/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ingen diskplads på drev C.... :-(
Fra : Sorenk
Vist : 654 gange
200 point
Dato : 05-11-05 16:59

Hej.. har måtte afbryde en brænding med NERO pga manglene diskplads,
nu er der kun 16mb ledig på C:, og jeg kan ikke finde de filer der skulle brændes.
hvor ligger de?? før havde jeg ca 300mb ledig.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-11-05 17:10

vælg start / søg / filer / vælg filer dag dato

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-11-05 17:21

her hvis c er dit drev xp er på:
c:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Cd-brænding

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-11-05 17:22

ps >>>ejer<<< er dit bruger navn

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-11-05 17:24

skriv i kør:
explorer c:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Cd-brænding
med dit brugernavn istedet for ejer,og udskift c med ext d hvis xpå er indstalleret der

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-05 18:10

Hos mig ligger Nero filerne i dokumenter, prøv at se her
c:\Documents and Settings\DIT_NAVN\Dokumenter og den ligger måske som ISO1.nri
ellers prøv at søg på *.nri så skulle den kunne findes.

//bentjuul

Kommentar
Fra : leob

Dato : 05-11-05 21:04

Afhængig af hvor meget du ville brænde, så er 300 MB ikke meget til at starte med. En CD kan rumme 7-800 MB, så har du måske prøvet at brænde mere end pladsen er til?
Du kan prøve at fjerne alle temporære filer fra dit drev. Det er nok der, at dine filer, som er under brænding, er endt undervejs.
Jeg forstår til gengæld ikke, hvor dine originale filer er henne. De burde ikke fjerne sig overhovedet?
leob

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-05 21:13

Prøv i første omgang at frigive plads på dit c drev. Du må have en masse der trænger til at blive slettet.
Derefter kan du jo som før anslået søge på filerne. Du må kunne huske hvad de hed.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 21:22

For at brænde en fil, skal du regne med, at skulle have ca 4 GB til rådighed.
Hvis vi taler om film.
Du skal have samme plads, som den fil, der skal brændes, fylder...DET VISES I NERO, FØR DU BRÆNDER.
Ellers er filerne væk, SORRY TO SAY...
Da der ikke er nogen steder at gemme Neros TEMP filer
Men går ud fra, du har originalerne...
PÅ DEN IGEN.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 06-11-05 13:51

Tak for alle de gode svar, har fundet Cd-brænding mappen.. den er tom
Da jeg installerede Xp havde jeg ca 4GB ledig plads, nu er C: helt fyldt op selv om jeg har et andet drev med spil, billeder og andet der fylder, har slettet filer mange gange men der er stadig ikke nok plads, mon der skal laves en Format C: ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-05 23:36

Hvis du har god plads på dit andet drev. Så læg Nero derover.
Men så skal du afinstallere Nero først, og læg hele instalationen over i det andet drev.
Men husk, film kræver megen plads, op til 4-5 gb, før du kan være sikker.

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 15:06

300mb til XP er meget i underkanten, for at XP, som er et microsoft program, skal køre godt kræves der betydeligt mere plads og du må da også have opdaget at dine programmer køre langsomt. Hvis du har mulighed for det bør du ompartionerer så XP får f.eks. 1gb og helst mere.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 07-11-05 15:36

til columbine99
kan jeg tillægge flere GB til mit c:drev uden at formatere??
og ja den kører totalt langsomt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-11-05 15:50

Du kan tage en KOPI af drev C:/ og gemme. Brænde.
Med diverse programmer. Norton eller Acronis
Lav en ny istallation. Med større plads.
Og lægge din gamle installation over, igen.
Temmeligt stort arbejde/tidskrævende, men så mister du intet.
Men umiddelbart, ville jeg fjerne alle dine programmer, og installere dem, på din anden disk.
Det skulle sikkert frigive en masse plads.

Accepteret svar
Fra : farmerib2

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-05 09:26

Hey. Jeg vil under alle omstændigheder råde dig og alle andre til at lade være med at installere windows xp på en så lille hardisk. Udover at dine system filer hurtigt vil komme op og fylde 2GB og din pagefile gerne skulle have 1GB... ja så er der jo ikke så meget tilbage. Det vil for det meste udarte sig i at din computer vil blive meget langsom. Når du nu siger at du har en anden harddisk hvor du har dine spil på, hvor står er den så. Det vil måske være en ide og bruge den som system disk.
Er det et spørgsmål om at det er én disk der har 2 partitioner, altså at disken er delt op i 2, kan det lade sig gøre at frigive mere plads til din system disk via programmer som partition magic.

Som den sidste kommentar vil jeg bare lige fortælle at du skulle overveje at købe en ny harddisk. Idag kan du få en harddisk til igen penge. Du har ikke brug for flere hundrede GB hvis du kun bruger din computer til lidt spil og word og internet. For få hundrede kroner kan du altså få en ny harddisk.

Under alle omstændigheder vil det være spild af tid at sidde og finde pladsen på din nuværrende system disk.

\knap

Godkendelse af svar
Fra : Sorenk

Dato : 08-11-05 17:03

Tak for svaret farmerib2. min disk er på 60gb delt i 2 partitioner A 5 og 55gb.
prøver partition magic, og hvis det ikke virker så..... Format C;