/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Manglene XP CD ????
Fra : webgun
Vist : 517 gange
140 point
Dato : 05-11-05 22:01

Jeg har lige købt en bærbar PC. I annoncen står der at der følger Windows XP med, samt en masse andre programmer bla. Works. men jeg har ikke fået nogle CDer med overhovedet???.Kan det passe at det er lovligt?. Hvis nu jeg skal formatere maskinen på et tidspunkt er det jo et problem ikke at have en original XP skive. PIV!!!!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-05 22:05

Det gør Bilka også med en comp til ca. 8000 kr. uden skærm.
Det er en HP hvor man selv skal lave en recovery DVD.
Og hvad gør den stakkels helt nye bruger.
Godt der findes kolleger til at hjælpe.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 22:37

e.c,,,,,,hvem sagde Bilka????????????
Er det en ny PC, hvor der står der medfølger SOFTWARE, så skal der medfølge software.
Eller i det mindste en RECOVERY, til din PC, ellers klag.
Det skal følge MED.
Om det så bare er til DIN pc, eller en komplet installation/s CD`er
Og du vinder.
Du ved sikkert hvor, ellers kommer der snart en masse svar på dette, også.!!!!!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-05 22:42

Jeg sagde Bilka................men de kommer også til at levere en CD fra HP.
Men det er altså ved at være "normalt" ikke at levere en recovery CD/DVD med men at man selv skal lave den med medfølgende indbygget program.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 22:42

Angående, selv at skulle lave en rednings CD, der kan forhandler ikke stå uden skyld.
Da der er mennesker der ikke VED hvad vi, HER, snakker om.
Ellers kommer folk JO bare igen, PC´en virker ikke.
Vil have pengene tilbage.
Det taber de flere penge på end at der følger original software med.
Eller også har du ikke NÆRLÆST kontrakten.
Eller så hvad du gik hjem med.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 22:46

e.c helt enig
Tror også, du ved hvad,,,,,,,jeg ikke mener,

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 150 point
Dato : 05-11-05 22:53

Men webgun - du har sikker den type Comp hvor der er et indbygget program til at lave en recovery Cd/DVD og jeg vil foreslå at du vælger DVD så det hele kommer med. Det skal være efter alle dine indstillinger men inden du begynder at surfe rundt på nettet. Og få så den forretning til at skaffe en CD til dig, fra det firma som har lavet den comp.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 22:54

Det er altså efterhånden blevet svært at få noget.
Der er købt billigt, til at virke, uden både det ene og det andet.
Har været ude for det samme, hvor der heller intet stod, men da jeg ringede til MINIBLØD dk
sendte de mig ØJEBLIKKELIG en ny skive, uden så meget at tvivle på mig, da jeg nævnte, hvor jeg havde købt den henne,,,,,,,80808080 og de levere halvdelen.
Godt nok et par ååååååårrrrrr siden men meningen er god nok.
Da der står, ALLE SOFTWARE ER INDLAGT, og med småt recovery, medfølger.
SÅ KLAG DIN SAG, det er også en side der hedder.
Og du vinder

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 22:58

Tror det var, AT HÆNGE TDC UD FOR NOGET, de intet har med at gøre.
8*8, og han går ikke før han ??????
SORRY til TDC.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 06-11-05 00:11

Jeg vil bare vide om jeg har krav på at få en cd med??????

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-11-05 00:42

Det har du IKKE umiddelbart. Dog hvis det står, at det medfølger, har du naturligvis.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 09:37

Det er ny politik for nye PC'er... der er en del af harddisken, hor der ligger recovery data til at brænde ud.
Jeg har selv købt en Compaq computer, til mit arbejde, i Elgiganten, hvor jeg for i flint over at der ingen cd'er var med.

Fordi der står at der følger software med er det ikke ensbetydende med at det kommer på cd. Der følger udførlige anvisninger med til, hvordan du brænder recovery-dataen ud. Men der er ingen lov, der siger at software skal medfølge på cd.

Det er blot endnu en måde at undgå piratkopiering af software, da recoveryen kun virker til denne type PC.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 10:07

Her står der noget om software fra HP/Compaq:
http://www.hp.dk/uddannelses-pc/software.php

e.c.>> Jeg læste lige dit indlæg (05-11-05 22:53)
Og det er altså ikke korrekt. Backup'en på f.eks. DVD laves ikke ud fra brugerdata på harddisken men ud fra den partition, som er oprettet fra producenten.
Det er udelukkende for at man kan køre computeren tilbage til samme udgangspunkt som da den kom fra producenten.
Du får altså ingen data med som du selv har haft indflydelse på. Til det skal du have et decideret recoveryprogram, og det får du ikke gratis

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 06-11-05 10:50

Jo han gør Komputer for alle nr. 14 Acronis True Image Personal 8 i fuld version, den kan det hele og er nem at bruge. Der er somme tider guldkorn på K skiverne ()

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 11:16

egjegj>> det indebærer vel også at man enten køber eller abonnerer på bladet? tihi
Btw. så er der en anmeldelse på det program du nævner her:
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1845159,00.asp
Læs også lige kommentarerne under... Men anyway, det sammenlignes med Norton Ghost 9... imponerende

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 06-11-05 17:12

næ han kan låne på biblioteket

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 23:09

egjegj>> så skal han da lave en pirat-kopi...
Da det ikke er freeware, må han ikke lave en kopi

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-05 23:16

Hej
Har selv Acronis, og det er simpelt hen det bedste, jeg har været ude for.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-11-05 21:06

Jaeee....det var jo lidt i øst og lidt i vest...kommer i tanke om en reklame i ugeavisen...
..Keramisk komfur i rustfrit stål...??????kan de bestemme sig?????

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 12-11-05 18:01

Tak for svaret e.c.