/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp hvad er der galt
Fra : openphone_unlock
Vist : 567 gange
250 point
Dato : 04-11-05 20:15

jeg har et lille problem med min pc
når jeg starter den op og er kommet så vidt at den har alt på skrivebordet går der kun 3min så forsvinder alt på skrivebordet

jeg kan så trykke ctrl /alt /del ogvælge nyt job jeg kører så C:windows/explorer og alt er så Okay
hvad kan jeg gøre for at få den iorden igen (uden at skulle gensarte )
jeg har prøvet at gendanne til et tidligere tidspunkt men det ville den ikke være med til

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 260 point
Dato : 04-11-05 20:22

kør repair hvis du kan - scan for virus - eller format c hvis du kan det
jeg har lige været ude for noget lignende - men fandt aldrig en løsning der duede - du kan jo kigge på forslagene - synes det lyder lidt som dit problem ..... mine ikoner kom også - men havde forandret sig indtil jeg kørte den lille chckdisk -

http://www.kandu.dk/dk/spg/76935

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 20:23

scan for vira først selvfølgelig

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 04-11-05 20:25

Inden du kører en repair (som betyder at du taber alle dine opdateringer på gulvet), vil jeg foreslå dig at du kører et check på systemfilerne. KØR - skriv sfc /scannow. Kør denne kommando i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-11-05 21:14

du skal lige huske et par småting hvis du kører en sfc-scanning (og det ville jeg selv gøre)
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 04-11-05 21:27

Tak for supplementet ca......... Havde jeg glemt at vedlægge.

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 14:49

Mit forslag er også at køre en og helst flere virusscannere, da du herved øger chancerne for at finde den/de vira, som det lyder til at din pc har fået. Der findes nogle udmærkede på internettet, som jeg vil skrive nedest i indlæget. Hvis du er så heldig at virusscanneren kan finde og ødelægge virusserne, kan du køre en repair bagefter og jeg vil dernæst foreslå at du opdatere dit styresysem, hvis der findes opdateringer. Efter dette bør du kigge på din sikkerhed omkring din pc for at forhindre fremtidige angreb.

Er du så uheldig at virusscanneren enten ikke kan finde eller ødelægge virus, vil jeg foreslå at du før du gør noget andet lukker for internettet og frakobler dit modem eller hvad du nu bruger til internettet - dette er vigtigt, da nogle vira indstallerer sig SAMMEN med styresystemet. Herefter formaterer du din pc - der findes stadig virus på din pc! Nu skal du indtallere dit styresystem - nu skulle din pc være virusfri. Efter indstallering opsætter du din browsers sikkerhed og indstallere en virusscanner! Du kan ændre din browsers (browseren er det program, som du bruger til at gå på internettet med) indstillinger ved at vælge "funktioner" eller options afhængig af hvilket sprog du har valgt til dit styresystem. Under funktioner vælger du internetindstillinger. Under internetindstillinger vælger du "beskyttelse af personlige oplysninger" og vælger du min. sikkerhedsniveauet til medium. Jeg ved ikke hvilken mailserver du bruger, men de fleste tilbyder nogle filtre til at frasortere imod spam-mail - som også kan indeholde virus og mails fra ukendte kilder. Ukendte kilder kan f.eks. være fra afsendere, som du ikke har valgt f.eks. nogle som du ikke selv har skrevet ind i din mailliste. Nu kan du koble din pc til internettet igen.

Hvis du følger denne metode vil ALT på din harddisk blive slettet, men hvis du ikke følger denne metode og du har en virus eller en orm vil du miste alt alligevel og i værste fald vil din harddisk blive ødelagt og din pc lige til affald...

Der findes nogle regler som man bør huske:
1. Pas på med fremmede disketter/cd'er - undgå dem helst, men hvis du vil bruge andres disketter/cd'er - scan dem for
virus først!
2. Scan din pc jævnligt for virus, virusscannere tilbyder jævnligt scanning, hvor ofte du vil have at din scanner køre kan
du selv sætte i virusscanneren. Sørg for at din virusscanner er den seneste nye! Eller fungerer den ikke godt nok.
3. Åben ikke mails fra sendere, som du ikke kender eller som hedder noget mærkeligt
4. Sæt sikkerhedsniveauet i din browser til minimun medium
5. Indstaller en firewall(dette er meget drastisk) og vil begrænse din bevægelsesmulighed meget på internettet

Held og lykke med din pc

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 14:57

Sorry, her kommer link'sene:
http://housecall.trendmicro.com/
http://www.microsoft.com/danmark/security/itpro/
ellers kan du køre en søg på virus på google eller en anden søgemaskine

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-05 16:51

HVIS det er virus eller spyes - så håber jeg du har fat i arlet !!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-05 16:52

øhh - kandu spiser links - lol

men her - www.arlet.dk - hent hijackthis - scan og send loggen til ham - eller send en mail og følg hans vejledning

Godkendelse af svar
Fra : openphone_unlock

Dato : 14-11-05 20:11

Tak for svaret miritdk.
tak til alle for mange gode svar
da intet hjalp valgte jeg den lidt sure løsning >>fdisk b-- format c:<<
nyinstall

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-05 23:28

nåda - jamen så har du jo en frisk puter at lege med Pas nu godt på den