/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad så - Natmaden
Fra : hansen9
Vist : 577 gange
500 point
Dato : 06-11-05 22:00

Jeg blev meget duperet over dine billeder fra Albertslund Rådhus. Jeg er ikke særlig erfaren i digital foto, og slet ikke i natbilleder. Men prøvede dog et forsøg med et blik over Nyhavn. Hvad synes du?
http://kortlink.dk/26f4

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:16

Dit link virker ikke

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:21

Hmm, virker da fint når jeg klikker på det.......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-11-05 22:25

hansen9

Dine billeder kommer ikke i det link, men derimod kun en reklame for FK.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:27

Når jeg klikke på dit link får jeg denne side frem og kan ikke komme videre

http://www.fotokritik.dk/pics/195091

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:27

klikke = klikker

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:28

Går det så bedre med denne:
http://www.fotokritik.dk/pics/195091

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:29

nej

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:31

Hvis I kører musen ind på billedet kommer der en orange kuvert i bunden. Klik på den......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:36

Nu har jeg været "inde" på fotokritik, der er "natbilleder" af Nyhavn, er det dine billeder?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:39

Ans> hvis de er taget igår aftes - så ja.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-11-05 22:41

Æv, jeg kan ikke finde det billede

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:42

Det billede, der hedder Nyhavn går tilbage til http://www.fotokritik.dk/pics/195091

de andre billeder kan jeg godt se.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:42

Hmm, hvad pokker går galt.....

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:43

ans> Jeg får det da når jeg klikker på dit link....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-11-05 22:44

Nemlig Ans..Det samme sker hér..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-11-05 22:45

Du tager pis på os Hansen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:47

Hmm, hvad med http://kortlink.dk/26f9

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:48

creamy hvis du søger på http://www.fotokritik.dk/

i venstre side er der et søgefeldt/titel, der der taster du nyhavn, så får du næsten alle billeder

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:56
Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 22:58

Dit kortlink fungerer, men det vises ikke på "fotokritik"
Når jeg skriver fotokritik, så er det fra hovedsiden. Taster jeg der Nyhavn kan jeg se nat billeder fra Nyhavn, men ikke det billede, du henviser til i dit kortlink.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 22:59

Og ans> Hvis du så klikker på fotografens navn - så får du alle billeder (4)

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 23:01

Ans> mit kortlink fungerer men vises ikke på fotokritik? Den er jeg ikke sikker på jeg forstod.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 23:02

Nu har jeg prøvet fotokritik igen, der vises kun 3 af dine billeder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-11-05 23:04

Ok, tak Hr. Hansen

Må man give kritik Nu?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 23:04

Du har ret i at der vises 4 billeder, men klikker jeg på det ene /første billede går det tilbage til forsiden.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 23:05

Ans> hæhæ, ja fordi det ene ikke indeholder ordet Nyhavn. Det viser den Noratlantiske Brygge. Hvis du tager et af billederne og klikker på det, står fotografens navn nedenunder. Hvis du klikker på navnet får du alle 4 billeder.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 23:09

Creamy> kom med alt det kritik du vil. Det skal forøvrigt være velkommen.
Men det hele gik ud på at drille Natmaden, og de links plejer jo at gå godt for ham.
Så hvem fik fod på hvem.....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-11-05 23:11

Man kan vælge at se '100 nyeste' der er billederne fra Nyhavn, der er 4 stk. men der har bevæget sig et billede af en råge ind imellem.

I øvrigt nogle, efter min mening, rigtig gode og stemningsfyldte billeder.

Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 23:11

Ha ha og ha ha.

Hvis jeg klikker på dit første billede, der hedder "Nyhavn" kommer jeg tilbage til denne side http://www.fotokritik.dk/pics/195091

jeg kan godt se de 3 andre billeder, når jeg klikker på dem.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 23:14

vil.du> Dorthe i betragtning af at jeg er nybegynder, så varmer dine ord

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-11-05 23:27

Jeg vil skam også gerne 'varme dig' Hansen men har desværre ikke en dyt
forstand på billedeteknik.

Håber det varmer lidt, at selvom jeg ikke føler mig er kompetent til at vurdere dine billeder, så synes jeg rigtig godt om dem! ..Fortsæt endelig med denne hobby!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 23:32

Creamy> billedteknisk er de ikke nogle vidundere, jeg ved en del om teorien - noget andet er praktik. Men det er vel i bund og grund øjet der ser der bestemmer.
Men det er utroligt sødt af jer at bruge tid på at snakke billeer her på kandu - nu var det jo egentlig bare en dril til natmaden som sikkert sover

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 23:32

hansen9

Jeg kritiserer ikke dine billeder, men jeg kan kun få 3 af dine 4 billeder frem.
Det første "Nyhavn" når jeg klikker på det får jeg "forsiden" af fotokritik at se.

Jeg vil da håbe, at natmaden snart vågner så kan gi' dig en bedømmelse.

Dine billeder er ok

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-11-05 23:34

Ans> du har jo et link til alle 4 billder tidligere i tråden og de virker........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 23:35

Der manglede lige en "han"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 23:46

Ja, der er et link til 4 billeder i denne tråd, men der må være sket en fejl i fotokritik. Der kan jeg godt se at du har 4 billeder, men det er kun de 3 der kan komme frem.

Nå men godt, jeg ville blot gøre dig opmærksom på fejlen i fotokritik.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-05 11:04

Spørg Keldd - han ved hvordan man styrer links til fotokritik.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 500 point
Dato : 07-11-05 14:42

frk hansen jeg tog billeder af hedemarken fra kl 4 i nat.
men sørgeligt nok, så e jeg til begravelse nu.

men du skal lige ud og udnytte at jeg er indisponibel lige nu, for du må da lige op på 500påænger, inden at du får lov til at se dem,,,,,,

Alle andre må se dem gratis, bare at de osse lige smider 500påænger.

Begravelsen kalder, såååe........
vender tilbage...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-11-05 16:03

hansen9:
For at lave et kortlink til et billede på FK:
Hold curseren på billedet, det rigtige nr. og link kan du så se forneden til venstre, og det er det, du skal lave om til et kortlink.
En anden ting:
I stedet for at lægge 4 billeder ind hver for sig, lægger du eet ind, og de tre andre som ekstrabilleder.
Under "egne billeder" hvor du ser dem du har uploadet, vil der til venstre stå, med små bogstaver "ekstrabillede",
tryk på det, så kan du uploade op til 5 billeder, til hvert hovedbillede.
Du har fundet ud af, det ikke må fylde mere end 150KB, du skal så heller ikke lave det større end 800x800 pixels,
Så kan du se det lidt større, når der trykkes på billedet.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-11-05 16:57

Hej Keldd

Tusind tak for din anvisning. Lige omkring kortlink, så var det faktisk sådan jeg gjorde. De virkede også fint når jeg klikkede på dem, men ikke når Ans gjorde det.
Den med ekstrabillederne var jeg meget i tvivl om, hvor vidt de talte med i de 5, det står faktisk ikke forklaret. Men så blev jeg så meget klogere. Så er det klart at de 4 billeder skulle have ligget sammen.

Natmaden> 500 poænger for et billede af Hedemarken - er der ikke rabat til beboere Det var altså dig der generede med alle de projektører i nat...........

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 05:28

Okay ! Lettere forsinket http://net2620.dk/mens_du_sov
Du får dem for free

Jeg bli'r squ fattig af det her

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-11-05 12:14

Hold da helt op man. Det er rigtig godt gået

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 13:20

Ja, og så til den pris

De originale er lige over dobbelt så store, men de fylder rigeligt meget (~2mb/stk) i den størrelse.
Måske at jeg skulle sælge dem stykvis .... hvem byder ??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 13:21

Så nu er det for sent

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-11-05 15:53

Citat
Tusind tak for din anvisning. Lige omkring kortlink, så var det faktisk sådan jeg gjorde. De virkede også fint når jeg klikkede på dem, men ikke når Ans gjorde det.

Dova og undertegnet kan nu heller ikke få dit kortlink frem. Bare lige en sidebemærkning, så du ikke går rundt og tror, at Ans er "dåååm"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 16:08

Men de er korte, de link

Jeg har heller ikke kunne bruge dem til nå'et [hør]

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 16:36

Natmaden:
Hvis man har noget på FK, man vil blære sig med (øh, det har jeg nogengange), er det bedst at lave det

om, til et kortlink.

Fordi, det ordinære link, for det meste vil knække, når det bliver kopieret.

Så skal det kopièeres een gang til, og så lægges op i adresselinien. En del kanduer, har ikke erfaring,

eller viden til at lave den operation, derfor kortlink, som Hr. Eyvind Emesen, i sin tid, lærte mig at

bruge. (så, bare han ikke får storhedsvanvid, det er vi en del, der har på Kandu efterhånden)

Men Natmaden, du behersker den teknik, med at kunne lægge et enkelt billede ind, på en hvid baggrund.

Jeg har brug for det nogengange, så jeg slipper for at lægge det ind på min hjemmeside først.

Hvad, hvordan, og alt det der gør man, og kan baggrunden være andet end hvid????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 16:56

Jammen jeg får da ikke storhedsvanvid - selvom der altid er grundlag for det.
Ganske vist viser jeg ikke så flotte billeder som Keldd og Natmaden med flere
- men det er mest fordi jeg ikke gider oploade dem.
..............egentlig skulle det, og med rette ha' været en smiley med næsen i sky.
Desværre kan jeg ikke bruger betegnelsen Hr. foran Eyvind da jeg ikke endgang er herre i eget hus og nok heller ikke bliver det. [hør]

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 17:22

Jamen frk. emesen dog

Keldd den hvide baggund opstår, fordi der ingenting er (tomt) og nej så kan baggrunden ikke ændres,
mest bliver det sådan, pga. dovenskab, gider ikke lige at lave noget html til billedet, og giver så den direkte adresse til billedet.
webbyen er lidt speciel med deres billeder, men man kan da godt. http://keldd.webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=4902129
Men dette link knækker nok i kandu pga. enten ? eller =

Du burde købe dig et lille hotelværelse, på nettet og derved selv bestemme hvad der skal laves og hvordan.
Eget domæne og eget postkontor 3-500mb plads koster ca. 200kr./år.
Og ca.350-400kr. i oprettelse. ink. første års. udgift.

Var det det du mente keldd ellers må du lige uddybe det.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 17:44

Natmaden:
Den er god nok, jeg vil finde ud af hvordan jeg skriver den direkte adresse, som du har gjort ovenover.
Nej, det knækkede ikke, linket. Hvor kan jeg læse mig til det? Evt. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 18:42

Kortlinksanvisning:
først findes den side som skal linkes til:
marker det der står i adresselinien > ctrl+c
også hen til kortlink
http://kortlink.dk/
gå ind og stå i ruden
ctrl+v
tryk på "lav et kortlink"
og du har dette kortlink.dk/26n6 som du ikke skal bruge
men ved siden af er der et lille H som du skal trykke på
nu ligger det i udklipsholderen og kan bruges sådan:
stå der hvor det skal bruges
ctrl+v
Her er så det kortlink til en flot motorcykel.
http://kortlink.dk/26n6

Det er Keldd's motorcykel, men det vides ikke hvem der har pudset den.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 18:45

Natmaden:
Jeg lavede den lige om til et kortlink: http://kortlink.dk/26n8

Det jeg har brug for, er at kunne tage et billede fra en mappe, og så kunne lave et direkte link til det.

Jeg kan jo så selv lave det så stort, at det fylder hele skærmen. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 18:48

Natmaden, kom ud og leg.
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 18:58

Kortlink eller ej.

Når jeg søger på "fotokritik" + Nyhavn, så kan jeg i oversigten se de små billeder fra hansen9, der er 4 billeder.

Så søger jeg på profilen. Der er så igen 4 billeder, men det "øverste" kan ikke vises i fuld størrelse, men viser forsiden af fotokritik.

Hvem er det så lige der er "dååååmmmm"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 18:58

Keldd - hvis du laver din egen server (der er lidt fodarbejde) så kan du bestemme hvad der skal være på en hjemmeside.
Du behøver ikke noget domæne men bare skrive IP-adressen
>> http://80.197.191.119/<<
som er det samme som
www.hirsenet.dk

på en server kan du også lave ftp = download hvis nogen skal hente alle dine billeder.

En server bør køre på sin egen lille com et. 133 MhZ 200 Mb ram og programmet SME/linux gratis server.
den behøver kun at tændes når du skal bruge funktionen, og den er selvstartende kår den først er "kørt" ind.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 19:34

Eyvind:
Jeg mangler lidt viden, for at forstå hvad du skriver. Nej jeg bruger bare min hjemmeside,

eller FK, nå jeg skal vise nogen billeder. Men tak alligevel.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 19:38

ans:
FK, kan have nogen problemer, med ikke medlemmer,

prøv og melde dig til, så skulle der ikke være fejl af den slags du nævner.

Jeg kan se dem alle. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 19:38

Fotoeksperterne får fred og ro

Ja, jeg fjerner lige fluebenet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 19:43

ans:
Næh, du bliver her.
Hisen Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 19:46

Det er der ingen der er Ans.
Men nogen er bare mere heldig end andre.
Du skulle bare vide hvad vores viden har kostet af ødelagte comp.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 19:48

Nå nå, Keldd så nåede jeg så ikke at fjerne fluebebet.

Når jeg ser på billeder fra FK kan jeg se dine billeder, tror jeg

Når jeg skal se hansens 4 billeder er det kun de 3 der kan vises i større størrelse.

Jeg tror ikke det har noget med medlemsskab at gøre på FK, du har tidligere i denne tråd "forklaret" hansen hvordan det skulle gøres. Du skrev også hvilken "fejl" han havde gjort.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 19:58

Eyvind, jeg har lige fået en ny comp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 20:05

- havde du rodet for meget med den gamle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 20:12

CPU'en blev for varm, så det meste er udskiftet. Mangt og meget er væk

Undskyld hansen, det har ikke noget med din tråd at gøre, men det er i smalltalk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 20:21

ans:
Det kan også være det jeg fik rodet en forklaring sammen på første gang ja.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 20:22

Ans
Du kan hente det meste i den gamle HD med en USB HD holder.
Hansen9 - du smider bare gæsterne ud når du er træt af os.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 20:26

Ans:
Vil du med til fotomessen på fredag???
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 20:31

Ja - og alle som læser med på denne tråd er da velkommen til at komme og se Keldd trykke på alle fotografiappatets mange knapper.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 20:36

Ha ha ha ha ha

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-05 20:46

Ja du skal da Ans , nu har vi snart delt vand i lang tid, så det må være på tide at sløret løftes
Og Hansen9 du skal da vel også med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 20:53

natmaden

Jeg skal til fødselsdag den dag. Ikke bare 1 fødselsdag, men 2, så det kommer til at knibe med tiden.

Det bliver da rart at få lidt frisk luft

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 20:56

Og Ans - her er så Natmaden i egen person.
http://kortlink.dk/26nt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 21:16

Er natmaden ansat i Undervisningsministeriet?

Kunne han så ikke lige undervise molo i at rengøre akvariet

Eyvind, jeg mistede alt. Har stadig den samme HD, men der er ikke meget at hente.
Selv gmail gik i udu, men den tror jeg nu nok, kan kommme igang igen.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-11-05 21:39

Ans> du er velkommen. Det er jo smalltalk, og så hyggeligt at jeg ikke nænner at lukke den. Jeg skal jo også finde ud af at fordele nogen poænger, og hvem har ikke fortjent?

Natmaden> Fotomesse, nej desværre, jeg har nattevagt. Ikke sikkert jeg tager billeder, du har jo ikke kommenteret de andre kummerlige jeg tog. Men tro mig, jeg havde ellers glædet mig til den fortomesse.
Har du egentlig læst mine anmeldelser af bøger om digital foto på http://www.bookworm.dk ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 21:39

Stakkels dig Ans
Men er du nu sikker på at der ikke stadig ligger noget af det du savner.
Ved alm. formatering er det "kun" tabellerne som lukkes - der kan godt ligge noget alligevel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 21:49

Hansen9
set i Internet Explorer 5 på 19" 800x600
Dette se ud til at brede sig ind over kunstneren martin
Forsiden
Nyhedsbrev
Anmeldelser
Artikler
Konkurrencer
Nyheder
Om bookworm

Og Hr. Andersen breder sig også
Så det er nok din tabel som lægger sig ind over til højre.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-05 21:51

Eyvind, kan du ikke lade være at tale sort, ret iriterende
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 21:56

ok der refereres til dette link
http://www.bookworm.dk ?
fra Hansen9 lidt oppe i tråden.

Det er ikke med vilje når min tale er sort.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-11-05 22:06

Eyvind> Det erikke min side, jeg er kun anmelder. Men jeg kan nu ikke genskabe de problemer du påpeger. Jeg kører så også i 1024, jeg har jo ikke råd til at svine med skærmen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 22:13

Jeg har lige prøvet i 1024 ingen bedring - så det er nok min gamle IE 5 der ikke følger med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 22:21

Firefox og Opera ......der virker den fint og flot.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-11-05 22:31

Eyvind> glæder mig meget. Men igen, det er ikke min side, jeg er bare tilknyttet som boganmelder på fotoog IT

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-05 22:42

Ok det er så opfattet.
Du har vel så anmeldt den Java-bog hvor der omtales det gamle sprog Esperanto.
Det var pussigt at se det internationale sprog stadig er i brug.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 22:44

Citat
hansen9 Dato : 08-11-05 21:39

Ans> du er velkommen. Det er jo smalltalk, og så hyggeligt at jeg ikke nænner at lukke den. Jeg skal jo også finde ud af at fordele nogen poænger, og hvem har ikke fortjent?

Der ståt ingen steder i kandus regler at et spørgsmål/tråd skal lukkes, så hold du den bare åben

Eyvind, jeg er da også af det jeg har mistet, noget har jeg fået tilbage, men ikke det hele.

Dumme computer

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-11-05 22:46

Eyvind> Ja det kan du jo se at jeg har

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-11-05 22:49

Ans> ja, vi lader den kører lidt. Men jeg må jo slippe poængerne til natmaden hvis han lader billederne ligge nogle dage så jeg rigtigt kan nå at se dem.
Mon han har opdaget at jeg har hævet poængerne til den krævede pris så vi slipper for hans tudefjæs

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 23:13

Altså hansen9

Tråden er jo din, men natmaden kan jo slette sine billeder/linket hmmm ikke godt hvis det sker.

Det er godt nok underligt, det der sker med de "hanfisk" i molos akvarie.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-05 23:50

ans - jeg har nok skrevet det før - rigtige kvinder tager aldrig backup - men de græder tit!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-11-05 00:31

Jeg græder ikke, er bare irriteret over alt det, der skal hentes/findes igen.

Serveren var også gået ned, den skal ha' en ny HD.

Men det skal nok gå, jeg overlever i mit eget hjem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-05 19:37

Camillasmoster ................... .........det er rigtige mænd som ikke tager backup.
Jeg brugte den engang på en pc-chatside i US i min profil og de skraldgrinede.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-11-05 19:45

Backup, øh hvad er det for noget
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-05 20:16

http://80.197.191.119/rigtige.htm

Der kan du selv se Camillasmoster - Keldd er en rigtig mand.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-11-05 20:23

Hvem kaldte på rigtige mænd, her er jeg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-11-05 21:00

Så gi' dog de point til natmaden, han bliver måske lidt mere medgørlig

Hygge til rigtige kvinder og mænd, som fortsætter i tråden.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-11-05 21:09

Ans, så fandt du mig

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 09-11-05 22:21

Natmaden> Jeg har studeret dine flotte, knaldfede billeder nærmere. Jeg sad mandag morgen og studerede en ikke helt ung og ikke helt slank mand der kravlede rundt ved vores springvand på alle fire med et kammera. Jeg sad og overvejede hvad det gik ud på. Nu er du under ret stærk mistanke for at være denne mystiske person

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-11-05 14:37

jamen der er da ikke umuligt at det var mig, at så Figo gav en flaske gammel dansk for et par billeder af butikken inside and out,
og den kendsgerning at jeg kender et par tørstige sjæle i hedemarken , gjorde jo bare at den sidste serie billeder var for slørede,
og blev kasserede.
Jooe, det blev en lang dag, tror at det var mørkt inden at jeg vendte tilbage til min egen side af togskinnerne.
Altså, jeg har hørt at det var mørkt igen,
og det kunne ikke afhjælpes med en lys pils, ja der var nu ingen der prøvede

Selfølgelig fjerner jeg ikke mine billeder, men flytter dem nok en gang, når mit fotoalbum står klart,(og ikke uskarpt),
Er der nogen du er interreseret i, kan du da få et kopi i fuld størrelse (2592xEyvinds-fødeår) øh 1944, undskyld Eyvind

Nå , jeg har været lidt fraværende, men har da skrevet 2 indlæg,
som kandu blæste ud i cyberspace, de er ikke at spotte mere
Men der er jo andre ting end lige kandu, så jeg har travlt.
Ja, jeg skal jo nå at lære en masse fototing til i morgen,
ellers skal jeg spørge keldd hele tiden.
Og jeg har da alerede lært at:
1. Man kan tørre våde sokker på et fotostativ.
2. Man skal ikke tage en blitzpære i munden.
3. Man widevinkel spejl er praktiskt, til sælpotratter.
4. Man skal ikke sende kameraet med til fremkaldelse
5. Det har jeg glemt.
6. Digitale glansbilleder eksistere slet ikke.
7. og mest af alt, man skal ikke fotografere lillesøster i badet, det laver brune øjne blå
8. ligemeget hvad jeg har prøvet af fotoprogrammer, så kan de kun fjerne røde øjne

Nå det var det, nu er det fotomæssen i city2, fredag kl14 ved biografområdet,
jeg kan kendes på at det er mig med kameraet,
Ja det har de jo alle nok med, men jeg er sikkert den eneste, der prøver at tage billeder med søgeren.
Jeg kan sikkert også kendes på det afbrændte fuldskæg, (se punkt 2.)

Synd at du ikke har tid Ans, men skriv lige et par føs'dag's adresser, så kommer vi alle til kagerester bagefter
Og Camillasmoster, ja der er jo lidt langt at svømme over bæltet, men jeg tror at keldd nye telelinse kan trække
dig helt her over

Og så var der fotografen, der havde fået linselus.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-11-05 15:11

Tog lige et billed af os allllllllee sammen
http://ding-dong.net/kandu/gruppebillede.php

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-11-05 21:15

Nui, natmaden, kan jeg være i Keldds nye telelinse?

Jeg ku' se mig sæl på ding dong dynamolygte siden....... hvor vár jeg lille.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-05 22:05

Det er måske her Natmaden trasker rundt og tager billeder.
http://80.197.191.119/kanalen.htm

Foto: Eyvind (Taget i 1800 og hvidkål)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-11-05 23:10

Ja, baggrundsfarven er ihvertfald IKKE pæn

Den får jeg skisme migræne af

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-11-05 10:46

Næe-næ Camillasmoster , den er nok fyldt op med nypudsede glasskiver, men han kan sikkert zoome , så det føles som at man er i city2.
Jamen Eyvind dog der ramte du plet, også med billedalderen, må jeg sende det videre til lokalhistorisk museum ?
Jeg kommer forbi der om lidt, så må du hellere lige få en opdateret udgave, fra dette århunderede
Baggrundsfarven Camillasmoster, der jo ingen, det er derfor. det er fra før verden var i faver, og lommeregnere hed kugleramme
Nå nu er det tæt på mæssetid, og husk hvis du mærker et træk ca. 100' mod øst,
så er det nok keldd, der prøver at trække dig til city2, med hans nye telelinse

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-11-05 12:13

Dav Natmad.

Kan du ha' en go' messe, det' altid hyggeligt at være på messe, næsten ligemeget hva' det er for een. Man skal bare huske at gøre som de andre - gå rundt og se RIGTIG teknisk ud

Jeg så lige et eller andet om at fjerne røde øjne, har dog ikke tid til at læse hele tråden lige nu, så faktisk aner jeg ikke om det hele er skæg og ballade her (skulle ikke undre mig - herligt humør, jo *gg*).
MEN - hvis du vil fjerne andre øjne...ehmmm...altså ikke amputere øjne (med mindre du vil videreudvikle manipulationen ) - Hvis du vil lave andre farver øjne, kan du gøre det i det billedbehandlingsprogram jeg bruger, jeg har brugt det i årevis, og fulgt det fra første udgave. Det er Micrografx's Picture Publisher 8.

Jeg må videre - men hyg dig nu på Messen og husk dét dér med det tekniske udtryk i ho'det, forresten er attituden osse vigtig: Hænderne dybt begravet i lommerne og hovedet lidt på skrå, let spidset mund, en smule sammenknebne øjne og fine tankerynker i panden. Når du har fået samlet en plastikpose med brochurer, hænger du den på det ene håndled - så kan du stadig ha' begge hænder begravet i lommerne. En gang imellem tages den ene hånd op af lommen og den føres langsomt til hagen hvor den 'nuldrer' lidt mens ho'det sættes lidt mere på skrå.
Hvis kameraer har adgang, skal det naturligvis hænge omkring halsen, klar til skud.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-05 20:20

Natmaden - det billede er til fri afbenyttelse.
Hvis jeg får en adresse kan jeg sende selve billedet, som er bedre end det du ser.
eyvindc gmail dk

Camillasmoster - sorry og det er rettet til en antimigrænebaggrund.
.
Jammen Dorthe - den med hænderne i lommen duer ikke.
Der skal jo rodes og rages og pilles og trykkes og peges.
Det kan simpelthen ikke gøres med hænderne i lommen.

Hyggelig messe med besøg fra Natmaden Keldd og migselv.

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 11-11-05 22:39

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-11-05 12:41

Davs Dorthe, 'hænderne i lommen'. Det er når man er under 10 år og det er en kagemæsse.
Nå men det eneste der havde med kager at gøre, det var linser

Micrografx's Picture Publisher 8 er et udemærket program, men jeg tror det hed udgave 4 sidst jeg prøvede det
Der er bare efterhånden så mange forskellige programmer at vælge i mellem, og nej der ryger ingen øjne her, men det hænder at,
nogen får et ekstra, så'en lige for, at se lidt bedre ud
Jeg fornemmer at du selv har været til mæsser, men denne var nok lidt al'a,
en del mennesker med en gennemsintsalder på ~38-40år. mest mænd, der alle så ud som om at de havde fået bæreselen af,
og var blevet sluppet løs i Legoland. Der var nu også en anden gennemsnitsalder på ~20-25år. mest kvinder.
Det var dem der stod i udstillingsboderne, og overbeviste mænnerne om alle de ting,
deres koner ikke ville blive sure over at de lige købte, såsom en glasskive til 4000, der var mindre end et brilleglas
Gætter at der kunne være bortvisningsgrund, at have hænderne i lommerne sådan et sted [hør]
Ja og så var der jo os, den trefoldige elite fra kandu,
der nøjedes med at kikke, spørge, selfølgelig med det tekniske udtryk i ho'det, hænderne dybt begravet linser,tasker og ramkort.

Hovedet lidt på skrå, let spidset mund, en smule sammenknebne øjne og fine tankerynker i panden.
hmm. Tror det var blevet misforstået.
Men en af de søde piger skrev da både adresse og telefon nummer ned og gav det til Eyvind.
Det blev ha glad for , ja han så da ikke ked ud af det , da han bagefter tabte en kop kaffe

Forresten selvtak hansen9, synd at du ikke kunne komme , men der bliver jo nok en næste gang.

Mvh. Jørgen.

Ps. der var kun et kamera der var større en keldd's, men det stod osse bag på en lastvogn, og havde egen hydralikanlæg til linsen.