glattet ud. Jeg har hørt at man kan købe en slags hår-creme (i bla. en afroshop), der kan glatte håret ud.... Er der nogen der har nogen erfaringer med dette??? eller ved hvor man kan købe sådan noget henne???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-05 19:24

http://www.indiavisitinformation.com/indian-fashion/straightening-curl-hair.shtml

fik lige det her link fra min øresnegl - men jeg er velsignet med en datter der er absolut krøltop som en trold - lol - og ligemeget hvad så er det kun glatjern der dur - hvis det ikke lige er for fugtigt i luften.

Accepteret svar
Fra : vixen

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-05 22:25

Ja det hedder Relaxer og man skal bruge det ca hver 4 til 6 eller 8 uge (ca 75 pr gang for produktet). Hvis du har meget tykt hår kan du prøve det, men du skal 100% få en professionel til at gøre det (Bemærk at det ikke altid er professionelle i de forskellige Afroshops), det er ikke noget man selv kan stå og putte i håret, man skal virkelig vide hvad man gør. Jeg kan ikke anbefale produktet da det MEGET tit får håret til at falde af, især hvis man ikke har prøvet det før, eller hvis man har tyndt nordisk hår eller hvis manikke passer det på den rigtige måde bagefter behandlingen (håret bliver MEGET tørt.
Alt i alt så vil jeg ikke anbefale det, men har samtidigt selv brugt det engang.

Bare spørg hvis der er andet du vil vide
Vixen

Godkendelse af svar
Fra : mans

Dato : 10-11-05 20:23

Tak for svaret vixen. Det skal lige siges at jeg har rimelig tykt hår - kommer nede fra syden af!! Jeg har tænkt mig at prøve en mild form for Relaxer første gang, for lige at se hvordan håret reagerer på det - er der nogen mærker/produkter jeg skal holde mig langt fra??
Men hvor kan man ellers finde professionelle til at gøre det for en til en rimelig pris??? Har du ellers nogle gode forslag til hvordan man får glattet håret?? (Ved godt der findes glattejern - men udover det??)

Mans

Kommentar
Fra : mans

Dato : 10-11-05 21:41

Jeg har fundet dette produkt over nettet i en afroshop- "revlon realistic permanent creme relaxer". Har du forstand på om det er et okey produkt eller noget værre noget???

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 11-11-05 02:47

Hi Mans, jeg vil sige at alle relaxere er næsten ens...noget værre giftigt noget altsammen. Men du skal bare være sikker på at det er en "No lye" udgave du køber.
Der findes ingen "rigtige" professionelle i Danmark. Dem der står i afro shoppen er som regel ikke engang uddannet frisører, derfor kan man være meget uheldig hvis man går til en som man ikke kender. Danske frisører kan slet ikke finde ud af det, hvis de da overhovedt kender til metoden!!
Jeg kan godt forstå at du gerne vil prøve det...men, men tænk dig godt om først. hvis du får det lavet, SKAL du lave det en gang om måneden ca og hvis du fortryder og gerne vil stoppe ja så må du klippe dit hår af og begynde at gro det ud igen.
Jeg har selv det jeg kalder et "problem hår", det er derfor jeg har forsøgt mig med Relaxere Men min løsning er dette produkt fra Kiehls i USA: "Heat-Protective Silk-Straightening Cream" fra www.kiehls.com
http://www.kiehls.com/_us/_en/catalog/product.aspx?CatCode=AXE_Hair&TopCat=F2_Stylist_Series&prdcode=578
Du kan ikke bestille direkte fra hjemmesiden men hvis du skriver et brev med din bestilling samt visa nummer sender de gerne produktet til dig. Husk at der kommer porto og told oven i priserne. Her er adressen :
Kiehl’s since 1851
77 Deans Rhode hall road
Monmouth Junction
NJ 08852
USA
Jeg bruger selv dette sammen med et fladjern lige efter at jeg har vasket hår, og det holder en lille uges tid. Det ødelægger slet ikke dit hår, tværtimod så giver det næring. Og dit hår krøller ikke op når det er fugtigt hvis du bruger dette.

Måske kunne du prøve dette før du relaxer dit hår? Det vil jeg anbefale.
Mvh Vixen Håber jeg har svaret på dine spørgsmål?

Kommentar
Fra : mans

Dato : 15-11-05 18:41

Tak for dine gode svar. Det er svært at finde relevante informationer om dette emne, så det er dejligt at du kan hjælpe mig!!

Jeg har besluttet mig for at prøve en relaxer - selv om du har advaret mig føler jeg at jeg er nødt til at give det en chance. Men jeg vil helt sikkert prøve produktet fra Kiehls, hvis relaxeren ikke virker efter hensigten!

Jeg har også læst at man skal pleje sit hår ekstra meget når man "leger" med disse hårprodukter - men er det nok bare at bruge almindelig shampoo og conditioner??

Tak