/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
WMA til mp3
Fra : netsalg.dk
Vist : 2998 gange
150 point
Dato : 06-11-05 20:02

Jeg har købt et stykke musik hos TDC som er i WMA format og jeg vil gerne lave det om til MP3 fil, det kan jeg ikke, siger det program jeg normal bruger ? Kan det virkelig passe at et stykke musik man har betalt for, at man ikke selv kan bestemme i hvilken format man vil ha det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-05 20:22

Har du set under egenskaber for filen.
Kan tænkes, den er skrivebeskyttet eller andet.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 06-11-05 21:03

Der er en licens der er beskyttet.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 06-11-05 21:03

Så jeg tror ikke du kan lave om på det.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-11-05 21:20

Et godt konverteringsprogram: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-11-05 21:45

Har du husket
Citat
Fra TDC’s musikside: Har du ikke afspillet musikken før, skal du nu dobbeltklikke på hver enkelt fil og afspille et kort øjeblik af hver. I bunden af Windows Media Player vises teksten 'Licens erhvervet', når licensen er hentet.

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 06-11-05 21:51

Balcanard, det er også det program jeg normalt bruger.

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 06-11-05 21:59

Jeg kan sagtens spille i Mediaplayer, og kan også gå ind i egenskaber og fjerne så jeg kan spille, men omdanne til mp3 kan jeg ikke ;-(

Kommentar
Fra : ellyodd

Dato : 06-11-05 22:44

Det er som TDC vil have det, der er ikke noget du kan gøre.

Jo, du kan evt. downloade det gratis program Wawepad. Du spiller sangen på computeren og så optager programmet den. Så gemmer du den bare som MP3 og... færdig! Det er ENORMT let og tager kun den tid sangen tager. http://nch.com.au/wavepad/index.html

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 06-11-05 23:21

Jeg har prøvet og hentet det program, men kan squtte hitte ud af det.

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 06-11-05 23:25

Jeg kan godt spille et alm nr men de tdc numre jeg har downloadet er den ikke så vild med

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-11-05 06:53

Har lige fundet et andet konverteringsprogram - shareware, - vil lige indføje, at jeg ikke har afprøvet det, men det lyder lovende
http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydkonvertering&prog=14672

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 150 point
Dato : 07-11-05 09:28

Du kan ikke konvertere WMA filerne til MP3 direkte. Du er nødt til at tage en lille omvej

Fra WindowsMediaPlayer kan du brænde numrene ud på en lyd cd (og kun WMP da det er det program licensen er beregnet på).
Derefter kan du importere filerne fra CD'en som MP3 filer...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 07-11-05 09:32

Når du har brændt CD'en skal du i WindowsMediaPlayer ind under ->funktioner->options->rip music. og indstille den til at rippe i MP3 format.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 07-11-05 21:19

Er du sikker på jeg kan via den lille omvej ?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-11-05 17:50

Jep! Hundrede procent sikker

Jeg bruger selv den metode, og jeg har aldrig haft problemer.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 09-11-05 19:29

Advanced WMA Workshop

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 10-11-05 16:26

Lad mig lige insparke den optimale løsning, nemlig programmet Tunebite (http://www.topshareware.com/tunebite-download-18460.htm), som er utroligt simpelt, men dog koster lidt penge. Man kan normalt downloade en trial fra deres hjemmeside (tunebite.de), men siden er tilsyneladende nede pt.

Jeg bruger dette program på mine filer købt hos TDC, og det virker upåklageligt!

P.S. Kender ikke til programmet Wavepad, men hvis det virker ligesom Tunebite, er det selvfølgelig smartere, da programmet er gratis - men til tider kan det godt betale sig at bruge lidt småpenge på et godt program som Tunebite...

Godkendelse af svar
Fra : netsalg.dk

Dato : 25-11-05 13:10

Tak for svaret fluffyclaus.Korrekt og er afprøvet.