/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
AEG Tørretumbler 56609 - Drivrem
Fra : kimros1958
Vist : 948 gange
20 point
Dato : 08-11-05 01:05

Jeg har i dag konstateret, at drivremmen i min AEG 56609 tørretumbler er sprunget.

Har bestilt et nyt med posten, idet jeg formoder, at jeg kan klare udskiftningen selv.

Har I nogle erfaringer med denne reparation. Det er svært at finde noget på nettet.

Hvordan får jeg den ny drivrem monteret på drivaksel og omkring tromlen?

Ethvert råd vil blive værdsat.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 08-11-05 01:24

Hej Kimros1958

Hermed en arbejdsplan til udskiftning af rem i din AEG tumbler..
( Som jeg skrev til dig tidligere på mail - Jeg vil gerne guide dig hvis ikke du havde andre løsninger... )

1. Afbryd maskinen fra El-nettet
2. Sæt maskinen ud midt på gulvet ( således du kan komme rundt omkring den )
3. Afmonter begge sideplader
4. Løsne bagplade for oven i maskinen i begge sider
( Således at bagpladen kan "vippes ud" fra tromlen - og en ny rem kan passere ned i mellem... )
5. Afmontere dæksel over blæserkasse
6. Afmontere blæserhjul ( Med forsigtighed... - kan let knække på akslen )
7. Monter nu ny rem ind over motorakslen - og op omkring tromlen
8. Samling ag maskinen i modsat rækkefølge...

Er du i tvivl ? - Spørg blot !

Mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : kimros1958

Dato : 08-11-05 01:37

Hej Ole.

Tak for hurtigt svar også på min mail.

Jeg har endnu ikke prøvat at løsne bagpladen, som du beskriver. Men sidder tromlen ikke fast på bagpladen. Ser umiddelbart ud til det.

Jeg kigger nærmere på det i morgen. Vil gerne benytte dit tilbud om at vende tilbage, hvis det driller.

KIM

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 08-11-05 06:07

Har lige været inde på www.hvidevaredele.dk
Det er ret imponerende. Det er lige før, jeg glæder mig til min gamle Miele opvaskemaskine går i stykker.
Adressen er lagt i "Foretrukne"
Anders

Kommentar
Fra : kimros1958

Dato : 08-11-05 12:51

Hej Ole.

Tak for dit super hurtige svar.

Jeg fulgte din anvisning.

Alt lykkedes til punkt og prikke. Og maskinen kører nu barer derudad igen.

Tusinde tak.

KIM